Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lakering?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg går igang med at slibe ned og grunde bilen i morgen.
Nogle gode tips til en begynder på den front?
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Biffo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja - brug f.eks. en eengangskedeldragt - der er ligesom lettere at holde varmen, og få støvet af bagefter..
Ellers må du vaske dig grundigt de steder du véd nok..:)
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lyngbye skrev:
Jeg går igang med at slibe ned og grunde bilen i morgen.
Nogle gode tips til en begynder på den front?



Er det månedens VW mand........;0)

Allan
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 17 years siden | | | |
Yep, put a shirt on, its cold !! ;-)
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sorry det var en smutter, kom sgu til at sætte det forkerte billede ind.
Det må blive næste månedes forside på "Gaytimes" ;)
(Kun for de indviede, der nåede at se billedet)
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lyngbye skrev:
Sorry det var en smutter, kom sgu til at sætte det forkerte billede ind.
Det må blive næste månedes forside på "Gaytimes" ;)
(Kun for de indviede, der nåede at se billedet)



Var lige ved at slette min profil hvis det greb om sig....:0)



(permalink) Cruus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der var jeg for langsom, smid lige det billede på igen... please ..
-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Cruus skrev:
Der var jeg for langsom, smid lige det billede på igen... please ..



Klik på hans profil der er en teaser......LOL
(permalink) Cruus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
He He :-)
-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det første billede var rigtig slemt. :)

Nå, men er der nogle der har nogle gode tips inden jeg går igang med den roterende og sandpapir?
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lyngbye skrev:
Det første billede var rigtig slemt. :)

Nå, men er der nogle der har nogle gode tips inden jeg går igang med den roterende og sandpapir?



Hej Lyngbye

Fandt lige denne tråd,mest om polering,men der kan muligvis bruges et par tips fra den...??


http://vwnettet.dk/forum/topic/342852

Jeg plejer selv at rense af med fortynder,HUSK MASKE og god ventilation,og derefter afslibning med højt korntal,kan ikke lige huske tallet,men prøv dig frem et sted for det ikke ses,alternativt en let sandblæsning alt efter hvor meget der skal gås i dydben.Håber du kan bruge det til noget.

Allan

PS.der er ikke billeder med......
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det vigtigste at huske på er vel bare:
1 - brug ikke for grovt værktøj der æder sig ned i pladen.
2 - husk at brug en rusthæmmende grunder på det rå plade
3 - brug en ordentlig 2k maling/lak til at slutte af med

husk nu at kom helt i bund der hvor den er svejst og rusten... det er her rusten hævner sig over tid, hvis ikke du kommer den til livs nu. Sandblæsning + efterfølgende grunding ville nok være at foretrække.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Måske man kunne følge op på den tråd og lave en HOW-TO i garagelakering. Tror det ville være nyttigt for mange .....

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SJN skrev:
Måske man kunne følge op på den tråd og lave en HOW-TO i garagelakering. Tror det ville være nyttigt for mange .....




En garagelakering skulle vel gerne have 100% samme fremgangsmåde som en professionel lakering... eneste forskel er så nok bare at man nok må leve med et par løbere og støvkorn osv. i lakken.

så mon ikke bare vi skulle få en proff til at fortælle os præcis hvad materialer der skal bruges, og hvilken fremgangsmåde der skal anvendes ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
SJN skrev:
Måske man kunne følge op på den tråd og lave en HOW-TO i garagelakering. Tror det ville være nyttigt for mange .....




En garagelakering skulle vel gerne have 100% samme fremgangsmåde som en professionel lakering... eneste forskel er så nok bare at man nok må leve med et par løbere og støvkorn osv. i lakken.

så mon ikke bare vi skulle få en proff til at fortælle os præcis hvad materialer der skal bruges, og hvilken fremgangsmåde der skal anvendes ?



Lyder som en god ide....
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal ihvertfald have et sted der er opvarmet, ellers bliver det noget rigtig l...!
Men du er velkommen til at ringe, jeg har været igennem "garagelakeringen".....

Mvh. Niels.
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) mossi Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej med dig lige et par gode råd inden du går i gang, jeg plejer altid med at vaske hele bilen af med fortynder, bag efter vasker jeg den af med siliconefjerner for at undgå evt. siliconeøjn det vil sige, at malingen kan skille hvis du ikke gør det, der efter skal den grov sparteles, og slibes med korn 150 så spartler jeg den igen og sliber den med korn 220 der efter kan man evt. give den en gang sprøjtespartel og slibes med korn 400, når det så er gjordt skal den have en grunder, den jeg plejer at bruge hedder priomat, der efter hvis det er en garage lakering kan der være skidt som du skal have slibet væk, så blæser jeg støvet væk og til sidst tørre bilen over med en harpix klud for at tage det sidste støv så skal der blandes maling og der efter starter jeg med at sprøjte et meget tynd lag maling på og lader det sidde i ca 20 min og det gør jeg 3 gange i alt til den står blank, arbejds temp.20 grader ellers hvis du ikke er vandt til at male biler og det er for koldt risikerer du at malinge har nemmere ved at løbe. Her er et par billeder af en jagtvogn jeg har malet i weekenden.
ps. billederne er taget med mobiltlf og er lidt utydelig.
DSC00154.jpg
DSC00152.jpg
DSC00147.jpg
DSC00148.jpg
DSC00132.jpg
DSC00145.jpg
DSC00622.jpg

(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for det meget udførlige svar.
Jeg vil straks gå ned og skrue op for varmen på værkstedet som noget af det første.
Og så ellers få købt lidt sandpapir.
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jem og fix har vådslibepapir i store ruller billigt lige nu.
Kender ikke kvaliteten.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har lige købt hos Harald-Skrald og brugte det i dag, virker umiddelbart OK. Også i ruller 39,- for 25m
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mossi skrev:
Hej med dig lige et par gode råd inden du går i gang, jeg plejer altid med at vaske hele bilen af med fortynder, bag efter vasker jeg den af med siliconefjerner for at undgå evt. siliconeøjn det vil sige, at malingen kan skille hvis du ikke gør det, der efter skal den grov sparteles, og slibes med korn 150 så spartler jeg den igen og sliber den med korn 220 der efter kan man evt. give den en gang sprøjtespartel og slibes med korn 400, når det så er gjordt skal den have en grunder, den jeg plejer at bruge hedder priomat, der efter hvis det er en garage lakering kan der være skidt som du skal have slibet væk, så blæser jeg støvet væk og til sidst tørre bilen over med en harpix klud for at tage det sidste støv så skal der blandes maling og der efter starter jeg med at sprøjte et meget tynd lag maling på og lader det sidde i ca 20 min og det gør jeg 3 gange i alt til den står blank, arbejds temp.20 grader ellers hvis du ikke er vandt til at male biler og det er for koldt risikerer du at malinge har nemmere ved at løbe. Her er et par billeder af en jagtvogn jeg har malet i weekenden.
ps. billederne er taget med mobiltlf og er lidt utydelig.


20 min mellem hver lag??
Godt du ikke skal leve af det!!
Moderne UHS lakker kræver et hurtig tågelag, og straks efter et fyldigt lag lak.
Klarlak på hele bilen tager ca 20 min ialt-efterfulgt af 30 min ved 70 grader og så er det ud af boksen igen!!!
Men at lave en howto lakering?? Det tager 3,5 år at lære det grundlæggende, og 10 år at blive god til det. Så det bliver en meget lang tråd!! Som jeg ser frem til at læse
Hilsen Niels Erik

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Søde Niels-Erik..jeg tror godt at drengene ved, at dette her ikke er prof. lakering af deres bil, men den bedste måde man selv kan gøre det på...

lidt alla mig der svejser med en uddannelse som sygeplejerske..det bliver ok, men man kan godt se forskel.. :wink: til gengæld tror jeg processen ser sjovere ud en når de rigtige gør det

Vær nu sød at komme med lidt guldkorn :D
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bilen skal være primer rød med et Rod-look så proff behøver det bestemt ikke at være, men det skal jo heller ikke ligne lort. Hvis det skulle spille max havde jeg brugt pengene på en ordentlig lakering hos en maler. :)
Men tips kan man jo altid bruge. :)
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Desværre er det sådan et resultatet afhænger af 2 ting-1 at bunden er lavet perfekt,dvs. at alt er rettet helt ud, og slebet fint med ca korn 400 sandpapir.
2 At ham som føre sprøjtepistolen ved hvad han gør, og desværre er det ikke noget man kan lære hverken ved at læse om det eller at se hvordan andre gør det-Det kan kun læres ved vedvarende øvelse (Derfor de 10 år inden man bliver god til at male biler)
Så øv dig en hel masse inden du maler bilen!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) mossi Member
Skrev for 17 years siden | | | |
stille og rolig niels-erik det lød jo som en garage lakering og ikke en lakering til 20.000 vel.

Reply »

You must log in to post.