Ny klub Randers.
Til bankmanden... Du har sgu super styr på det der.... Er egentlig også ligeglad hvad klubben hedder, bare det er noget der er unikt, så folk ved hvor vi kommer fra og hvad vi står for.. Så vi ikke bare bliver et kopi band som "Peter og de andre kopier".... Det er der sgu aldrig kommet noget godt ud af...haha
70.000 det var sgu da en husleje der vil fremad, har de godt nok ikke mindre på kasernen?...
Synes du gør et konge stykke arbejde.. Fortsæt med det, så gør du mange glade... Nu mangler vi bare sommeren så vi kan komme ud og trille igen...
Spørgsmål??? Er Vwiseguys egentlig nedlagt eller!!, nogen lyder som om de stadig er medlem, mens andre siger det er en gammel klub?
-------------------------------------------
Den eneste ting her i livet, der er svær at modstå, er fristelser ;)
Inkognito skrev:
Til bankmanden... Du har sgu super styr på det der.... Er egentlig også ligeglad hvad klubben hedder, bare det er noget der er unikt, så folk ved hvor vi kommer fra og hvad vi står for.. Så vi ikke bare bliver et kopi band som "Peter og de andre kopier".... Det er der sgu aldrig kommet noget godt ud af...haha
70.000 det var sgu da en husleje der vil fremad, har de godt nok ikke mindre på kasernen?...
Synes du gør et konge stykke arbejde.. Fortsæt med det, så gør du mange glade... Nu mangler vi bare sommeren så vi kan komme ud og trille igen...
Spørgsmål??? Er Vwiseguys egentlig nedlagt eller!!, nogen lyder som om de stadig er medlem, mens andre siger det er en gammel klub?
Tilsyneladende er der ikke mindre lokaler på kassernen som er egnet til formålet. Der skal jo også være plads til at skrue lidt på medlemsbilerne.
Hvad jeg har forstået ved VWISEGUYS (Correct me if I'm wrong), så er det en lille sammenslutning af VW-interesserede i og omkring Randers, som har mødtes i hinandens private hjem og sparket lidt dæk og hygget sig. Hvirvidt den er nedlagt kan nok være svært at afgøre da det ikke er en "rigtig" klub. Forstå mig rigtigt. Der er ikke en officiel klub registreret som forening ved kommunen. Flere af medlemmerne i VWISEGUYS bruger stadig navnet når de er på træf.
----------------------------------------
NB NB NB NB NB L
Kan i ikke få lokaler i det lille "Gule hus" i Randers, du ved der med den røde lampe i vinduet..
Der kan i rigtig slå jer løs:-)
/Martin
Glemte at logge på.
Så kan i holde åbent hus døgnet rundt....
Me love you long time...
ja lej de "Gule hus" i Randers, du ved der med den røde lampe i vinduet.. så skal der nok komme mange folk til klub aften ha ha
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Er det ok at tage sit spandex outfit på og komme med gasmaske?
Og behøves man at få proppet den der bidebold i kæften:-) det gør sku så ondt i kæberne..
Der forsøges at lave et seriøst om omfattende stykke arbejde for at få denne klub op at stå, så hvis I lige finder et andet sted til "morsomheder" ville det være skønt :-)
Tak for det.
Flemming
hej Bankmand
så må jeg jo hellerer lige skrive lidt -
det står enhver frit for at starte en klub - og det er meget fint med klublokaler
det har vi andre savnet i mange år.
vwiseguys lever stadig - dog på vågeblus - dvs vi egentlig kun nogen gange kører sammen til træf og det er det.
Mht til hvorfor vi aldrig har gjort mere ud af at blive en mere seriøs klub - er simpelthen fordi vi er for dovne alle sammen til at gide det adminstrative arbejde der er ved en officiel klub med tilskud og alt det der.
og at vi er for nærige til at bruge penge på et fællesskab vi kan ha ganske gratis alligevel.
de tidligerer vwiseguys er :
bornholmer + frue
rene72 + frue
type2finn + frue
kim andersen + frue og unger
anders skolelærer
critte + frue
angora SP
angora kriller
angora vang
også har jeg sikkert glemt nogen ...
jeg ved ikke hvad evt klublokaler kommer til at koste pr medlem - men vi snakker max en hund pr måned hvis der skal være opbakning om det .
og vi snakker om at det er kun dem der skal skrue i et evt værksted der skal betale til værkstedet - hvor meget kommunen så vil betale er jo uvist.
alle vi tidligerer vwiseguys har værksted hjemme ved os selv - så vi har desværre ikke brug for et.
men vi sætter pris på at der kommer en ny klub med flere aktiviteter og jeg går ud fra at de fleste gamle medlemmer vil støtte jer så godt det er muligt.
uanset hvilket navn klubben måtte få .
men er det andet end luftkølet vw tror jeg de fleste i den gamle klub er ok tilfredse med tingene som de er.
dette er min mening om det - men jeg er også født pessimist - og har ialt været med i 4 mislykkede vw klubber igennem mit liv, så jeg afventer og ser hvad i finder på.
og håber inderligt i kan gøre det bedre end jeg.
men god entiusiasme og gå mod - det kan vi godt li ;-)
held og lykke med det herfra.
i har jo ret i at der igennem der sidste par år er kommet mange nye til i omegenen af randers.
vi har dog altid henvist de nye til århus klubben fordi at århus har været en ok begynder klub hvor der var styr på tingenen .
det har vi her i randers aldrig været så gode til.
vi har tildigerer for mange år siden haft klub værksted
i en randers klub vi kaldte randers bugs - i den gamle tømmerhandel på tronholmsvej - men det ophørte de den blev revet ned, dengang var vi dog flere medlemmer end vi er i dag - men vi er nu blevet så gamle alle sammen at vi hver i sær har eget hus med værksted.
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hej Flemming...
Kunne man overveje at få et lille lokale til at opholde sig i og så have en enkelt eller 2 små garager af den type som jeg har til 425 kr. Der er rigeligt plads til en bil samt rod i dem.... Som man kunne skiftes til at leje sig ind på alt efter om man lige skulle have rodet lidt med bilen, den næste måned...Så den der bruger garagen betaler for den i den periode... Der er masser af små lokaler oppe på kasernen, og så længe garage og lokale begge er på kasernen behøver det jo ikke være i samme bygning.. Ved der er flere af den type garager deroppe....
Tror den løsning gør det meget billigere end den løsning til 70.000
Ideén er stadig fed lad os få startet en ny klub også selvom de gamle Vwiceguys alle er godt sat, er vi andre der er klar på noget nyt liv i VW dillen i Randers..
Selvom min er en replica er den stadig bygget på en solid 1600 ccm VW motor og opkortet T1 bund fra 68... Så den tæller vel også som en luftkølet VW´er.. Lad ikke skinnet bedrage..
Her er artiklen fra idag. Jeg havde jo egentligt håbet på at han skrev mit telefonnummer så nogle kunne reagere på den. Men artiklen er ok mener jeg. Den var midt på side 2. Ikke til at overse.
Til Inkognito vil jeg sige: god idé. Vel bare det ligger tæt på hinanden er det vil fint. Jeg prøver at ringe til min forbindelse imorgen og hører hvordan man evt kan gøre det. For kr. 70.000 årligt er nok i overkanten. Selvom man jo kunne lave en lignende løsning der, at man lader de medlemmer der er igang med at skrue betale ekstra i kontingent for leje af garage/værksted.
Lokalerne til kr. 70.000 så eller ud til at være fulde af muligheder. Jeg var ude at kigge på dem for blot 2 timer siden. MEN der var meget store vinduer, så alle ville kunne se hvad der evt stod af værdi derinde. Så det skulle der nok laves om på.
Til Bornholmer: Jeg regner ikke med det på nogen måde kommer til at koste 100 kr. mdr. og selvfølgelig er der KUN tale om luftkølet.
Flemming
Bump!!
Sidste nyt:
Det er svært at finde lokaler.
Igår blev jeg tilbudt de perfekte lokaler. Udlejer ville sågar indsætte en lift. Der var plads til at rode med ca. 6 biler ad gangen. leje ca. 50.000 årligt. MEN det var i Dronninglund. Fedt de rigtige lokaler ligger i en forkert kommune.
Ellers har jeg kontakt til folk vedrørende lokaler på kasernen samt det gamle fjerkræslagteri på Gl. Hobrovej. Dog stadig lidt for dyrt.
Jeg er ved at lave et udkast til budget for klubben.
Hvis der er nogen der vil have udkastet på mail så sender jeg det gerne.
Hej Flemming,
vil da gerne se budgettet, sig endelig til hvis du mangler hjælp (er revisor til daglig)....
Jeg har umiddelbart svært ved at forholde mig til om der er noget økonomisk encitament til at opsøge yngre medlemmer, hvor meget mere tilskud vil det give?
jeg tror på at hvis vi skal opsøge og have børn og unge skal det være ud fra lyst og ikke økonomi, ellers tror jeg ikke det kommer til at fungere i praksis.
Har du undersøgt de "gamle" tekniske forvaltninger? Er nogen af de lokaler ledige i de nedlagte kommuner? Min chef har købt Purhus Rådhus og der var ikke værksted med i bygningen.
Du siger bare til hvis du skal bruge hjælp.
Hilsen Søren
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
Selvfølgelig skal det være af lyst med aktiviteter for børn og unge. Og det er vel i alles interesse af få "opdraget" ens egne børn til at værdsætte de luftkølede vidundere.
Kort om tilskudsregler i Randers Kommune.
Tilskudsprocent på tilskudsberettigede lokaler: 75%
25 års reglen:
Hvis en forening har medlemmer over 24 år (ledere og bestyrelsesmedlemmer indgår ikke ved opgørelsen), foretages der forholdsmæssig nedsættelse af lokaletilskuddet.
dog fratrukket 10%.
Eksempel:
Husleje 100.000
Medlemmer under 25: 20
Medlemmer 25 og over: 80
Tilskud før nedsættelse: 75% af 100.000 = 75.000
Reduceres ud fra %-del af medlemmer som er 25 år eller over, fratrukket 10%
Forholsmæssig nedsættelse: 80%
Fratrukket 10% point: 70%
Tilskud efter nedsættelse: 75.000-70% = 22.500
Hvad med bare at sige børn under 16 er gratis medlemmer, så kan alle de folk der er godt "sat", tilmelde deres børn i klubben gratis, og så hjælper kommunen lidt mere med at betale vores husleje........
Hvis altså jeg forstår reglerne rigtigt, så gælder det vel bare om at have så mange børn/unge tilmeldt klubben, som muligt, derved mindre % del over 25, = større tilskud til lokaler...
Vi betaler vel alle skat, så lad os da bare få kommunen til at betale.....
Inkognito skrev:
Hvad med bare at sige børn under 16 er gratis medlemmer, så kan alle de folk der er godt "sat", tilmelde deres børn i klubben gratis, og så hjælper kommunen lidt mere med at betale vores husleje........
Hvis altså jeg forstår reglerne rigtigt, så gælder det vel bare om at have så mange børn/unge tilmeldt klubben, som muligt, derved mindre % del over 25, = større tilskud til lokaler...
I princippet har du ret, men man må ikke være GRATIS medlem, men de kan være N
Bankmanden skrev:
Inkognito skrev:
I princippet har du ret, men man må ikke være GRATIS medlem, men de kan være N
Hvis i vil til at lave ungdomsundevisning, bliver man nødt til at have nogle centralt liggende lokaler. For at børn/unge kan komme dertil.
For at det kan fange nok af unge, tror jeg i bliver nødt at skrue i mere end VWér.
Blot min mening.
Jakob
Min tanke var nu bare en klub for os med vw trang, men en masse "ikke aktive" unge medlemmer, som kunne hjælpe os til at kommunen betaler.. hehe...
Synes heller ikke der skal gå for meget børneklub i det.... Så er det bedre vi ikke får så meget tilskud, og kan koncentrere os om vores hobby VW og ikke bruger al tiden på børne aktiviteter....
Inkognito skrev:
Min tanke var nu bare en klub for os med vw trang, men en masse "ikke aktive" unge medlemmer, som kunne hjælpe os til at kommunen betaler.. hehe...
Synes heller ikke der skal gå for meget børneklub i det.... Så er det bedre vi ikke får så meget tilskud, og kan koncentrere os om vores hobby VW og ikke bruger al tiden på børne aktiviteter....
Enig. Eller næsten: De børn/unge jeg havde i tankerne var de børn som naturligt havde tilhør til klubben igennem forældre. Vi bliver nødt til at have noget at kunne tilbyde dem for at kommunen vil give tilskud til det.
Man kan nemt tilbyde små aktiviteter for børn/unge i klubben uden fokus bliver flyttet fra det formål klubben har.
jeg vil forsøge at finde en dato til et lille "stemningsmøde", som Michael (Anonym) foreslog på side 2. Det ville være rart at se opbakningen og høre erfaringer og idéer fra dem der ikke allerede har givet dem til kende.
Sidste nyt:
Lokaler måske inden for rækkevidde.
Jeg har måske fundet lokaler på Gl.Hobrovej i Randers. Afventer udlejer kommer hjem fra ferie den 24.10.
Lokalerne skal dog rives ned om to år.
Positivt at vi nok kan få en billig aftale.
Negativt at vi med det samme skal begynde at lede efter andre lokaler.
Flemming
Jeg vil gerne invitere alle interesserede hjem til et lille Brainstorm/finger i jorden/opbaknings/arbejdsgruppenedsættelses-møde.
Jeg foreslår torsdag d. 25/10 klokken 19.00 på min adresse.
Hvis vi bliver for mange finder jeg et andet sted.
Alle interesserede får min adresse sendt på PM.
Flemming
Bankmanden skrev:
Jeg vil gerne invitere alle interesserede hjem til et lille Brainstorm/finger i jorden/opbaknings/arbejdsgruppenedsættelses-møde.
Flemming
Hep!! jeg møder op!!
Hilsen Søren
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
Bankmanden skrev:
Flemming
bump.
Vi er 3 nu!
Jeg er klar....