VW 1200 Cabrio fra 62. Fra bunden
håber at det er billedet som "snyder"...
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
Schumann skrev:
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Man må eddermame håbe at de kødkroge I bruger ikke bøjer ud i den ene ende...
??????????????????????????????????????????????????????????????????????
K
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Jeg skal nok lige få lagt et billede ind af det stativ jeg pt. bruger til min karosse, så kan i se at man også kan komme til at male selvom den står på stativ. Det er da også meget nemmere at flytte rundt på det hele både under svejsning slibning og maling når karossen er på stativ.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Måden den er sat op på, kan jo give en grund til bekymring. Ikke om det kan holde, men om karossen trækker sig sammen. Selv om der er store vanger så kan den godt trække sig lidt sammen. Så dørene ikke passer mere.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
her er som lovet billede af bil på stativ.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
så bliv alle dele malet i dag og di skal mellem slibes i morgen og så en gang lak til og farven er Pearl white L87
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Det ser sku' flot ud Jens og co. Super arbejde, træls der er så langt over til dig ellers kunne jeg nok også finde et eller andet der skulle laves.
Hilsen Per
det ser bare rigtig flot ud. Sidder og surfer fra mobilen, men kigger forbi når jeg er ved min computer!
Så var jeg lige nede hos Jens i weekenden for at se, hvordan det går med bilen. Og det ser rigtig flot ud! Var det 38 liter grundmaling, I havde brugt på karossen, Jens?
nej det var 35 ligter til bilen og alle løse dele
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Hej
Det ser rigtigt godt ud, godt at der kom gang i projektet efter "lidt " start vanskeligheder....
Den er da også fed bare med grunder !
mvh Bent
Schumann skrev:
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Du trænger til at få renset dit tastatur: Din spørgsmålstegnstast sidder fast.
Ellers rigtigt fint projekt. Spændende at følge med i, når det bliver lavet ordentligt :-)
mvh
JAKOB
Jeg er dybt imponeret af billederne. Pladearbejdet ser flot ud, svejsningen tillader jeg mig til at sige "fint klaret" og det interessante har været dimsen med dørene og sprækkerne. Flot! 35 liter farve og grundering er ret meget.
Hører med under "Hall of fame" projekter - især også pga. dokumentationen.
Jens-Søren
Det er vigtigt at understrege, at der har været to pladesmede inde over projektet. Den første var en privatperson, som virkelig ødelagde meget. Herefter kom den til Jyderup Sandblæseri, som har lavet alt det pladearbejde, jeg har taget billeder af.
Men havde jeg kendt Jens inden den røg til Jyderup, havde jeg fået lavet det hele hos Jens.
Jeg vil prøve at finde nogle originale billeder af bilen fra da min far havde den på plader... De er desværre på lysbilleder og negativer, så det kommer til at tage lidt tid at få dem ind.
så bliv skærmene mellem slibes i dag så er di færdi og så skal karosen spærtels færdi og den er magete skæv
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Hvor ser det bare vildt lækkert ud, Jens. Godt arbejde. Jeg glæder mig som et lille barn, til at se den færdigmalet!
så bliv bilen osse færdi så den bliver malet i næste uge og der bliv brugt 18 kg spartel til opratning og der kommer en hel ny orginal forklap på den gammle er for skæv
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Jeg er virkelig imponeret over det arbejde I gør.
Jeg håber, at kunne komme ned i weekenden med bagklappen.
yebzqey skrev:
Jeg er virkelig imponeret over det arbejde I gør.
Jeg håber, at kunne komme ned i weekenden med bagklappen.
tak tak såden gør man med alle gammle biller så kan det holde
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Jeg er selv igang med en lignende omgang lige nu på min bil, og jeg bliver derfor simpelthen nødt til at spørge om det er en tastefejl det der med at i har brugt 38 liter grunder og 18 kg spartel (grunden til jeg spørger er fordi på min er det nok nærmere 3.8 liter grunder og 6 kg spartel. Jeg ved selvfølgelig godt at der er forskellige arbejdsmetoder ved spartel arbejde, og at nogle biler kræver mere spartel arbejde end andre, men det der med 38 liter grunder - er det virkelig rigtigt eller er det en tastefejl ?
38 liter á 400kr (vildt gæt) = 15200kr KUN for grunder, og så tager det altså også en del timer at pumpe 38 liter ud gennem en malersprøjte ;-)
Er det lige så vildt som det lyder ?
/Rasmus
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
den er god nok der er bugt 38 liter grunder og det er malet med lektrostat og 18 kg spartel
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Grunden til, at den har slugt så meget grunder, er også, at den er blevet metaliseret, hvilket suger en del til sig.
så kom der en helt ny orginal forklap så kan den osse blive malet så er det hele færdi
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Med så meget grundmaling på karossen, så er det vel næsten ikke nødvendigt med filler og spartel - i kan jo bare slibe i grunderen ;-)
Nej det gas, det ser godt ud med projektet - det lød bare lidt sindsygt med 38 liter.
Og jeg vidste heller ikke at metallisering sluger meget grunder, så lærte jeg også noget nyt i dag, men det tager jeg nok heller ikke skade af ;-)
Fortsat god arbejdslyst herfra
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
så bliv den malet færdi nu så er der bare at samle den
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland