Så lykkedes det sgu'. Bilen der er årsagen til hullet i pengekassen og mit manglende sociale liv de sidste mange år.
En fælles drøm, far og søn i mellem - er kommet til landet.
D. 28. august 2006 kom jeg i kontakt med en mand der hedder Andy...
og næsten 14 mdr efter at jeg har overført alle mine og min fars surt opsparede og skatteramte kroner - og en masse, masse bekymringer pga. "de har taget røven på dig Tonni" kommentare er bilen her.
Jeg spurgte lidt om råd her på vwnettet for et års tid siden vedr. import osv. Det skal I have mange tak for alle der hjalp.
Det jeg er mest glad for ved hele den her affære, er at han ikke tog røven på os alligevel.
Næstmest er jeg glad for at have haft udfordingen og at skulle råbe en masse engelsk og tysk her de sidste 14 måneder.
Det jeg er mest træt af
- er at tyskerne i Bremerhaven, pga et flad hjul, valgte at læsse den med en truck, og derved har lavet de viste buler på billederne!!!! men de er til at lave.
endvidere er det pisse træls at der var så meget sand i bilen - man bliver jo helt ræd for om den har været nær ved strand og saltvand.
og så er der selvfølgelig alle amerikaner løsningerne på bilen - bla. lakken vi mistænker for at være "én-komponent"
Kaleschen er ikke lavet færdig, selvom vi har betalt for det... mangler at få sat bagruden i.
Han sagde den var svær at få fat i, og ville hellere pakke den ned for at den ikke skulle gå i stykker, end at sætte den i.
Det meste af rudekrom listerne er krøllede.
så er der det at tage med i den evt. misundelse... hehe.
Om 10 år er der nok en bobbel cabriolet på gaden i Jylland :)
Jeg har stået for alt kommunikationen.
50 % af pengene
Min far har betalt resten af de 50% og arrangeret transporten fra tyskland
Lidt historie på bilen:
Træls årgang - 1967 (jeg synes den er pæn men delene falder man vist ikke så tit over)
Den første ejer, en ung mand i staten Indiana i 1967. Han drog til vietnam og kom ikke tilbage igen. RIP
Stod i forældrenes lade indtil Andy købte den, engang i slut 80'erne.
Han skiftede bundplader, og cab-vanger.... og malede den (ja undtagen lige bagskærmene ????... måske var der ikke mere maling tilbage, for der er da ikke sparet andre steder, if you li'som knows what I means.)
Solgt pga. Andy havde brug for pengene til at starte sit vw renoveringsfirma... måske løb han træt i den, det har man da hørt kan ske for selv de bedste...)
Sjove ting:
Gearstangen har jeg ikke set før, nogen der har info ?
Der er lås på hanskerums knappen.
Der er lås på udløser-mekkanikkken til bagagerummet...
Der er nøgle til tændingslåsen, men desværre ikke til alt det ovennævnte samt dørhåndtagene (DO'h!!!!!! - må lige snakke med ham igen)
Radio og omdr. tæller af ukendt årgang og type.
12v benzinfyr fra lokal vw firma i Indiana.
Krængningsstabilisator bagtil.
Har ikke rundet 30.000 miles endnu.
Motoren er fuld af muse-reder
Undskyld stave og sproglige fejl. Jeg retter løbende...
En fælles drøm, far og søn i mellem - er kommet til landet.
D. 28. august 2006 kom jeg i kontakt med en mand der hedder Andy...
og næsten 14 mdr efter at jeg har overført alle mine og min fars surt opsparede og skatteramte kroner - og en masse, masse bekymringer pga. "de har taget røven på dig Tonni" kommentare er bilen her.
Jeg spurgte lidt om råd her på vwnettet for et års tid siden vedr. import osv. Det skal I have mange tak for alle der hjalp.
Det jeg er mest glad for ved hele den her affære, er at han ikke tog røven på os alligevel.
Næstmest er jeg glad for at have haft udfordingen og at skulle råbe en masse engelsk og tysk her de sidste 14 måneder.
Det jeg er mest træt af
- er at tyskerne i Bremerhaven, pga et flad hjul, valgte at læsse den med en truck, og derved har lavet de viste buler på billederne!!!! men de er til at lave.
endvidere er det pisse træls at der var så meget sand i bilen - man bliver jo helt ræd for om den har været nær ved strand og saltvand.
og så er der selvfølgelig alle amerikaner løsningerne på bilen - bla. lakken vi mistænker for at være "én-komponent"
Kaleschen er ikke lavet færdig, selvom vi har betalt for det... mangler at få sat bagruden i.
Han sagde den var svær at få fat i, og ville hellere pakke den ned for at den ikke skulle gå i stykker, end at sætte den i.
Det meste af rudekrom listerne er krøllede.
så er der det at tage med i den evt. misundelse... hehe.
Om 10 år er der nok en bobbel cabriolet på gaden i Jylland :)
Jeg har stået for alt kommunikationen.
50 % af pengene
Min far har betalt resten af de 50% og arrangeret transporten fra tyskland
Lidt historie på bilen:
Træls årgang - 1967 (jeg synes den er pæn men delene falder man vist ikke så tit over)
Den første ejer, en ung mand i staten Indiana i 1967. Han drog til vietnam og kom ikke tilbage igen. RIP
Stod i forældrenes lade indtil Andy købte den, engang i slut 80'erne.
Han skiftede bundplader, og cab-vanger.... og malede den (ja undtagen lige bagskærmene ????... måske var der ikke mere maling tilbage, for der er da ikke sparet andre steder, if you li'som knows what I means.)
Solgt pga. Andy havde brug for pengene til at starte sit vw renoveringsfirma... måske løb han træt i den, det har man da hørt kan ske for selv de bedste...)
Sjove ting:
Gearstangen har jeg ikke set før, nogen der har info ?
Der er lås på hanskerums knappen.
Der er lås på udløser-mekkanikkken til bagagerummet...
Der er nøgle til tændingslåsen, men desværre ikke til alt det ovennævnte samt dørhåndtagene (DO'h!!!!!! - må lige snakke med ham igen)
Radio og omdr. tæller af ukendt årgang og type.
12v benzinfyr fra lokal vw firma i Indiana.
Krængningsstabilisator bagtil.
Har ikke rundet 30.000 miles endnu.
Motoren er fuld af muse-reder
Undskyld stave og sproglige fejl. Jeg retter løbende...