Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Min første...Vw Type1 fra 1960

Tags:

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
husk at få nogen papir og et stel nummer til den inden du kaster for mange penge i den.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bankmanden Member
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
fede skrev:
Det kunne godt være det,men lige meget om det er en 60 eller 63 så er det en fed bil
Allan

Jo mere nørd man bliver, jo mere er det IKKE ligemeget;-)
Men det er jo bare at smide den mail til museet, så er den diskussion overstået.

Nu må jeg spørge. Hvordan får man omregistreret uden regattest?
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Westphal Member
fede skrev:
Det kunne godt være det,men lige meget om det er en 60 eller 63 så er det en fed bil
Allan

Tak.....det synes jeg også :-)
Christian Westphal. Odense SV, Mobil 30172963, Email christian@fwo.dk
Ja jeg vil gerne havde nogle papir på den

Men kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre?

(permalink) Allan 2000 Frb Member
hvis du ikke har reg.attest er der nogle ting du kan gøre på motorkontoret få en ansøgning om ny reg.attest og få den sidste der har haft den indregistreret til at skrive under på den det koster en 50,- sidste reg.nummer er vigtigt ham du har købt den af må vide noget om hvem der har haft den reg.Ellers kan det blive en lang sej kamp måske ny reg.afgift
Allan
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Bornholmer Member
når man køber en gammel bil uden papirer i dk - skal prisen passe med at der er råd til at betale en ny registreringsafgift på bilen.
de fleste der sælger en bil UDEN papirer har tit selv prøvet at skaffe dem uden held
og sælger derfor tit bilen viderer.
derfor skal man OGS
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) HeineDalgaard Member
Rasser skrev:
Westphal skrev:
Hey

Ja jeg sidder lige og kigger på det. Jeg fandt en sidde som siger den er fra 1960.
http://www.vw2you.com/article/view/367472189113/articleId___295772149906/?PHPSESSID=676dd25b1123a1acdd06ecd33d02847e

Men sej du kan se det.....hvordan? :-)

Stelnummer er 3041255

Kan man slå det rigtigt op et sted?

Ved ikke om han tænker på de samme ting som mig. Men for mig er der følgende ting der peger på at den er ældre:
Tanken er "gammel" type
Motoren er en 30hk (61-> bliver det til 34hk)
Bagpanelet har H-presning (mener 60´ var sidste årgang med det)
Der er også noget med den ring der er på tæpperne omkring varmeudtaget ved fødderne, på et tidspunkt går de væk fra den ring.
Det der så er underligt er at den ikke har huller til afviservinger (måske den er blevet omlakeret engang, og samtidig har de lukket hullerne og så sat nyere baglygter på)

Jeg er ikke 100% sikker på det præcise skift for alle de ovennævnte ting, men det hele foregår enten i 1960 eller lige deromkring.

Det er så også lidt underligt at der ikke er wolfsburg bylogo på frontklappen nede ved håndtaget, for 63 er sidste årgang de kører med det, så det burde den under alle omstændigheder have.

Det er en underlig bil du har fundet ;-) har du regattesten ?

Der blev ikke leveret biler til sverige med retningsvisere efter den 1/8/1959,så den bobbel har aldrig haft retningsvisere,hvis den kommer fra sverige,men hvis den er dansk fra ny,så HAR den haft retningsviserer..min 60er bobbel fra den 1/6/1960 har ikke retningsvisere,og har aldrig haft det, den kommer fra sverige....

mvh heine

type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) Rasser Member
HeineMadsen skrev:
Rasser skrev:
Westphal skrev:
Hey

Ja jeg sidder lige og kigger på det. Jeg fandt en sidde som siger den er fra 1960.
http://www.vw2you.com/article/view/367472189113/articleId___295772149906/?PHPSESSID=676dd25b1123a1acdd06ecd33d02847e

Men sej du kan se det.....hvordan? :-)

Stelnummer er 3041255

Kan man slå det rigtigt op et sted?

Ved ikke om han tænker på de samme ting som mig. Men for mig er der følgende ting der peger på at den er ældre:
Tanken er "gammel" type
Motoren er en 30hk (61-> bliver det til 34hk)
Bagpanelet har H-presning (mener 60´ var sidste årgang med det)
Der er også noget med den ring der er på tæpperne omkring varmeudtaget ved fødderne, på et tidspunkt går de væk fra den ring.
Det der så er underligt er at den ikke har huller til afviservinger (måske den er blevet omlakeret engang, og samtidig har de lukket hullerne og så sat nyere baglygter på)

Jeg er ikke 100% sikker på det præcise skift for alle de ovennævnte ting, men det hele foregår enten i 1960 eller lige deromkring.

Det er så også lidt underligt at der ikke er wolfsburg bylogo på frontklappen nede ved håndtaget, for 63 er sidste årgang de kører med det, så det burde den under alle omstændigheder have.

Det er en underlig bil du har fundet ;-) har du regattesten ?

Der blev ikke leveret biler til sverige med retningsvisere efter den 1/8/1959,så den bobbel har aldrig haft retningsvisere,hvis den kommer fra sverige,men hvis den er dansk fra ny,så HAR den haft retningsviserer..min 60er bobbel fra den 1/6/1960 har ikke retningsvisere,og har aldrig haft det, den kommer fra sverige....

mvh heine

Over nørde viden det der ;-)

Så ved jeg også det, tak.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hey tak for alle de oplysninger....Nu tager jeg fat i sælger og for fat i motor kontoret. Vender lige tilbage havd det ender med.
Skrev for 16 years siden | | | |
Kæmper stadig med reg.attest, fik den tidlige ejer til at genbestile en ny, men da den kom, var det på deres Nissan pickup :-) så jeg tog på motor kontoret og fik dem til at sende en ny til mig. Da jeg så fik brev fra politiet, stod der at de ikke kunne finde den!!!!! og nå den skulle synes, var det synsmanden der skulle fastsætte dens "fødselsdag"

Vil bare ikke håbe at der skal en ny reg.afgift, som fede skrev.

Men glæder mig til at se hvad står i dåbs attesten fra tyskland, har bestilt den.

Ang. wolfsburg bylogo på frontklappen, så er der hul til den, crom listen skulle bare rykkes en tand op :-)...men mangler det...så hvis der er nogen der har? :-)

Men det ser ikke ud til at der har været retningsvisere, så måske den er fra Sverige som Rasser skrev, men det for jeg at se når jeg for brev fra Tyskland.

Vender tilbage med nogle billedere af bilen nu hvor den er ved at være skildt ad.
(permalink) Steven Member
Hej

Ang. årgang kan jeg fortælle dig at den er indigo blau, kørte kun fra august 1959 til august 1960. Det samme gælder dørbeklædninger som kun blev brugt til indigo blau og eisblau.
Hullet til Wolfsburg logoet skal være to aflange huller ved siden af hinanden, hvis der er det er det rigtigt. Ellers kan du tjekke om VW emblemet har fire flade tapper eller tre runde tapper og sidder på en forhøjning på forklappen. Hvis forklappen er uden forhøjning på emblemet er det den gamle type, samtidig er der heller ikke fjeder hængsler på den gamle forklap, men en ekstra stang på det venstre hængsel som du kan låse fast.
Det er afgjort ikke en Sparkäfer med det interiør der er i bilen. Ang. afviser kan den også være fra USA da de ikke har haft afvisere siden 1955, men så skulle den have US kofangere og vist nok også 34hk. motor.
Jeg har selv haft en 1959 indigo blau ( på plader ) og en 1960 eisblau ( projekt ).

Hilsen Steven.
Hej Steven

SEJT..... :-) kanon viden.

Ang Wolfsburg logoet skal jeg lige hjem og tjekke. Forklappen er med forhøjning og UDEN fjeder men med ekstra stang til hængsel, så det må være den gamle som du skrev.

Nå jeg kommer hjem i dag river jeg beklædningen af så jeg kan se om der skulle være nogle huller til afviser.

Hej

Hvis forklappen er med forhøjning burde det være den nye model forklap, men jeg mener de første fra 1960´erne, 1961 og 1962 mener jeg, kørte med den nye forklap, men med det gamle VW emblem med en plastik pakning under hvor de fire tapper er bukket rundt omkring og i stedet 3 runde tapper på pakningen som går i gennem forklappen.

Hilsen Steven.
Hej Steven

S
vdv.jpg

Hej

Det er den nye forklap, men det ser ud til de har sat de gamle hængsler over på den. Dit VW emblem er forholdsvis tykt hvorimod det gamle er ligeså blødt som blik og kan bøjes nemt. Wolfsburg logoet skal have to lige huller parallelt ved siden af hinanden.
Du kan også se på billedet af VW logoet at det ligger på en lille forhøjning og den er der ikke på den gamle forklap, ligesom der er tre runde tappe på dit nederste billede, det korrekte skal have fire flade tappe.

Håber du kan bruge det til noget.

Hilsen Steven.
(permalink) Anonym Member
Westphal skrev:
Hej Steven

Ang Wolfsburg logoet skal jeg lige hjem og tjekke. Forklappen er med forhøjning og UDEN fjeder men med ekstra stang til hængsel, så det må være den gamle som du skrev.

Nå jeg kommer hjem i dag river jeg beklædningen af så jeg kan se om der skulle være nogle huller til afviser.

Hey,du ka ikk se noget til afviservinger indefra,der er bare metal under beklædningen, din tank ligner en -57 (one year only) fire lodrette presninger? go arbejdslyst med den.
Steven skrev:
Hej

Det er den nye forklap, men det ser ud til de har sat de gamle hængsler over på den. Dit VW emblem er forholdsvis tykt hvorimod det gamle er ligeså blødt som blik og kan bøjes nemt. Wolfsburg logoet skal have to lige huller parallelt ved siden af hinanden.
Du kan også se på billedet af VW logoet at det ligger på en lille forhøjning og den er der ikke på den gamle forklap, ligesom der er tre runde tappe på dit nederste billede, det korrekte skal have fire flade tappe.

Håber du kan bruge det til noget.

Hilsen Steven.

Hej Steven

Mange tusind tak for svaret.

Jeg har dag lige fundet en Type 1 fra 58-60 i bunden af en have ude på landet. Med forklap med logo på. Har været inde og snakke med ejeren og han vil gerne af med den for et par håndøre. Så tager ud og henter hele bilen med bunden er væk på den med der er sikkeret en masse reservedele jeg kan bruge.

Men endnu engang tak

Mvh
Christian
Anonym skrev:
Westphal skrev:
Hej Steven

Hey,du ka ikk se noget til afviservinger indefra,der er bare metal under beklædningen, din tank ligner en -57 (one year only) fire lodrette presninger? go arbejdslyst med den.

Hej

Nej det fandt jeg ud af ;-) he he

Mærkeligt ang 57.....da den jo ikke har oval rude bag til!! Håber på jeg snart for dåbsattesten.

Men mange tak for svaret

Mvh
Christian
(permalink) Anonym Member
det er kun tanken der ligner -57, nummeret siger -60 som en anden skrev:-)
Anonym skrev:
det er kun tanken der ligner -57, nummeret siger -60 som en anden skrev:-)

Ja det er rigtigt. Men mærkeligt de så har lagt en gammel tank i

Reply

You must log in to post.