Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Speedometerkabel m.m.....HJ

Tags:
No tags yet.

(permalink) bugcab Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej
Jeg er ved at montere min 1302 efter hellak - og er meget i tvivl om hvad der skal løbe gennem hvilke huller i venstre inderskærm og bunden af bagagerummet - jeg er nødt til at bede om hjælp fra alle jer orakler herinde ;o)
Jeg ønsker bilen så original som muligt og det var helt sikkert ikke monteret korrekt da jeg adskildte bilen.

- hvordan føres speedometerkablet gennem inderskærmen ud til hjulet? (det var ført gennem hul #3, med fusket gummiprop....men jeg har en ide om at det måske skal gennem hul#2)
- Der sidder et skummelt hvidt plastikrør på ca ø25x500m på udlufterslangerne til tanken...jeg har regnet ud at det skal sidde under torpedopladen....der løb et dræn(?)fra det hvide rør ud gennem hul #3 og endte i et t-stykke over hjulet - er det korrekt?
- hvad er funktionen af det hvide rør??
- hvad er hul #1 til og hvordan har det været blændet af ?

På forhånd tak ;o))

Karsten
IMG_0290.jpg

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg lader speedometerkablet gå ned i hullet sammen med bremserørene, det har virket fint på 03 (samme undervogn)

Har prøvet at lade det gå i gennem nummer 2 hul (skummel formulering...), men det resulterede i at det sprang.

Ved ikke noget om resten af dine spørgsmål

mvh
Henrik
-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hul 1 og 3 ser ud til at være fra en tidligere monteret Eberspächer (kabinevarmer). Har du ikke den?

Hul 1 er så til indblæs af varm luft til kabinen og hul 3 er til udstødningen fra fyret (benzindrevet fyr skal jo af med udstødningsgasserne).

Så begge huller er nogle der har være tilføjet karossen, og de kan begge afblændes, hvis du ikke skal bruge kabinevarmer mere. Der findes ikke originale afblændings muligheder. Det er bedst at svejse hullerne til. Nu hvor bilen er malet, er det jo nok ikke en mulighed du vil være glad for, så det bedste er måske at finde en Eberspächer?

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) bugcab Member
Skrev for 16 years siden | | | |
D'herrer

Tak for gode input ;o)

Nej - jeg har ikke et fyr til bilen....og det er en cabrio tiltænkt sommerkørsel, så det har jeg heller ikke lige planer om ;o)
Hullerne er meget fine i formen, så hvis de er lavet efterfølgende, er det ret godt gået.....
Jeg må finde en gummiprop til hul #3 i inderskærmen og har tænkt mig at lime et stykke kraftig gummi hen over hul#1.

Kunne stadig godt tænke mig en forklaring på det hvide rør og udluftningen derfra.....

Mvh Karsten

Reply

You must log in to post.