Hjælp til vinduesviskere...
Hej allesammen...
Jeg har fundet noget rust på de sorte trækarme (dem som viskermotoren sidder på) til vinduesviskerne i bagagerummet på min type 1 fra '69. Derfor vil jeg gerne have dem ud. Problemet er at de støder på tilslutningen til viskerkontakten og lyskontakten. Jeg regner derfor med at jeg skal have dem ud først.
Spørgsmålet er så; hvordan får jeg knapperne i kabinen af uden af ødelægge dem? Er de bare trykket på, eller er der en skrue et sted??
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Halloooo....
Der må da næsten være de første 100 som kan svare på dette spørgsmål.
Jeg prøver lige igen: Hvordan får jeg afmonteret knapperne i kabinen til vinduesvisker og lys. Skal der bare hives til?
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
ja skal de ud uden at ødelægges - SKAL du bruge et vw specielværktøj til at få dem ud med.
det ved jeg ikke hvem der har eller hvor det kan skaffes...
er du lige glad med at bolle kærven en lille smule - skærer du en slids i en brugt stor skruetrækker - og du har et hjemmelavet specielværktøj.
det er nemt at se hvad jeg mener - vist man kigger tæt på knapperne inde fra føresædet af.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Tak skal du ha' Bornholmer..., men jeg er faktisk ikke kommet så langt...
Det jeg mener er hvordan jeg får selve knappen af. Altså selve plastic'en med gummi omkring?
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
skruer den af - ligesom en møtrik på en bolt.
af : mod uret
på : med uret
og husk at afmonter stel kablet på batteriet inden du afmonterer kontakterne og viskermoteren.
stelkablet på batteriet er i den side der står minus på.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Nå for den! Ja så hjælper det jo ikke at hive i dem... Tak for hjælpen.. :-)
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
S
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
jøsses - nårh men hvor gammel er din bil egentlig
der sidder sandsyndligvis nogen flex slanger der skal drejes af med en fast hånd uden vold.
jeg håber du på nuværende tidspunkt har taget dit stel kabel af for at undgå nogen kortslutninger...
den "trekantede" luftsluse der sidder neden under luftudblæseren i forruden - skal lige lirkes ud med en skruetrækker - der sidder en lille plastictap i hver side og sikkert også nogen på midten.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Ja Bornholmer..., jeg er en af dem der skal hjælpes... (bogstavelig talt tages i hånden) :-)
Alle slanger er pillet af... Jeg kan bare ikke se noget for visker anordningen, og derfor ved jeg ikke om jeg skal hive, skubbe, dreje, eller hvad...
Jeg kan flytte sidelæns med plastic'en, og det er det....
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Lirkes ud fra kabinen, eller bagagerummet?
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Problemet er at jeg ikke kan komme til inde bag viskeranordningen..., jeg går ud fra det er der jeg skal ind med en skruetrækker? Hvis bare jeg kunne se derind...
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Bornholmer skrev:
jøsses - nårh men hvor gammel er din bil egentlig
Bilen er fra sidst i 1969
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
hvor slemt er det egentlig med det rust - det er med garanti kun overfladisk - og det har været der siden bilen var ti dage gammel - og det bliver nok ikke værre de næste 30 år fordi der ingen fugt kommer derind af betydning.
og der er ingen der nogensinde vil se det.
kan du forklare mig hvorfor det er så nødvendigt - at få det fjernet ???
jeg bad dig engang om at købe nogen bøger der kunne hjælpe dig lidt - har du gjort det ???
på nyerer vw'er er der en del plastic - og plastic har det med at gå i stykker i ukyndige hænder - var jeg dig ville jeg sprøjte lidt WD40 derop - samle det hele og køre uden at bekymre mig om det de næste 30 år.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hej igen...
Jeg hader rust..., derfor! Og så fordi jeg ikke kan lade være med at skille ting ad. Ligegyldigt hvad det er... Og så lærer jeg af det. Jeg har bare aldrig skilt en boble ad, og det skal gøres lidt efter lidt her henover vinteren. Det er muligt jeg kommer til at spørge en del..., men jeg spørger kun én gang om det samme! ;-)
Ja, jeg har købt to bøger: "How to keep your Volkswagen alive", og en bog udelukkende om motoren. Den første bog har jeg læst fra start til slut, den anden er jeg halvvejs med.
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
Bornholmer skrev:
jeg bad dig engang om at købe nogen bøger der kunne hjælpe dig lidt - har du gjort det ???
Du har da en god hukommelse i øvrigt! :-)
Og så vil jeg da informere dig om at jeg faktisk har fået brugt bøgerne praktisk også. De hjalp mig da jeg skulle have motoren ud, da der skulle skrues en bøsning med nyt gevind i det ene topstykke... Så helt spildt er det ikke...
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
okay fiar nok - men der er jo uskadeligt rust - som er rigtig mange steder på din bil vist du kigger ordentligt efter de skjulte steder.
og så er der skadelig rust somn også er på det fleste biler , men som ikke kan ses.
det er det man skal bekymre sig om ...
ting bliver kun dårligerer af at blive skilt ad og samlet igen - så virker det så lad det endelig sidde...
især plastic på nyerer biler
dvs ting tit bliver forringet af at blive pillet i ...
derfor er der enkelte ting man skal lade være med at pille i.
men den trekantede dims du siger der kan flytte sig frem og tilbage sidelæns - skal bare rykkes af med en håndfast hånd uden vold.
den kan gå i stykker - og det kan gå godt - afhænger af dit held og håndelag.
når den skal på plads skal den bare trykke hårdt op på plads - men det er noget blødt plastic - så vær forsigtig.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Mange tak... Så skal du nok få fred... ;-)
Angående rust har jeg fået jeg den kigget godt efter, alle steder. Den har også været kigget efter af en sagkyndig med synshammer, og den er faktisk stort set rustfri alle steder. Helt rustfri er der jo ingen biler der er (vel at mærke biler som bruges udendørs), men jeg skal gøre mit for at holde det på et absolut minimum!
Der er heller intet plastic eller gummi som er tørt..., så tror det holder!
Med venlig hilsen
Sebastian Parada
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
ja jeg føler jo en forplitigelse til at gøre det arbejde jeg er begyndt på færdigt.
held og lykke med det
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Tak skal du ha'!
Det gik fint, intet knækkede. Så jeg var heldig! :)
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75