Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Købes: Skiftehuset til en Type 2 (63-67)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Teis Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Leder efter hvad der står i overskriften.

Teis
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 16 years siden | | | |
h e l l o

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=start&wkid=46841924617
søg under " Transmission parts; Nosecone.

Jeg mener jeg havde problemer med at bruge type1 hockeystaven, så jeg brugte den fra type2, men det er der nok andre der kan huske bedre.

N o t e:
Test skiftefunktionen før du monterer det hele! Jeg var ikke tilfreds efter et par testture og måtte havde hele "the locomotive" af og rette lidt på min hockeystav.


R o n n i e
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja og sørg for at gearkassen står i frigear før du skiller den ad. Og når du samler igen !

Løsn de to bolte der holder gearstangen og sæt gearstangen i midten.
Og når den så er monteret, så sætter du gearkassen i 1. gear, sætter gearstangen i 1.gears position og borer et LILLE mærke i skiftestangen, skruer pinolbolten i og tester gearskiftet. Også bakgear og bakgearspærren !
Og vær nu kritisk, der er ikke noget værre en sådan en gammel balje hvor gearskiftet ikke virker som det skal. 1. og 2.gear skal ligge ovre til venstre når man holder gearstangen over mod stoppet til venstre, med blød, flad hånd og fører hånden frem og tilbage. Ikke næsten eller midt imellem. Og man skal bruge bakgearspærren for at komme i bakgear, uden vold. Og den skal give et tydeligt smæk når gearstangen hopper op igen på vej ud af bakgear.
Når du så er tilfreds og har prøvekørt, så borer du pinolhullet færdigt og spænder bolten.
Spænd efter igen efter et par køreture, den går løs efter et par dage.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.