Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvem kender denne kaburator?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Solmex Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min kammerat har købt en gammel bobbelmotor. Det viste sig at være en 1600 med lettet svinghjul, samt en meget speciel kaburator/manifold!
Vippetøjet er også specielt (vi har i hvertfald ikke set det før!)Det er med "løse" hoveder - se billede!
Manifoldet er fra England og selve karburatoren er Made in Japan!

Oplysninger savnes...
kaburator_navn.jpg

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Solmex Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lige et mere fra den anden side...
kaburator_siden.jpg

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er vist YDERST dejlige nostalgiting i har fået fat i der


West
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja de blev solgt da jeg var ung. I 70´erne. Jeg har aldrig prøvet for det gav vel ikke mening at sætte en stor karburator på den origínale manifold.
Nikki-karburatoren var meget sjov med det gennemsigtige svømmerhus og kørte også på japanske biler dengang.

Men ja en nostalgiting.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Turbo_Peter Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Skruerne i vippetøjet er i en stærkere udførelse end normalt.
Men de er monteret i et standart vippetøjet.

Lidt som dem jeg har et billede af.
-------------------------------------------
Den må gerne larme, bare den går stærkt . . .
DSA - supporter ;O)
(permalink) Turbo_Peter Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Company History


Brown & Geeson was established in 1963 by Ray Brown and Arthur Geeson. The company soon outgrew a selection of retail premises on the London/Essex borders in favour of a factory unit first in Plaistow then in Dagenham, Essex.

The business was soon recognised as one of the country
-------------------------------------------
Den må gerne larme, bare den går stærkt . . .
DSA - supporter ;O)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er kommet "forbi" en af dem engang for længe siden.
Iflg ejeren gav det 5 hk i forhold til en std karburator.
Justerskruerne er Porsche style, og ganske udmærkede.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Solmex Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg takker for info....
-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev

Reply

You must log in to post.