Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Discovery i NAT

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I nat kl 4:20 kommer der en udsendelse som jeg har sat min bror til at optage på DVD.

Den hedder: Forvaling af en Camper. Følg VW fanatikeren Nigel Isted, når han omhyggeligt forvandler sin forfaldne Splitscreen Devon Camper fra 1965 til en imponerende og stilfuld bus!

Jeg tror det er nogle afsnit på samme plan som A Car is Born osv. Jeg regner i hvert fald med at få dem alle på dvd...;)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er den her



FROM THIS - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -TO THIS


http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280156588626

men kan nok lære lidt som nybegynder - men de er ikke ret detaljerede med hvordan og hvorledes ... han viser dog at det kræver en meget tålmodig kone når man tømmer kostkassen til uforudsete udgifter ;0)

men der er jo flere måder at gøre tingene på - og min er nødvendigvis ikke den rigtige for alle. de viser dog detaljeret at en egentlig pæn og nydelig bus kan gemme på frygtlige overraskelser.

de dypper dog hele bussen i et stort syrebad i stedet for at sandblæse den (lidt ala vwmorten i stor stil)- den mulighed kan jeg godt misunde englænderne lidt.

men hvem har lige plads , råd og miljøtilsyn til 10-20000 ltr syre i dk ???
og hvor putter man lige de mængder hen når man er færdig med det ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Johnnyr Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har alle afsnittene

Ret god serie.
Dog ikke så meget at lære af, men utroligt hvad han bruger af tid på det.


vær at se!!

Johnny
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den er meget fin og lærerig.

Er det forresten ikke den, hvor de klipper så meget plade ud bussen, at de må ud i metalskrotbunken og lede efter stelnummeret? :-D

Søger man længe nok herinde, kan man finde links til steder på nettet hvor den kan "lånes" med B**t**rent...

mvh
JAKOB
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jo jacob - det siger lidt om hvor slemt projektet egentlig er
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er det ikke muligt i dk at få "lagt" karosser i syrebad? Jeg spørger bare for jeg ved intet om det.. det er sgu da dødsmart hvis nu man skulle have omlakeret en bil? Det skal jeg jo sjovt nok snart, så det kunne måske gøre resultatet endnu bedre..






Jeg vågnede ved et tilfælde inat og så sjov nok programmet.
-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Käfer]Er det ikke muligt i dk at få "lagt" karosser i syrebad? Jeg spørger bare for jeg ved intet om det.. det er sgu da dødsmart hvis nu man skulle have omlakeret en bil? Det skal jeg jo sjovt nok snart, så det kunne måske gøre resultatet endnu bedre..

Jeg vågnede ved et tilfælde inat og så sjov nok programmet.

jeg har ikke hørt om det endnu - men er der nogen der kender til noget - så sig endelig til - min karosse er klar lige nu.

er slebet ren - og al snask er skrabet af - så den er helt ren - lige klar til at dyppe.
den har kun et tyndt lag sort transportlak.

og alt rust er lavet - så den skulle helst ikke blive hullet over det hele som den i dvd'en..

det er nok hårdt ved matriellet - men nok stadig en hel del bliderer end feks en sandblæsning.



Billede002.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg fik at vide af en gammel mekaniker her i Herning, at man engang kunne få det gjort hos enten DOT (wwww.dot.dk) eller Herning Fornikling.

Han sagde han kendte en, der havde fået det gjort hos dem.
Jeg ved godt nok ikke om de gør det mere??

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det skal undersøges - det er klart at foretrække på en bus kontra sandblæsning.
tak..

er der andre der kender noget - så hold jer endelig ikke tilbage.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, det kunne være rigtig godt.

Jeg skal lige prøve at undersøge det nærmere, så giver jeg lyd fra mig.
Hvis det kan lade sig gøre skal Westfalia'en have en tur :-)

Martin
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det kunne være fedt hvis det kunne lade sig gøre, min bil står i angoraland og måske man kunne få mængderabat...?

Nicolaj
PS. Skriv en pm hvis det kan lade sig gøre, jeg er klar!
-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) mbpeppe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De kan i Norge..... der er bare lidt langt
http://www.bs-teknikk.no

Jeg har aldrig hørt om nogen i Danmark der "dypper"

Per
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
mbpeppe skrev:
De kan i Norge..... der er bare lidt langt
http://www.bs-teknikk.no

Jeg har aldrig hørt om nogen i Danmark der "dypper"

Per


måske en idé til at starte et firma - der er jo meget andet en biler der kan dyppes ...

men tør ikke tænke på miljø godkendelser og afgifter i et sådan firma - uha uha

men det ser godt ud : http://www.bs-teknikk.no/BS-Strip-syrebehandling.html

før- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - efter



og lidt om priser - - i norge http://www.bs-teknikk.no/BS-Prislister.html

firmaet ligger syd for olso

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej vw folk:
Jeg har lige "bygget" en 2cv-karosse som så skal galvaniseres---er lidt spændt på hvor skæv den bliver bagefter--men den bliver kørt til N
(permalink) haahr Member
Skrev for 16 years siden | | | |
prøv at ringe til esbjerg galvano,måske kan de .... Esbjerg Galvano Industri ApS Måde Engvej 4, Måde Vest
6700 Esbjerg
egi@firma.tele.dk
Tlf.: 75 18 00 19

Fax: 75 18 05 14
(permalink) HeineDalgaard Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
det skal undersøges - det er klart at foretrække på en bus kontra sandblæsning.
tak..

er der andre der kender noget - så hold jer endelig ikke tilbage.


Hey ib..

Min nabo arbejder p DOT i Fasterholdt....ham spørger jeg lige,når han kommer hjem fra ferie,om 14...

-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Howdy 2cv freak
jeg har selv en galvaniseret 2cv årg 1956, den blev "dyppet" i 70'erne.
Syntes det er en fed stil.
Held og lykke med dit projekt
mvh Baldur
okt_04_056.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja men det er ikke galv vi vil ha - vi vil ha syre /acid ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg skal da ha', jeg skal da ha'!!
-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
en vw kan ikke tåle galv - den bliver skæv - mere end den er i forvejen

har set en bobbel der kun havde kørt 13000 km blive totalt smadret en tur galv.
det var en 67er - den var lige til at smide ud
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Käfer]Jeg skal da ha', jeg skal da ha'!!

H
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Teis Member
Skrev for 16 years siden | | | |
En 2cv er det fra fabrikken...
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Slot Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Man kunne evt. bare få dyppet de nederste 20-30 cm i karet hvis man vil prøve at galvanisere en type 1. Det tror jeg fakstisk ikke der ville ske noget ved, men uha hvor vil jeg ikke ret gerne lav rep. på en varmgalvaniseret bil..
-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
den 2cv på billedet: er dørene ikke blevet helt "ribbet" efter udvidelsen pga. den varme galvanisering ? det ser nemlig sådan ud.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Howdy Rasser
jo døre har slået sig lidt, prøver at finde nogle flere foto's en af dagene. har nogle nærbilleder af dyret.
hyg
-------------------------------------------

Reply »

You must log in to post.