Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  412s Toppe med 40/48

Tags:
No tags yet.

(permalink) præsidenten Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Et sæt 412s toppe.103mm.med 40/48 ventiler..
I super fin stand.
På min 2,6l med mild knast gav den 210hk ved 5000 og 301nm ved 4000


Pris 10000kr

MVH Rasmus
tlf40843459
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er det 301mm. kviksølv-søjle ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej frank A det er løftet på ventilen:-)
(permalink) Horsdal Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Præsident.

Er det muligt at se et par billeder af de topstykker?

Horsdal.
-------------------------------------------
MIB AAlborg DK
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Billeder

Citat fra cal-look.no

Type4 412S heads
103mm diameter
56ccm combustion chamber volume
10.48:1 CR (with 1.5mm deck height/78mm stroke)
40/48mm valves - chevy springs

These heads was used on a 2.6L(103mm x 78mm) with 48IDA and BAS exhaust and a mild camshaft:
210ps 5000rpms / 301Nm 4000rpms









(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
passer de på en type 1
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
passer de på en type 1


Nej, type4
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu er det mig der har rundet den, tror jeg ! Forklaring udbedes ? :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu er det jo ikke meningen, at vi skal "forurene" Rasmus' salgsannonce med snik-snak, men jeg er også spændt på en uddybende lektion fra Bugservice......
-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) VW1300-Norge Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg ønsker heller ikke å ødelegge salgstråden, men hvilken kam ble brukt i denne motoren? (Er imponert over dyno-resultat :))

Ove
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg vil ikke plapre om motorens data, med mindre Præsidenten tillader det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"Præsidenten" siger : Kør på !!

Bugservice ????


-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) trump Member
Skrev for 17 years siden | | | |
man skal jo bevare de rimeligt skarpe kanter for at få ordentlig squish på når der komprimeres.andet problem med de toppe er at der intet materiale er mellem ventilsæder, når den bliver riktig varm kan der opstå glødende kanter på sæder som antænder benzinblandingen istedet for at tændrøret gør det.
tredie problem hvis de skal bruges på gaden er at ventilstyr i udstødning er slebet ned,det nedsætter køling på udstødningsventilerne et ømt punkt.
de duer kun til ræs.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ventilstyr er IKKE slebet ned , kun lavet koniske for kanalflow. Et trick brugt mange gange før med godt resultat , bedre flow i kanalen.Styrene er ikke længere end på billedet.Det ville du også vide hvis du har monteret T4 styr .
(permalink) trump Member
Skrev for 17 years siden | | | |
der er ikke nogen seriøse tunere som opgir ventilstyr for flov i udstødning.
læs din bog igen.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
God jul!
(permalink) trump Member
Skrev for 17 years siden | | | |
og shabby newyear!!.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
trump skrev:
der er ikke nogen seriøse tunere som opgir ventilstyr for flov i udstødning.
læs din bog igen.


Jeg mener nok det er seriøse tunere der har lavet de her toppe, no offence, men du stikker hånden ind i et hvepsebo her.. Mange af de folk der skriver her har tunet luftkølet VW i 20 år eller derover og har en kæmpe erfaringsbank at trække på..
Jeg giver dig lidt ret mht squishkanten, men de andre ting overlader jeg til sagkundskaben..
Og iøvrigt skriver M-Flow netop at der ikke er taget af længden af styrene..

-------------------------------------------
(permalink) trump Member
Skrev for 17 years siden | | | |
enhver kan se styrene er slebet .har set 40 års erfaring før, af folk som ikke har lært noget.
de toppe er kun til 402 m.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg glæder mig til Mantorp 2008, SCC Norge 2008 ovs.....!

Det bliver billigt i benzin så kan jeg hører..!

der er jo kun 402m fra Aalborg til de forskellige race kan jeg hører på dig trump, så med 160-170 km/t tager det jo ingen tid så'en ca 12 sek, dog er det selvfølgelig trist for Rasmus at selvom at der pludselig ikke er så langt! Så kan han ikke kører race hele weekenden fordi motor jo blev ALT for varm på vej til race.!

(permalink) M_Flow Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg trækker mig for at besvare mere på denne tråd , da Trump åbenbart har " læst" mere om emnet end mig.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har lavet motoren og det har altid være min overbevisning at afkortning af styr ikke giver nogen flowforbedring der står mål med den manglende styring af ventilen. Styret er hårdt belastet på en tunet VW, så det kunne jeg aldrig drømme om.
Motoren er bygget til gadebrug og det har jeg brugt den til. Rasmus kører race med den, men det var den ikke beregnet til hverken med kanalstørrelse eller knast.
Høje temperaturer og lignende problemer havde jeg nu ikke.
Bortset, måske, fra John Elnef mener jeg da ikke at have hørt at Rasmus har haft problemer med at følge med eller at motoren ikke kunne holde.

Men der flere ting inden i den motor der ikke er "efter bogen" Bla. er plejlstængerne std. 13-1600 type1.
Nå, jeg må tilbage til bøgerne og gøre det om på min næste motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"rimeligt skarpe kanter for at få ordentligt squish på når der komprimeres"
Citat "trump"

"Motoren giver mere moment hvis kanten er skarp,-helt skarp "
Citat "bugservice"

:) :) Uhhhhh, sådan et par frække spasmagere :) :)Det er sku da' go' lir her op til jul !!! Sådan at tage gas på det hele !!! Og M-Flow der skal læse bogen igen,og Frank der skal lave tingene ordentligt,med skarpe kanter og fuld ventilstyring, næste gang, så de sølle 300 Nm. overskrides...Den slags udgydelser kan da kun få smilet frem :)

Jeg skal her i julen igang med fræsning af toppe til Rasmus (Presidenten) , og jeg skal gøre mit bedste for at lave skarpe squishkanter. 2,6 literen bliver endvidere monteret op med en ny skarp knast,-så det må absolut blive noget der "sparker røv"....

P.S. Billedet viser henholdsvis en urørt 1,8 S udstødningsport og Rasmus' portede ditto......Hvor meget er det lige der mangler, af styrets højde ?? De toppe kan køre solen sort uden problemer ( og har også gjort det ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hov...glemte lige den her : "der er ikke nogen seriøse tunere som opgir ventilstyr for flov i udstødningen"....her er en pisse useriøs fyr,Jeff Denham,som gør alt galt ;)http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/357741.jpg ( og ja,de er sikkert kun til 402 m.)

Go' jul !!
1800sport.jpg

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel

Reply »

You must log in to post.