jeg pønser på at putte lidt flere cubik i min motor og så sætte et sæt dobbelt karb. på. Hvor store culindere kan gå på blokken uden at skulle fræse. Det er ikke til at køre ræs, men vil gerne have lidt mere "bund" i motoren. evt. andre forslag?
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
87mm og der findes 88mm, men de bliver meget tynde.
Du skal jo nok alligevel købe en ny blok og så er problemet ikke så stort. Så kan den "let" bores op.
Lav en 1776cc (69x90,5) med 40/35 ventiler, std. eller en meget mild knast og to karburatorer og en bananmanifold. Den bør give 85-90 HK og holde i mange år.
Men kør den som en std. motor. Den vil ikke hyle op som en moderne 16v motor og den vil yde max ved 43-4500 omdr.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ja ellers kig hvad Torben aka Farmer hjemmeside
http://www.morepower.dk
Hilsen Bo
Motoren skulle efter sigende være renoveret totalt i 2005. Men den kan jo bruges til resserve. du skriver 2 karburatorer, er det nogle specielle du tænker på. Jeg kører aldrig over 4000 omd i buggyén. jeg er jo en halvgammel mand. (vi har en pumpet 323f at afreagere i)
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
Jo Solex Kadrons. Enkelte 40mm karburatorer.
Nogen kalder jo renvasket og malet for "renoveret" Jeg kalder det nyrenomalet.
Hvad betyder det ?
Blokken er i 99% af tilfældene ubrugelig og kan ikke holde på hovedlejerne og dermed på krumtappen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.