Efter at have kigget lidt rundt på nettet omkring old skool tuning, fandt jeg frem til denne bog, og har nu siddet og læst lidt.
http://www.oldspeed.ch/pages/press-souping.htm
Kunne måske godt finde på at tune lidt på den gamle motor, bare for nostalgiens skyld. Det er da fedt at have en vogn der er mere eller mindre tidstypisk, også mht tuning af motor.
Mht karburator, kan man genbruge den der sidder i i forvejen i den ene side, eller er det 2 nye der skal til?
Hvor skaffer man dobbelt karbs til en 1200?
Hvad er forskellen på de forskellige karbs? 28 PCI 32 PBI etc...
Hvad skal man ellers være opmærksom på?
I bogen nævnes både Express, Okrasa og Dietz kits, men går udfra at disse er pænt dyre i dag.
Det behøver som så'n ikke at være originalt. Syntes bare det kunne være sjovt at tune på den originale motor.
http://www.oldspeed.ch/pages/press-souping.htm
Kunne måske godt finde på at tune lidt på den gamle motor, bare for nostalgiens skyld. Det er da fedt at have en vogn der er mere eller mindre tidstypisk, også mht tuning af motor.
Mht karburator, kan man genbruge den der sidder i i forvejen i den ene side, eller er det 2 nye der skal til?
Hvor skaffer man dobbelt karbs til en 1200?
Hvad er forskellen på de forskellige karbs? 28 PCI 32 PBI etc...
Hvad skal man ellers være opmærksom på?
I bogen nævnes både Express, Okrasa og Dietz kits, men går udfra at disse er pænt dyre i dag.
Det behøver som så'n ikke at være originalt. Syntes bare det kunne være sjovt at tune på den originale motor.
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)



