Lakering?
Det er rigtigt, men lakken koster det samme, hvad enten det laves rigtigt eller "bare" sprøjtes på.
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Du kan jo sælge han et par liter, og tjene en lille skilling på det, hvis ikke så kom til jylland der sælger vi maling "sort":-).
Søde Niels-Erik.. Jeg ved du er professionel maler..vi ved alle sammen at det er svært at male en bil professionelt... menden vil gerne have nogel tips til hvordan han kan gøre det bedst muligt..vel vidende at han IKKE kan gøre det på højde med en prof idet han ikke har udstyret ej heller uddannelsen , men han vil bare gerne gøre det bedste han kan...
Hvis du ringede til mig fordi du ved jeg er nurse og spurgte hvordan du skulle genoplive det menneske der ligger foran dig , ville jeg guide dig igennem så du kunne gøre det bedste du kan og ikke belærer dig om hvorfor jeg ville kunne gøre det bedre, nu hvor jeg havde læst til sygeplejerske..det at du gør noget redder personens liv..og med det sagt..
Ingen har sået tvivl om hvad der er bedst ..gør det selv eller få en professionel til det..
Jeg læser denne tråd da jeg selv skal reppe lidt på min egen bil og ikke kan bruge 1 million milliard på at få den malet af en prof, men gerne vil have den så "pæn" som muligt.. og netop en som er uddannet inden for branchen kunne komme med gode tips til hvor længe de forskellige lag skal tørre temp. osv..
Ikke et surt opstød..mere et håb om at få nogen af jer ud af busken og hjælpe den flinke mand til at få det bedste ud af en hjemmemaling :D
jeg har selv slebet og spartlet min 61er op fra bunden af, men lod en prof sprøjte den for mig... Og er egentlig ok stolt af resultatet taget i betragtning af jeg ingen nævneværdig erfaring har. Om det så tidsmæssigt kan betale sig at gøre det frem for at tjene pengene andenvejs og betale sig fra det er en anden sag.
Mvh Spring
Hvis du ringede til mig fordi du ved jeg er nurse og spurgte hvordan du skulle genoplive det menneske der ligger foran dig , ville jeg guide dig igennem så du kunne gøre det bedste du kan !
Det er nok ikke aktuelt-Jeg har undervist i førsehjælp i 4 år, Det er godt nok nogen tid siden, men har ikke glemt det hele endnu HE HE
Der er ikke så mange tips som kan vidergives på skrift, udover hvor groft det bør slibes osv.
Autolakering er desværre et af de få fag hvor man ikke kan læse sig til at få et godt resultat-Der skal øvelse til.Og lidt held er heller ikke ivejen.
Hilsen Niels Erik
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Ja ja på tværs kan man altid være..:D
Ja der er også nogle der får børn og forsøger at opdrage dem selvom de ikke engang er uddannede pædagoger - men det går selvfølgelig også galt nogen gange :-)
Mvh John
25709453
I'm the only BAY in the village
[quote=John Pedersen]Ja der er også nogle der får børn og forsøger at opdrage dem selvom de ikke engang er uddannede pædagoger - men det går selvfølgelig også galt nogen gange :-)
Mvh John
Kan være at en HOWTO i børneopdragelse også skal på banen :D
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Du er også så diplomatisk Vibeke.
Bare det med varmen, var da helt sikkert et tip jeg kunne bruge til noget. Og slibearbejdet er også godt beskrevet. Tak for de gode råd.
Vi skulle jo alle gerne være bedst til det vi er uddannet til. Selv er jeg cykelmekaniker, og står da også tit og klør mig, i det hår der nu er at klø i, når folk vil vide om det er svært at flette et hjul eller lave en forgaffel. :)
Vi skal alle tjene vores løn, men hvis jeg kan spare noget af den og lave lortet selv, så skal det da prøves. :)
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
Kan kun give Niels Erik ret... det er kun noget man lærer ved at prøve det.
Jeg malede selv min buggy i sin tid, det blev bestemt ikke noget superresultat, og jeg måtte endda male den om flere gange indtil den 3. gang stod rimeligt tilfredsstillende (garagelakering taget i batragtning).
øvelse øvelse øvelse
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jeg har forsøgt mig lidt med garagelakkering, og med et ok resultat hvis jeg selv skal sige det.
Køb en ordentlig sprøjte.
Vær sikker på du har kompressorkapacitet nok.
Køb noget ordentligt lak.
Brug for .... skyld en vandudskiller
Temperatur i nærheden af 20 grader
Grunder på først
Mine erfaringer:
Meget kan poleres fint.
Flemming
Hvis du skal male rød, vil jeg forslå at du giver en lys bund som dækker over det hele på bilen enten grunder eller slibefynder, så vil din røde farve dække meget bedre.
Og så læst det bankmanden skrev to gange for det er rigtigt og vigtigt.
Og enden du maler kan du jo lige hælde vand på gulvet, det binder det støv der skulle ligge tilbage når du har fejet eller støvsuget, så det ikke bliver
blæst op på bilen, og pas på med forklappen det løber meget nemt nede ved håndtaget.
Bare få ro på, så kan du sagtens klar det.
Held og lykke
Bankmanden skrev:
Jeg har forsøgt mig lidt med garagelakkering, og med et ok resultat hvis jeg selv skal sige det.
Køb en ordentlig sprøjte.
Vær sikker på du har kompressorkapacitet nok.
Køb noget ordentligt lak.
Brug for .... skyld en vandudskiller
Temperatur i nærheden af 20 grader
Grunder på først
Mine erfaringer:
Meget kan poleres fint.
Flemming
Endnu engang tak for et konstuktivt svar. :)
-Lyngbye-
Undskyld jeg er lidt ligefrem..
Men det virker sku lidt arrogant ikke at give de tips man har og i stedet belære om hvor dygtig man selv er og hvorfor.
Giv nu manden nogle gode råd for fan...
Hvor mange bil tosser (ud over Niels-Erik selvfølgelig) er i virkeligheden uddannet som automekaniker?
Hvor mange af os (ud over Niels-Erik selvfølgelig) ringer til en maler når køkkenet skal have en tur?
eller for den sags skyld til en trækkerdreng når konen skal.....
Hele den her side er bygget på gør det selv lysten, så skulle vi ikke opmuntre til dét i stedet for at prøve at tage modet fra folk, ved indirekte at stemple folks ønsker/projekter som en sikker fiasko.
Nå skide vær så prøver jeg sku at give lidt fra mig :-)
Jeg har prøvet at lakere i garage nogle gange og én af gangene blev det faktisk rigtig godt.
En "prof" ville med garanti kalde det held, for det tager jo en halv istid at blive dygtig.
Jeg kalder det tålmodighed...
Og helt ærligt
Sådan - der var da noget man kunne bruge til noget.
Mvh john
25709453
I'm the only BAY in the village
Find en pistol med en fornuftig dyse, hvis du kan finde en med en 1,3mm dyse i snuden så er det rigtigt fint, og så en overkoppistol, den bruger nemlig al malingen i forhold til en underkop der er altid noget i bunden den ikke kan suge op.
Husk at få et par papsièr med når du køber maling, til at si malingen når du hælder det ned i pistolen, og hør lige hvor mange bar du skal sprøjte med der hvor du nu handler, det kan godt være lidt forskelligt fra sted til sted, jeg vil mene 2 bar.
Rigtigt rigtigt godt indlæg Johnny
Det er sådan noget der giver lyst til at prøve det selv!
Ellers kan man også gøre det på denne måde :D
http://board.moparts.org/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=2331682&page=0&fpart=1&vc=1
[quote=John Pedersen]Sådan - der var da noget man kunne bruge til noget.
Mvh john
Ja nemlig ja.
-Lyngbye-