Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hardy-skive

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er igang med at skal have en Hardy-skive afmonteret.
Var det std. at de er nittet på?
Har ellers kun set dem sat på med skruer og møtrikker.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det kan de godt være. Du sliber bare hovedet væk og bolter den nye på.

Da jeg var ung blev bilen ikke godkendt ved syn hvis boltene ikke var 10,9.
Det var da det sjovt at være syningsmand.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det var ikke sjovt at være bruger dengang.. Byggede en buggy i 74 Det var ikke nemt med røngenbilleder af svejsninger, kontrol af bunden inden samling og en skrækkelig masse parpir. plus lige en synsinsektør der mente at sådan et køretøj burde forbydes, det var jo kun til pjat....
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det at den Hardy skive stadig er nittet sammen, må da være tegn på at der er stor sandsynlighed for at toppen aldrig har været taget af bunden?
Det er der jeg selv skiller styretøjet ad når en top skal af bunden.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jooow, men hvorfor skulle den også have været taget af ? Det er jo ikke noget man gør på en bil, normalt.
Det er jo kun os der er åndsvage.

Det må jo være noget fra 73-75, ikke ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jo det er en model 74.
Det er fordi den er bygget om til Baja engang før jeg fik fat i den, så var det at jeg tænkte på om den havde gennemgået en renovering tidligere.
Det er nu skønest når der ikke har været alt for mange "hjemmefuskere" der har sat sine aftryk og svejseklatter. Det behøver de godtnok ikke tage toppen af for, men så er bundfilter og varmekasser sikkert de originale.
Men det vil vise sig - den skal have den helt store tur og - ja vi er nok åndsvage, tænk at man faktisk kan føle det kan være sjovt og spændende at pille ved en gammel halv-rusten spand af en bil :-)

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det gider jeg heller mere. Jeg ville købe noget nyere i Tyskland. Jeg gider ikke svejse mere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det gider jeg heller mere. Jeg ville købe noget nyere i Tyskland. Jeg gider ikke svejse mere.


Jow - det er sjovt at svejse syns jeg. Men at fjerne rust/skrære/slibe - det sviner som en so med tynd mave.

John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.