Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  64'er Banditten..!

Tags:

(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(Ja jeg laver lige en rigtig projekt tråd, så fremover vil det være her det sker :) )

Som i jo nok ved, så har jeg købt Juniorsplittens 64 type 1'er. En god karosse, og mindre god bund. Rust er der ik meget af, men der er lavet nogen grimme reperationer.

Så min plan er at lave den fornuftig, få den synet og betalt afgift og så kører 1 eller 2 år i den og spare nogen penge op til den store tur med helt nye bundfilet'er, varmekanaler osv. Og muligvis en omlakering, men det vil tiden vise (og pengepungen)..

Men først og fremmest skal den kunne køre ordenligt, så det er min første opgave..


Her er lidt stemnings billeder:
DSC00122.jpg
DSC00123.jpg
DSC00124.jpg
Banditten_024.jpg
Banditten_013.jpg
Banditten_014.jpg
Banditten_011.jpg
10.jpg
Banditten_018.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Motoren har jeg prøvet at få i gang, men den gik af helved til. Juniorsplitten havde også prøvet, så han havde givet den nye tændrør og kabler, men han var så ik nået videre..
Jeg opdagede så at den opførte sig ligsom min gamle 1302'er gjorde. Svært ved eller næsten umilig at stå i tomgang, og kunne kun køre "rent" ved høje omdrejninger. Og den fik falsk luft, så det undersøgte jeg selvfølgelig. Og ganske rigtigt, og det lignede det var et helt forkert topstykke der var på, for manifolden var skåret over og der var sat en gummislange på få at få forbindelse mellem topstykke og manifold.


På billederne har jeg skåret den gennemtæret gummi slange af, men i kan se af indsugnings røret ikke passer overfor hinadnen overhovedet.
Banditten_002.jpg
Banditten_003.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg hiver motorern ud og skruer topstykket af. Jeg har i mellem tiden fået doneret en anden manifold + anden halv komplet gammel motorblok. (tak til Jønke og Henrik).

Jeg får sammenlignet topstykket med det fra donor moteren som jo er det rigtige, og kan se den er HELT gal.

Ser og så efter at motoren ser ordenlig ud, og det gør den. Den trænger bare til friske stempelringe, så de er bestilt, sammen med nyt pakningssæt.
Banditten_034.jpg
Banditten_035.jpg
Banditten_036.jpg
Banditten_038.jpg
Banditten_039.jpg
Banditten_040.jpg
Banditten_048.jpg
Banditten_041.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nu kan jeg se hvad du mener med de huller der var i bunden og ved varmen. Det burde kunne lappes rimeligt nemt.

Ellers ser du jo ud til at være godt på vej med motoren
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SorenJ skrev:
nu kan jeg se hvad du mener med de huller der var i bunden og ved varmen. Det burde kunne lappes rimeligt nemt.

Ellers ser du jo ud til at være godt på vej med motoren


Der er lige et par småting mere end det :) Resten er bare noget der skal gøres pænere og rettes lidt. Noget af det er dog RIGTIG grimt. Men det tager jeg lige nogen billeder af en af dagene. Efter jeg fik løftet den rigtigt op, så kunne jeg se tingene ordenligt :(

Ja venter på mine stempelringe før jeg kan komme videre med motoren. Men så snart den er klar, så får den lige prøveplader på, og så kigger jeg op med den :)
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det lyder jo både godt og skidt
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Det lyder jo både godt og skidt


haha :D
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lækkert projekt, fin bil og fine billeder.. Keep em' comming...

Hilsen Skallerup, Vejle.
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vwvette skrev:
Lækkert projekt, fin bil og fine billeder.. Keep em' comming...

Hilsen Skallerup, Vejle.


Tak :) Jeg skal nok være så flittig med billeder som jeg kan :)
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den skal sgu nok blive rigtig najs. Psssst. Rød kabine :wink:
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Ekstrøm]Den skal sgu nok blive rigtig najs. Psssst. Rød kabine :wink:


Det bliver den også.. Der fulgte faktisk også noget rødt betræk med :P Føresædet er også rødt, men det har set bedre tider..
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja så er der bestilt (næsten) kabine. Skal bare ha besluttet 100% med farve. Udover det har jeg fundet mig en ny blinkerarm (den gamle var kaput) og nogen nye forsæder. Dem jeg fik med var til den nyere type, så den går jo ik :P Og så ville mine nye sædebetræk jo heller ik passe ordenligt. Men altså det skal bare hentes rundt omkring på sjælland :D

Og lidt lir er det da også blevet til... :D For fa'en, man er vel en drengerøv :P
Vel jo helst ha den så tæt på orginal look som muligt, men en lille smule custom gør ik noget.. bare den er "tids typisk"
Bulletmirror.jpg
kromemblem_blown.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har du fået hentet den motor hos Michael?
-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kabine er bestlt og på vej nu
vw-interior-unfitted_11b.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er sku da ikke rødt Bjørn ??!!??
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Niksen :P Jeg tænkte godt over det, og syntes rødt ville blive for meget af det gode.. Så valgte det her :)
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser også flot ud, er det hvid eller elfenbens farvet.. hvad koster sådan en kabine?
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Snibeke skrev:
Det ser også flot ud, er det hvid eller elfenbens farvet.. hvad koster sådan en kabine?



Det er sådan en elfenbens/creme/beige agtig farve :)

Jeg gav 328 euro med alt.. incl fragt og alle omkostninger
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er sguda en ok pris. Og hvis de så passer 100 så er det jo bare endnu bedre. :) Hvor endte du med at bestille?
Jeg skal dog ikke bruge dørsider. Det er samme kombo jeg kigger på.
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lyngbye skrev:
Det er sguda en ok pris. Og hvis de så passer 100 så er det jo bare endnu bedre. :) Hvor endte du med at bestille?
Jeg skal dog ikke bruge dørsider. Det er samme kombo jeg kigger på.


http://cgi.ebay.co.uk/Wunderschoene-Innenausstattung-VW-Kaefer-MAssGEFERTIGT_W0QQitemZ260195283253QQihZ016QQcategoryZ76019QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Der er 30 min tilbage til gammel pris :) Så skynd dig


Link til deres almindelige "shop" er her: http://www.groupharrington.com/interior/vw.shtml
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Teis Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du skal smide nogle billeder op, når interiøret kommer. Sidder nemlig selv og leder.
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Teis skrev:
Du skal smide nogle billeder op, når interiøret kommer. Sidder nemlig selv og leder.


Det skal jeg nok. Du kan også bare kigge forbi når de er kommet. Så kan du selv se hvad det er for nogen :)
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Teis Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er en aftale.
-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så kom der squ "nye" fælge og dæk på :)

Fik monteret de nye stempelringe i dag, og skiftet en masse pakninger. I morgen håber jeg at jeg når det sidste og måske endda for smidt motoren i igen og prøvestartet den.

DSC00029.jpg
DSC00024.jpg
DSC00017.jpg
DSC00021.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er det sgu bare at få den ned! Det pynter sgu med 5 spokes.. :)

Reply »

You must log in to post.