Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karmann ghia køb/import

Tags:
No tags yet.

(permalink) sotoq Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Drenge...
Jeg kunne rigtig godt tænke mig en Karmann ghia type 14. Derfor overvejer jeg at importerer en fra tyskland. Men ... så er det jo lige at jeg ikke har pladsen til at skrue på den hver weekend og ikke har råd til at give 15.000
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad angår driftsikkerhed, så er en KG jo ikke anderledes end en "alm." type 11 tilsvarende årgang.

Så ang. dette spørgsmål, er det jo det samme som at kikke efter en driftsikker type 11.

Registrering & vægafgift ligger også tæt på en alm. type 11, så længe den er over 35 år, og det er de fleste KG efterhånden ved at være. Så det er ikke det vilde. Omkring kr. 5000,- i afgift for en coupe, og 7500,- for en cabriolet. Det varierer lidt efter alderen på bilen.

Men hvis du overvejer at købe en KG kan jeg kun anbefale at kikke karosseriet grundigt efter. Det er altafgørende på en KG, da det er betydeligt mere omfattende at rette op på en dårlig KG karosse, end at rette op på en dårlig type 11 karosse.

Så det er egentlig mit bedste råd..!

Mvh.
Henrik
(som pt er ved at istandsætte nr. 2 KG)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis du skal have en billig driftsikker bil, skal du køre en FIN brugt Toyota Starlet fra sydtyskland.

Når det så er sagt, må jeg give Henriksen ret.

Og ja, du kan sagtens bruge hjemmelavede selebefæstigelser. Der er vist ikke krav til dem før i 1980.
Men lav dem nu kraftige så de hjælper noget, ikke kun for et "syns" skyld :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Beltman Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej

For 6 måneder siden var jeg i samme situation. Dog var det i mit tilfælde tale om at jeg gerne vi finde en god brugt Type 1 cabrio i tyskland.
Jeg gik ind på mobile.de og fandt nogle stykker som så godt ud. Idet jeg rejser en del i det meste af tyskland med mit job kunne jeg vælge nogen ud i et bestemt område hvor jeg nu alligevel var. Jeg ledte efter nogle til ca. 10.000EUR for ikke at spilde tiden på noget gammelt lort som skulle renoveres fra bunden.

Jeg var ude at se på 3 forskellige i løbet af et par uger. Og skuffelsen blev større og større jo flere biler jeg så. Måske har jeg været uheldig men efter det jeg så i tyskland har jeg ikke stor tiltro til de biler der har kørt i 30-40år i tyskland efter det jeg har set.

Min pointe er at du ligeså godt kan finde en god dansk bil (evt importeret fra Californien)og så give et par tusinde ekstra.

Det var sådan jeg fandt min cabrio som er kommet til DK fra USA i 2005.

Nul rust - nul bøvl. Og det må jeg så betale lidt ekstra for (måske)

MVh Sten

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja så gamle biler er nok farlige at købe i Tyskland. De er ikke så dygtige, og de er også ligeglade, som vi er til at svejse.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fra USA er det desværre ofte selve mekanikken der halter lidt. Men de dele er jo som regel til at skrue af og på. Men man skal stadig have det i baghovedet.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) sotoq Member
Skrev for 18 years siden | | | |
I er fame hurtige til at svarer ...
Jeg havde en ide om at de KG'er der er tilbage var i forholdsvis god stand. Jeg/vi har de sidste par år kørt i gamle ud-bollede japanere, lige inden udløbsdatoen og til et kørselsmønster på 4000-5000 km pr. år kunne en veteranbil vel være lige så billig.
Mit regnestykke er:
Toyota Corolla: Vægtafgift + forsikring = ca. 8000,- om året.
Karmann: Vægtafgift + forsikring til veteranbil og afdrag til lån = mindre end 8000,-
Er det helt ved siden af?

Hvis de bærerne dele er OK, hvordan ser det så ud med andre karosseridele til sådan en model?

Henriksen:
Jeg er også på bar bund med en type 11. Har du nogle konkrete bud på vægtafgift og forsikring? evt. link?

/Søren Sømand

(permalink) Outlaw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Veteran forsikring koster under 500,- om året. Og nogen steder endnu billigere hvis du er medlem af en eller anden veteran klub.

Vægtafgift er også meget lav
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Outlaw skrev:
Veteran forsikring koster under 500,- om året. Og nogen steder endnu billigere hvis du er medlem af en eller anden veteran klub.

Vægtafgift er også meget lav


Du skal passe lidt på her, for ja en veteran forsikring koster kun 500kr pr år, men det kræver som regel at du har en bil nr 1.

Til gengæld så kan du få en Klassisk bilforsikring nogle steder (GF, Runa og DAF). Den koster lidt mere end en veteran, men mindre end en normal forsikring. Det er løsningen i dette tilfælde.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Mbechmann skrev:
Outlaw skrev:
Veteran forsikring koster under 500,- om året. Og nogen steder endnu billigere hvis du er medlem af en eller anden veteran klub.

Vægtafgift er også meget lav


Du skal passe lidt på her, for ja en veteran forsikring koster kun 500kr pr år, men det kræver som regel at du har en bil nr 1.

Til gengæld så kan du få en Klassisk bilforsikring nogle steder (GF, Runa og DAF). Den koster lidt mere end en veteran, men mindre end en normal forsikring. Det er løsningen i dette tilfælde.



Ja det er da også rigtigt. Det havde jeg ik lige tænkt på :)
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Steen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
"Karmann: Vægtafgift + forsikring til veteranbil og afdrag til lån = mindre end 8000,-"

Hvis du inklusive afdrag til lån kan klare det for under 8000,- om året så er det godt klaret.
Forsikring(hvis du har en hverdagsbil) og vægtafgift er vel små 2000,- om året,
så har du 6000,- (500 kr om måneden) tilbage til afdrag.



-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Lad mig igen prøve at være helt ærlig.

Har selv en US-importeret KG årg. 1966, og en tysk-importeret Golf II årg. 1988.

Sidst nævnte er på trods af sin alder i forholdsvis god stand. Både mht rust og mekanik. Den har aldrig voldet mig det mindste bøvl, og så kører den betydeligt bedre end en type 11. Det er den bedste bil jeg nogensinde har haft..! Beklager, men det er rigtigt.

Så hvis det her drejer sig om at anskaffe sig en billig og driftsikker bil. Så køb en Golf, eller som Hr. Andersen anbefalede en Toyota Starlet.

Det er helt fint, at du gerne vil have en klassisk vw. Men argumentet med at det skal være en billig og driftsikker bil. Glem det..!

Køb en KG fordi du vil have en suveræn cool klassiker, som du kan kombinere din daglige kørsel i Golf, Toyota eller lign.

Det er faktisk mit aller-bedste råd...
(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
og en anden ting

der er ikke meget plads på bagsædet i en KG, så børnene må ikke være ret gamle
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
40 år gammel bil der skal være driftsikker ???? hmmm - no way

med mindre du køber en ny motor , nye org bremser og styrtøjsdele
en rustfri USA karosse - også afhænger driftsikkerhede stadig 100% på den mand der holder den vedlige...

serviceinternval på alle 40 år gamle biler er feks max 5000 km - og det holder ikke engang altid...

køb en golf2 som henriksen foreslår - og når du så engang får et større rådighedsbeløb - så køb dig er pragteksemplar til søndagsture som bil nummer 2.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
..og så er det jo med biler som med kvinder:

Den mest "pragt-eksemplariske" model, er jo ikke altid den mest "drift-sikre" model...

- så hvad vælger du..?
(permalink) sotoq Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak for svarene ..
Jeg tror at det nogenlunde dækker mine spørgsmål.
Det er en gammel bil der nok vil gå i stykker, modsat at det vi de fleste gamle biler.
Den er ikke væsentligt dyrere, omend måske billigere end min nuværende.

Hvad jeg ikke havde overvejet:
Pladsen. Jeg vidste godt at det ikke var en familiebil, men vi har dog været glade for en Lupo i flere år og en Karmann er åbenbart mindre end den?

/Søren
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
man kalder en karmann en 2+2 og ikke en 4 personers - og det er der en grund til.

det er , eller det hed sig at det var en sports coupé da den i sin tid blev præsenteret , på trods af den lille motor - og en sports coupé plejer jo ikke at være en familievogn.

men i dag skal man jo også minimum ha en 7 personers MPV når man har en familie - der var engang man kunne klare sig med mindre.
men alder på børnene kan jo også være afgørende , barnevognsbørn eller konfirmander - der vil jo være en forskel.

en sænket type3 med lidt mere HP vil klare opgaven til UG+
også har den køre komfort næsten på højde med en moderne bil - selv ved 130 km/t.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Søren Sømand.

Skulle du beslutte dig for en KG'er, så har jeg en fin rustfri '61'er, som egentligt ikke er sat til salg nogen steder, men den er din for 135K.

De eneste problemer der er p.t., er at jeg tror, at jeg har monteret et benzinfilter for meget på, så modstanden bliver for stor og kan ikke trække nok benzin efter et stykke tid. Det vil naturligvis blive ordnet inden et evt salg, men jeg har ikke haft så travlt, da der er flere måneder til den må køre igen - veteranforsikring.

Du er naturligvis velkommen til at komme at se den.

Det er i øvrigt den ene af de KG'er som Henriksen har renoveret og kan også ses på http://www.hoshenriksen.dk, hvor den godt nok står som en 1962 Coupé.

Mvh

Holger
DSC01394.jpg
DSC01583-2.jpg
DSC01456.jpg

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974

Reply

You must log in to post.