Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HJ

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Alle.

Mit ur til Ghia'en går ikke - og har ikke gjort det i den tid jeg har haft bilen.

Nu vil jeg selv prøve om jeg kan fixe det, men jeg har et par spørgsmål jeg gerne vil ha' afklaret først:

- Urkassen er fastgjort til den mekaniske det med tre skruer - og disse ER fjernet - og en form for plomb, af bly, tror jeg. Kan denne simpelthen bores ud, eller?
Går ikke ud fra, at VW garanti stadig virker...

- Foran er der glasset fastgjort til urkassen med en tynd metalring som er presset ned over. Kan denne fjernes med lidt gelænde?

- Uret er i sagens natur jo 6V, men kan man inde i uret modificere det til 12V?

Mange tak

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
TheRealHolger skrev:
Hej Alle.

Mit ur til Ghia'en går ikke - og har ikke gjort det i den tid jeg har haft bilen.

Nu vil jeg selv prøve om jeg kan fixe det, men jeg har et par spørgsmål jeg gerne vil ha' afklaret først:

- Urkassen er fastgjort til den mekaniske det med tre skruer - og disse ER fjernet - og en form for plomb, af bly, tror jeg. Kan denne simpelthen bores ud, eller?
Går ikke ud fra, at VW garanti stadig virker...

- Foran er der glasset fastgjort til urkassen med en tynd metalring som er presset ned over. Kan denne fjernes med lidt gelænde?

- Uret er i sagens natur jo 6V, men kan man inde i uret modificere det til 12V?

Mange tak

Holger


Billede016.jpg

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

tag fat i dem her de kan, og har hjulpet mange

http://www.vdo-instrumenter.dk/


MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
bugservice skrev:
Hej

tag fat i dem her de kan, og har hjulpet mange

http://www.vdo-instrumenter.dk/


MVH Dennis


Tak for det Dennis, men nu vil jeg jo så gerne prøve selv.

Umiddelbart har jeg en lokal kontakt som skulle være specialist i reparetion af div. måleure til den ældre bilpark.

Mvh

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) ploug Member
Skrev for 17 years siden | | | |
sandsynligheden for at du får det ødelagt hvis du selv piller er stor
så jeg ville også bruge det firma Dennis henviser til

selvom uret er 6V burde det sagtens fungere på 12V da det kun bruger lidt strøm en gang i mellem til at trække uret op med
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ploug skrev:
sandsynligheden for at du får det ødelagt hvis du selv piller er stor
så jeg ville også bruge det firma Dennis henviser til

selvom uret er 6V burde det sagtens fungere på 12V da det kun bruger lidt strøm en gang i mellem til at trække uret op med


Det er en risiko jeg er parat til at løbe.

Jeg skal informere om resultatet.

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Herlak Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Måske du kan bruge det her:

http://www.pelicanparts.com/techarticles/mult_vdo_clock_repair/mult_vdo_clock_repair.htm

http://www.pelicanparts.com/techarticles/mult_vdo_clock_repair/mult_vdo_clock_repair2.htm

Det er godt nok beregnet på en 356'er, men derfor kan der jo godt være noget brugbart.

vh

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning

Reply

You must log in to post.