Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjemmelavede fjedre til justerskruer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Problemet er at de små stykker fjederstål der sikre at bremserne ikke justere sig selv, meget nemt brækker.
Mine ankerplader til jagtvognen var efter en sandblæsning og en omgang primer, meget fine, bortset fra de små fjederstål, de var alle knækket af.
Først fjerner jeg resterne af de gamle fjedre forsigtigt med en vinkelsliber,
måler meget nøjagtigt ud og slår en kørnerprik så boret ikke skrider.
Bruger et 4mm bor og 4mm popnitter.
Så skære jeg et stykke på 6,5 cm af en nedstrygerklinge, den er lavet af bimetal, for at lave et 4mm hul i det bruger jeg en spids kørner og slår et lille hul i, da det er umuligt at bore direkte, derefter bore jeg hullet op med et 4mm bor.
Derefter popnitter jeg det sammen, husk at de små justerskruer køre hver sin vej så hakkerne i klingen skal vende rigtigt.
Når den er popnittet kan den forsigtigt bukkes så den låser justerhjulet, så den ikke kan justeres tilbage.
Der er sikker andre måder at gøre det på men det her virker rigtigt fint,
håber der er nogle der kan få fornøjelse af det.
Mvh Kenneth
DSCF0334.jpg
DSCF0341.jpg
DSCF0336.jpg
DSCF0337.jpg
DSCF0340.jpg

(permalink) B_H Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det der duer ikke da du kun kan dreje justerskrugen en vej, du kan ikke slække den af igen. Den skal ligne et v ned i tænderne
Hilsen Brian
-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
B_H skrev:
det der duer ikke da du kun kan dreje justerskrugen en vej, du kan ikke slække den af igen. Den skal ligne et v ned i tænderne
Hilsen Brian



men kan vel vippe den med en skruetrækker og justerer med en anden - men okay der er jo ikke ret meget plads i det lille hul.

men med lidt spotvarme burde man nok kunne bøje det v ned i midten så den kunne dreje begge veje ..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) AC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De originale koster kun 9.- kr hos VW :)
Blattfeder nr. 211 609 185 A og hos VW har de levering hver dag

AC
-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
AC skrev:
De originale koster kun 9.- kr hos VW :)
Blattfeder nr. 211 609 185 A og hos VW har de levering hver dag

AC



fed oplysning - tak - jeg tager en pakke med 20 stk efter jul
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jo man kan sagtens justere tilbage det er derfor de er lavet så de går lidt ud over tænderne
Har dog set man kan få nogle hos CLASSIC VW PARTS, Men hvad er der ivejen med at lave noget selv der virker ha ha
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvor kan de fås for 9 kr. stk??? vw.forhandlere?? sådan som smc-biler i odense??
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har nogen nogensinde oplevet, at justeringerne har flyttet sig af sig selv ?

Martin
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jep , når tappen var knækket

men det er ikke sikkert det sker - især ikke vist det ikke er smurt godtnok
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg har kørt over 10000km med kobberfedt-nysmurte justerskruer uden tapperne - og de har ikke flyttet sig.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Argh det er nok ikke helt uden grund de er der hva ?
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Hansen-Danmark]Argh det er nok ikke helt uden grund de er der hva ?

nej jeg tænkte det samme, men faktum er at de ikke flyttede sig i mit tilfælde. Det er dog siden blevet fikset.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har haft og repareret adskillige VW'ere. Fjedrene har manglet på de fleste inkl. mine nuværende.
Jeg er enig i motivationen, at VW ikke havde monteret dem hvis de kunne undværes
men jeg har nu aldrig haft problemer hvis de manglede.
Faktisk tværtimod, da de kan støje ganske forfærdeligt når de rasler rundt, kiler
sig fast mellem ankerplade og bremsetromle og slides op i en regn af gnister så
hvis de var rustne og "møre" under bremse-inspektion, har jeg oftest ganske enkelt brækket dem af.

Martin

Reply

You must log in to post.