Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Original dækmontering på en 1961'er?

Tags:
No tags yet.

(permalink) jakob356 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Jeg har fandt en brochure på http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/61noothercar/back.jpg
hvor der står, at en Type 1 kører med 5.60-15 dæk.

Hvad svarer det til i normale danske mål?

Jeg kan selvfølgelig godt regne ud at det er 15 tommer, og jeg regner med at det er omkring normalprofil 80, men hvor BREDE var de?
Hvis man ganger 5.60 med 2.54 (en inch) får man 142mm. Ja jeg er forvirret...

Oplysningen skal bruges til at beregne misvisningen i procent på mit speedometer, når jeg sætter andre forhjul på.

På forhånd tak for hjælpen :-)

mvh
JAKOB
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
org std str på en bobbel er 155/80x 15 i radial dæk
men mange sætter også 165 på

Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
OK cool, tak for det hurtige svar Dennis! :-)

Er så der nogen der kan give en indføring i hvordan man forstår og omregner de amerikanske/engelske betegnelser?

mvh
JAKOB
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan købe en bog om dæk. I fagkredse kaldet en STRO-bog. STRO = Scandinavian tire & rim organization.

http://www.dsl-tyres.dk/

Der står en masse oplysninger om dæk og alle der interesserer sig lidt for biler, fælge/dæk og gearing burde købe og bruge den.

Et 560-15 måler i følge STRO 146-151mm over slidbanen og har en rulleomkreds på 2001 mm.

Et 155-80-15 eller 155-15 måler 157-163 og har en rulleomkreds på 1920 mm

Et 165-15 167-174 og 1970 mm.

Hastighed i 4. gear pr. 1000 omdr. på en std. type 1 bliver så:

560-15 30,9 km/t

155-15 29,6 km/t

165-15 30,4 km/t
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Skidegod info :-) Det kommer ind i mit regneark.

mvh
JAKOB
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej her er en god adresse på en god omregner på dæk.
http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp
MVH TL
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så skulle du hellere lægge formelen ind.

Omdr. : totaludveksling (bagtøjet x gearet)x rulleomkredsen i meter x 0,06 = km/t

På en std type1 med 4,375 og 4.gear 0,89 og 155-15 bliver det så ved 1000 omdr:

1000:3,89 x 1,92 x 0,06 = 29,6 km/t
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.