Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  OT. HAR K

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=lotus-jonas]noget for fast old vw

http://www.blocket.se/vi/14032966.htm?ca=23_14_s/quote

Tillykke med Puch'en, det ligner et godt køb..(Gotiske bogstaver er god retro...)

-Og JA! Jonas, right on!!



-------------------------------------------
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ahh. Monza Juvel. Sådan en havde jeg jo. Go stil :lol:

Edit. Nå, det havde jeg så ikke alligevel
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tvivler nu lidt på den Monza Juvel,tror det er en Grand Prix,måske lidt sammenstykket,Cylinder/Topstykke er Flagskib(og mon ikke plumben mangler ellers er det et mirakel)

West
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak skal du ha Rune.. ja den er sku retro på den fede måde og kører vidst godt.. den er ikke kommet hjem endnu, men triller rundt i en kassevogn i det jyske..

Ekstrøm.. ja der har været mange der har rådet mig til at købe en puch med det beløb jeg kunne skrabe sammen.. og den her er bare enormt feeed.. håber knægten synes det samme, ellers skal jeg sku lære at køre knallert ...

Nu skal jeg oprettes på puchforum og genere dem lidt også...
(permalink) Bugmeister Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Vibse you bring tears in my eyes, det er simpelthen kongekværnen han har fået der. Hvis ikke han synes den er fed må han bare over knæet til det hjælper.

P.s. hvis det går helt galt så bare giv den til mig istedet :) :)
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er bare lige den lille detalje at han er 171 så han er ved at være svær at krænge over knæet.. nææ så må han jo gå .. men han ønsker sig sådan en så jeg tror han bliver glad
(permalink) Bugmeister Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er han jo ved at være større end Ibbermanden hæ hæ. Skal han ikke snart have et vwnet-login så han kan få lidt vejledning til "justeringer" af den nye kværn ?
(permalink) munken Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hep!
Nej, det har aldrig været en juvel. Juvelens flotteste kendetegn var jo gyldne stjernefælge, 4-trins gearkasse og skivebremse (hvem mon havde sådan en;-);-))

Og som en anden puch-kender her på forummet (jpwest) bemærker, er det en 'sammensat' model;-) Sædet og anderøven er Yamaha (puchs sæder var meget sejere og meget mere sofistikerede) og tilsvarende er bagdæmperne ikke de originale. Derfor er den hævet bagtil og det er grimt!!

Men det er en Puch og derfor er den megafed!

Congrats,
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bugmeister, nej for dregen interesserer sig ikke for det der med fart

Munken... hmm er det er blanding af Yamaha og puch siger du??

Fedest det er jo to fede knallerter..og jeg kan ikke se forskellen
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
munken skrev:
Hep!
Nej, det har aldrig været en juvel. Juvelens flotteste kendetegn var jo gyldne stjernefælge, 4-trins gearkasse og skivebremse (hvem mon havde sådan en;-);-))

Og som en anden puch-kender her på forummet (jpwest) bemærker, er det en 'sammensat' model;-) Sædet og anderøven er Yamaha (puchs sæder var meget sejere og meget mere sofistikerede) og tilsvarende er bagdæmperne ikke de originale. Derfor er den hævet bagtil og det er grimt!!

Men det er en Puch og derfor er den megafed!

Congrats,
Kasper


Min mor mente jeg ikke skulle bara gå og dingle rundt som 13-14 årig så derfor blev jeg smidt ned som lappedreng ved Hans hår på Pik... ja det blev han faktisk kaldt,og han har stadig forretningen(Rundkørselen Frederiksværk)så der blev savlet over Yamaha og Puch,Monza Juvel 4gear stod der på sidedækslet,men der var noget fnidder fnadder når de kom til danmark,så ikke alle var 4 Gears selv om det stod(sikke noget fusk)i min vilde ungdom har jeg haft over 30 Puch(har stadig 2 vrag)man bliver helt Nostalgisk(har dog for kort tid siden købt et par S.C.O 3 gears ,som man bare ikke ville ha dengang,var ikke en "rigtig" Knallert)

men Vibeke selv om den er sammenbygget ser den da fin ud,og der skal MEGET til og slå en Puch ihjel,så bare den ikke er total skamskruet skal det nok gå

West

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
må måske lige korrekse de herrer.

Baglygten er jo helt klart yamaha men hmm der står altså puch på sædet
ATT00121.jpg

(permalink) mbpeppe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De første Puch Monza Juvel var 4 gears,
der var dog lidt problemer med typegodkendelsen så de skulle tilbage til forhandleren og bygges om til 3 gears,
det var dog ikke alle der havde "tid" til at få dem lavet om....

Ladies and gentlemen......The Monza Juvel



Juvel_stor.jpg

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nå, så fik jeg endnu engang brillieret med min blændende uvidenhed. Min lignede, havde vistnok 2 gear og jeg fik både eger og stjernefælge med.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lækre hjul faktisk

Var din magen til?
(permalink) munken Member
Skrev for 16 years siden | | | |
..som jeg skrev - Den kværn den trænger ualmindeligt meget til et orginalsæde, puch-anderøv, en sænkning og en vigtigst af alt: ud med plomben, portning, en orginal 17mm Bing karb og en lang 8.5-udstødning.

Snibeke - sædet er aftermarket og stammer fra Yamaha. En Ford bliver jo heller ikke til en Folkevogn ved at skrive det på den;-);-)

Og igen: uanset hvad så er det megasejt at du har købt en Puch til purken. Der fås ikke bedre og mere holdbar kværn - især hvis der skal tunes lidt;-)

PS: Min sidste og fedeste puch var helt magen til den frække model ovenfor. Bortset fra at det var svært at få øje på den. For den kørte aldrig under 95kmt;-)
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Men det skal den jo ikke for det gider min dreng garanteret ikke.. den kører alerede 50 det er hurtigt nok til min lille purk :P
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Ekstrøm]Nå, så fik jeg endnu engang brillieret med min blændende uvidenhed. Min lignede, havde vistnok 2 gear og jeg fik både eger og stjernefælge med.

Dejligt.. skal vi lave en klub for dem der ikke ved et klap om noget, men speciale i ikke at vide noget om knallerter så :wink:
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sådan. Hvad for en havde jeg så? Den kom med et sæde der kun kunne sidde én på. Det gik jo ikke. Med en sort sprittusch kan man hurtigt få puch til at blive fuck på sædet
monza1.jpg

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er da en monza som meget ligner den jeg har købt skulle jeg mene
(permalink) munken Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ekstrøm:

Din kværn var en Puch Monza 2g fra 80´erne



Den var født med et fjollet kort sæde, sprint-rack og den ligeså fjollede 2gears motor som overholdt gældende lovgivning. Især det fesne cylindersetup fik øjnene til at svie når man så den på gaden. Og mens tidligere monza´er og GPs var i familie med 125cc og 150cc motorcykler fra samme tid var 2g meget latterlig at se på. Den var også født med et bagdæmpersetup og dæk som fik det til at ligne at man kørte på en mellemsmal cykelfælg.
De tidlige 2g havde indbygget værkstøjsrum i anderøven - det var lidt frækt men lignede noget der var løgn. Måske var det fordi de kom i orignalfarven brun med guldskrift;-)

Cockpittet var dog det seje Monza som man kendte det fra de rigtige monza-kværne.

Der var også noget galt med lygtemonteringen på de der 2g.
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
munken skrev:
Ekstrøm:

Din kværn var en Puch Monza 2g fra 80´erne



Den var født med et fjollet kort sæde, sprint-rack og den ligeså fjollede 2gears motor som overholdt gældende lovgivning. Især det fesne cylindersetup fik øjnene til at svie når man så den på gaden. Og mens tidligere monza´er og GPs var i familie med 125cc og 150cc motorcykler fra samme tid var 2g meget latterlig at se på. Den var også født med et bagdæmpersetup og dæk som fik det til at ligne at man kørte på en mellemsmal cykelfælg.
De tidlige 2g havde indbygget værkstøjsrum i anderøven - det var lidt frækt men lignede noget der var løgn. Måske var det fordi de kom i orignalfarven brun med guldskrift;-)

Cockpittet var dog det seje Monza som man kendte det fra de rigtige monza-kværne.

Der var også noget galt med lygtemonteringen på de der 2g.
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm.. Tak... Eller noget. Så jeg har altså haft puch's 1303'er :wink:
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvaaa Ekstrøm skal vi starte den der klub jeg nævnte tidligere eller hva?
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ha ha. Ja det kunne godt se sådan ud. Lars er Dååm.

-Men tak Kasper. Jeg har jo levet på en løgn.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) REN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Drenge og piger.. En monza skal se sådan her ud.. Bemærk anderøven. Så kan yamaha gutterne med deres "BROS" blikskygge godt smutte hjem..

Naturligvis i primer grå, med Diesella cylinder og 21mm Bing på..

Puha.. Jeg skal vist have fundet Puchén frem fra gemmerne..
Monza.jpg

-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com

Reply »

You must log in to post.