Porsche 911T motor årg. 1969, Type 901/03 Kører ok, men trænger til istandssættelse idet den ryger ved høje omdrejninger.
Kan prøves i bil hvis man er hurtig -motor afmonteres i morgen. Jeg vil dog lave video dokumentation af standen inden afmontering.
Muligvis kan 5-trins 901 gearkasse og kobling (begge fejlfri stand) og ny benzin pumpe (1000 Km.) kan evt. købes med.
Sælges inkl. varmekasser - ekskl. slutrør.
TIP: Motoren var dengang skabt med større ventiler = som en S motor idet den lettere T model benyttede Porsche fabrikken som base til at bygge racerbiler til private kunder. Med andre ord er denne type motor skabt til tuning og kan for estimeret totalt 25-30.000 Kr. i dele og arb. løn opgraderes til høj kompression og ca. 170 Hk (til gadebrug - racerudgaven havde 200-220 Hk og vil være væsentligt dyrere at bygge) Jeg har tlf. nr. til en Porsche ekspert der kan lave motoren som nævnt.
Motoren har fantastisk lyd :D den er lidt beskidt på billedet, men kan relativt nemt komme til at funkle.
Prisen er 11.000 Kr.
Kan prøves i bil hvis man er hurtig -motor afmonteres i morgen. Jeg vil dog lave video dokumentation af standen inden afmontering.
Muligvis kan 5-trins 901 gearkasse og kobling (begge fejlfri stand) og ny benzin pumpe (1000 Km.) kan evt. købes med.
Sælges inkl. varmekasser - ekskl. slutrør.
TIP: Motoren var dengang skabt med større ventiler = som en S motor idet den lettere T model benyttede Porsche fabrikken som base til at bygge racerbiler til private kunder. Med andre ord er denne type motor skabt til tuning og kan for estimeret totalt 25-30.000 Kr. i dele og arb. løn opgraderes til høj kompression og ca. 170 Hk (til gadebrug - racerudgaven havde 200-220 Hk og vil være væsentligt dyrere at bygge) Jeg har tlf. nr. til en Porsche ekspert der kan lave motoren som nævnt.
Motoren har fantastisk lyd :D den er lidt beskidt på billedet, men kan relativt nemt komme til at funkle.
Prisen er 11.000 Kr.