Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  SHOK..! Revner i topstykke..!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey hey..
Jeg er som de fleste andre nysgerrige mennesker er..
Jeg ville lige åbne min motor og se hvordan det hele så ud og kan nu se at der er små revner mellem alle ventiler i toppene?!?!?
Er dette noget jeg kan tillade mig at samle den med igen og have god samvittighed med eller hvad mener i der skal gøres..? (revner kan ses på bill)
Jeg synes også den allerede havde samlet en hel del kondensvand.. er dette normalt..?


På forhånd tak..!
Mvh Thomas aalborg..
DSC00562.jpg
DSC00564.jpg
DSC00565.jpg
DSC00566.jpg

(permalink) trump Member
Skrev for 17 years siden | | | |
no go
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har selv kørt i et års tid med et revnet topstykke-Men det var et lille revne mellem et ventilsæde og tændrørs gevindet!
Den revne i dit topstykke ville jeg ikke køre mere med! Bare min mening.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej efter min egen mening er de også store i forhold til hvad jeg har set på andre biler før..
(permalink) Lukket indtil jeg kan styre boldene Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ville ikke køre med det, er ikke erfaren mekanisk, men de er store nok til at der kan løbe fuldvoksne rotter igennem jo! Og hvorfor alle de topics med det samme emne by the way?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så længe vi taler en std motor, kan du roligt samle igen. VW siger selv at sålænge revnen er mindre en 1 mm. mellem sæder, sker der ikke noget. Revner mellem sæder og tændrørsgevind er værre, fordi det levner risikoen for at motoren skyder tændrøret ud, OG tab af kompression gennem revnen ud i det fri.
På en tunet motor ville jeg være lidt mere tilbageholdende med at bruge dem.
Men ellers skal du da bare købe 2 nye 043 toppe af mig ;-)
T
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er underligt hvor vandet kommer fra.

Men revnerne er helt normale på en brugt VW motor. Nu har jeg jo kun set motorer der havde kørt mange km. Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at bruge dem igen, som Torben siger på en std. motor.
Hvis den skal bruges til motorløb ville jeg ikke bruge dem.

Har Torben nogen erfaringer med topstykker der revner over lang tid. Eller misforstå mig nu ret. Har de motorer I bygger ikke kørt ret længe af gangen.
Jeg har jo aldrig prøvet at bygge en motor ud af helt nye dele. De var ubetalelige da jeg var ung, så vi brugte de gamle, med nye styr og udstødningsventiler.

Hvis motoren er nybygget, skulle du måske have mere styr på om dine topper har det for varmt, evt. pga. forkert tændingsindstilling, det kan både være for tidligt og for sent tændingstidspunkt. En VW bliver f.eks. rygende varm hvis vaccuumavanceringen ikke virker. Eller dysning i karburatorene, eller for stor oliepumpe eller ? --
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja det er helt normalt ville også samle den igen
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Gamle Gule]Ville ikke køre med det, er ikke erfaren mekanisk, men de er store nok til at der kan løbe fuldvoksne rotter igennem jo! Og hvorfor alle de topics med det samme emne by the way?

Ja undskyld alle de topics, men min comp blev ved med at sige der opstod en fejl og jeg ikke kunne lave indlæget så var egentlig ved at sende en e-mail med det hele til en kammerat som så kom til at se jeg allerede havde lagt det ind 3 gange. Undskylder..!
(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay, ja det er bare en 1600 motor uden noget ekstra tun osv.
Mange tak for hjælpen..
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det er underligt hvor vandet kommer fra.

Men revnerne er helt normale på en brugt VW motor. Nu har jeg jo kun set motorer der havde kørt mange km. Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at bruge dem igen, som Torben siger på en std. motor.
Hvis den skal bruges til motorløb ville jeg ikke bruge dem.

Har Torben nogen erfaringer med topstykker der revner over lang tid. Eller misforstå mig nu ret. Har de motorer I bygger ikke kørt ret længe af gangen.
Jeg har jo aldrig prøvet at bygge en motor ud af helt nye dele. De var ubetalelige da jeg var ung, så vi brugte de gamle, med nye styr og udstødningsventiler.

Hvis motoren er nybygget, skulle du måske have mere styr på om dine topper har det for varmt, evt. pga. forkert tændingsindstilling, det kan både være for tidligt og for sent tændingstidspunkt. En VW bliver f.eks. rygende varm hvis vaccuumavanceringen ikke virker. Eller dysning i karburatorene, eller for stor oliepumpe eller ? --

Jeg har kun set det på gamle motorer med relativt højt km tal. Jeg har derimod set revner mellem sæde og tændrør på tunede motorer med lavt km tal, typisk adskilt fordi der var noget galt. Men der kan jo være flere grunde til at de revner opstår. Alt lige fra en tung højrefod fra kold motor til forkert indstilling/dysning.
Mange af de motorer der blir bygget idag, (som jeg ser det) kører sjædent mere end 3 - 5000 kn/år, så det tar jo lidt tid inden de når inspektionsalderen. Jeg ser af og til nogen std plus motorer, som ligger i daily drivers igen, når de skal have deres 60000 km eftersyn. Der var en fornylig, som trillede de km på knapt 3 år. Det er sjældent idag.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey hey..!
Nu var der flere forskellige forslag om hvad jeg skulle gøre og endte med at blive nerrig og smed toppene på igen.
Vi samlede motoren nok til at vi kunne lave komp test på den igår aftes og for kold motor lå den på delvis 9,1 og 9,2 så det bare iorden, og idag startede vi den og og det virker..!
Så ved i det, jer der er ved at smide jeres toppe ud pga revner som disse..

Hygge og tak for hjælpen..!

Mvh Thomas, Aalborg
(permalink) webmate Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Thomas!

Jeg er glad på dine vegne, det er altid dejligt, når det hele ender godt.

Hilsen

Per


Reply

You must log in to post.