Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  "afmontering" af tagrender

Tags:
No tags yet.

(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er bare at komme igang....:) tag ca 50 cm ad gangen og sørg for at de to plader "liner" hele tiden....svejs kun i punkter og med trykluft ved hver 3 punkt svejsning....så bliver der kun minimal spræl i pladerne...... Brug eventuelt lidt fiber spartel hvis der skal lidt tykkelse på.....afslut så med finspartlen. Hvis man gør sig umage med svejsningen skal der ikke meget spartel i.

Syn er normalt ingen problem......det blev ikke kommenteret på min..... styrken tror jeg bestemt ikke forringes.....hvis den fuldsvejses er det ikke samlingen man skal bekymre sig om.......og der ligger i forvejen en stor vange rung ved taget, så det er minimalt hvad den lille manglende kant forringer vangens stabilitet ved kolision........og når det kommer dertil er det jo ikke den sjoveste bil i kolisioner i forvejen....:)

MEN husk på at bilen bliver mærket for livet...... Den bliver aldrig et samleobjekt bagefter.....:)..... blot en reminder.....

mvh Jesper
Billede0011.jpg
Billede00016__18_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Billede__3889_.jpg

-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fau_Weh_Mann skrev:
Tager Ovalen!!...

Synes de der tagrendeløse vogne minder om mænd, der har fået lavet en kønsskifteopration i thailand, men stadig har skægstubbe og grov stemme.

FWM.


:-)
Det må jeg tilslutte mig, der var en i min by der gjorde det i starten af 90'erne, og han kaldes stadig for "ægget", det minder mig også om mænd med måne, og fjerner bilens klare karakter..

Det skal lige tilføjes at jeg ikke smagsdømmer, jeg ytrer min mening, og håber derved at overbevise nogen om at min mening selvfølgelig er den rigtige..
-------------------------------------------
(permalink) sven56 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kjeldahl a med de lister, jeg er hvert fald ikke ked af min:)
http://vwnettet.dk/forum/topic/371847

angående efterfølgene salg, jeg har flere interesserede i min hvis den skal sælges en dag, så tror heller ikke det skulle blive noget problem:)
SP_A0096_fra_siden.jpg

-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
julesteming på vw-paradise-øen, hvem mon skal stemmes ud i aften ;-)

mon ikke topic-starter bare ville vide hvordan de tagrender kunne fjernes og ikke hvem der syntes det var pænt ?

hvis du vil til at banke dem ned , så syntes jeg du skal se om ikke du kan få fat i nogen der har gjort det før og få ham/hende til at give dig nogen assistance.
Det kan være en meget klistret affære at banke/svejse på jern, der skal ikke meget til for at formen ændres og du får trælse buler!
sørg for virkeligt at have styr på lortet og ikke omvendt inden du kaster dig ud i det, det er bestemt ikke bare lige og jeg taler af erfaring ...
Det jesper har beskrevet var også sådan vi endte med at gøre , så få fat i ham og du er rigtigt godt kørende tror jeg !

flade-dejlige for-hjul herfra :-)
(permalink) Scharling Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Man kan mene om det hvad man vil, Der er dog de biler hvor tagrenderne er totalt væk, og der kan man jo gøre det. Jeg lavede denne for en del år siden, og der var de bare kedelige. Og jeg syntes da den blev meget cool.
Den blev da solgt. ved dog ikke hvor den er io dag..
vw_garage_8.jpg
vw_tagrende_1_resize.jpg
vw_tagrende_resize.jpg

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg mener at have hørt at det bliver lidt vanskeligere at holde vandet ud af bilen uden tagrender....er det mig der har hørt forkert
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Spørgsmål: jeg vil gerne have fjernet mine tagrender, hvordan gør jeg det?

Svar: NEEEJ, du må fandme ikke sætte sort afgangsrør på din Porche 356'er!!!!!!!!

Go' jul:-)
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Chritte Member
Skrev for 16 years siden | | | |
spaceman skrev:
kjeldahl1977 skrev:
quote]

Til saglig oplysning kan jeg fortælle dig at jeg har en bil hvor tagrenderne er fjernet i 87/88 og den har kørt siden og været inregistreret flere gange uden problemer.
Bjarne



Jojo, men det er jo ikke ensbetydende med at det er lovligt... Blev synsmandsen oplyst om dette og er det noteret som en konstruktiv ændring? ellers er den jo ikke lovlig hvis det skal være lovligt ifølge bogen....

Jeg blander mig ikke i om det er pænt eller ej, jeg ville blot lige tage en snak med min lokale synsmand først....
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fastoldvw skrev:
Fau_Weh_Mann skrev:
Tager Ovalen!!...

Synes de der tagrendeløse vogne minder om mænd, der har fået lavet en kønsskifteopration i thailand, men stadig har skægstubbe og grov stemme.

FWM.


:-)
Det må jeg tilslutte mig, der var en i min by der gjorde det i starten af 90'erne, og han kaldes stadig for "ægget", det minder mig også om mænd med måne, og fjerner bilens klare karakter..

Det skal lige tilføjes at jeg ikke smagsdømmer, jeg ytrer min mening, og håber derved at overbevise nogen om at min mening selvfølgelig er den rigtige..


..Og SKAL man gøre det, mener jeg nu det er pænest hvis man runder døren, som på den sorte oval, det ser mere færdigt ud på en måde..

God Jul til alle, både dem med dårlig, og dem der deler min smag :-)
-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Critte - skal den så synes hos ham der har godkendt den hver gang den skal synes ??
så er det da træls man kommer en dag hvor han måske er sygemeldt .
eller skal man ha ham til at fortælle alle sine kollegaer at det nok er godt nok:0)

jeg håber at det er så fedt at det er alt bøvlet og arbejdet værd for den som gider..

en af grundende til at det er usælgeligt er at lovligheden af det er tvivlsom
med fed streg under tvivl.store bogstaver og udråbstegn.
og i ALLE synssteder ved ALLe inspektører i HELE landet.

er det virkelig en så breathtaking modifikation at det er så nødvendigt
at man bare M
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er da et fandens godt humør folk er i her de. 24. december. :)

Her er lidt andet at få tankerne over på, hvis ikke i kan nøjes med at glæde jer over alt den gode mad vi skal have i aften, fr slet ikke at tænke på gaverne. :)
Lux-5985.jpg

-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
lad være med at lytte til de bondeknolde og gør som du vil.. hvis du ka li looket så gør det.. har ALDRIG hørt om nogen der ikke kunne få den synet uden tagrender.. folk har fjernet dem siden 80'erne og ikke en er blevet kasseret oz selv om det ikke har været den samme inspektør i samme synshal... men god jul og godt nytår glæder mig til at se når du får fjernet skidtet..
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) MortenP Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
Critte - skal den så synes hos ham der har godkendt den hver gang den skal synes ??
så er det da træls man kommer en dag hvor han måske er sygemeldt .
eller skal man ha ham til at fortælle alle sine kollegaer at det nok er godt nok:0)

jeg håber at det er så fedt at det er alt bøvlet og arbejdet værd for den som gider..

en af grundende til at det er usælgeligt er at lovligheden af det er tvivlsom
med fed streg under tvivl.store bogstaver og udråbstegn.
og i ALLE synssteder ved ALLe inspektører i HELE landet.

er det virkelig en så breathtaking modifikation at det er så nødvendigt
at man bare M
(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lyngbye ja hvem der bare havde en split bus, God jul.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
MortenP skrev:


Samarin hjælper mod sure opstød og kan fås i håndkøb !




power knappen kan godt kurerer det , så det er ikke nødvendigt - men tak

vist det altså var et surt opstød ??
det tror jeg ikke det var
- en mening om faqts - men ikke et surt opstød - nej det var det ikke
ved ikke hvorfor du troede det - det forstår jeg mig ikke på.
men go jul alligevel
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den sølvgrå 1303 på sorte plader har de runde hjørner som Fastoldvw snakker om. Oven i det har den kun fået fjernet tagrenderne efter dørene og de er rundet af så de passer til de rundinger som er lavet i dørene. Giver det mening? Har det interesse kan jeg nok nuppe at par billeder af det.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Mark Member
Skrev for 16 years siden | | | |
1 - 0 til Lyngbye :-)

God jul, allesammen.

Mark
-------------------------------------------
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
(permalink) kjeldahl Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Den sølvgrå 1303 på sorte plader har de runde hjørner som Fastoldvw snakker om. Oven i det har den kun fået fjernet tagrenderne efter dørene og de er rundet af så de passer til de rundinger som er lavet i dørene. Giver det mening? Har det interesse kan jeg nok nuppe at par billeder af det.


Du må da gerne sende et par billeder....
-------------------------------------------
jeg vil hellere ha dårlig smag, end at ha en smag der bygger på en kopi af såkaldt god smag...!!!
(permalink) Corradojc Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg skal også have fjernet mine tagrender, det er helt sikkert!.

Hørte dog om en anden metode. Den gik ud på at man skar tagrenden op i 2 dele da den jo er samlet/bukket af 2 pladedele. Så skar man den ene af delene væk, ved ikke om der er forskel på hvis man fjerner den ene frem for den anden, men man skærer den ene del helt væk og så banker man den anden del ned og fuldsvejser, så skal man ikke svejse den af flere pladedele, men kun af de originale. Dette er jeg dog ikke selv begyndt på og ved ikke om det helt holder i praksis, men det var noget jeg ihvertfald tog med i mine overvejelser om at få dette projekt til at lykkes.


Håber i kan se og forstår hvad jeg mener, kommenter meget gerne.

Og jeg fjerner ALLE tagrender der er på min 1303, men regner med jeg tinner den til sidst istedet for spartel på grund af holdbarheden.

Håber dette eventuelt var noget der kunne bruges?

Jimmy
(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Jeg ville ikke turde med 50 cm ad gangen, hele karossen er jo sat sammen i tagrenden. Det kan godt være man er heldig og det lykkes, men risikoen for at pladen slår sig meget og det bliver skævt er i mine øjne for stor. Skær lidt mindre af ad gangen, især hvis du ikke er en ørn til at svejse.
H.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ville svejse 50 mm (!) ad gangen... Det trækker helt vildt når man svejser så store længder på en gang... Jeg ville svejse 50mm - springe 10mm over og svejse 50mm igen... Og så tage det bid efter bid.
(permalink) kjeldahl Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Takker for de mange svar.
Jeg har en meget god nabo, og han er en ørn med en svejser. Jeg tror lige jeg vender ideen med ham, og hører hvad han har af ideer.
jeg vender tilbage med billeder af projektet, hvis jeg vover mig ud i det.

GODT NYT
-------------------------------------------
jeg vil hellere ha dårlig smag, end at ha en smag der bygger på en kopi af såkaldt god smag...!!!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
meget underholdende at læse jeres forskellige svar, jeg har fjernet tagrender på en porsche 911, og en karmann ghia, min karmann har en 3,4 liter 300 hk. motor og ingen problemer med styrken, og heller ikke noget problem med min porsche. skal til at fjerne tagrender på en 67 bobbel jeg er ved at resturerer, man skal bare fjerne ca. 1o cm. af gangen, hvorefter der skal fuldsvejses, mens det køles godt med luft. når det hele er svejst, skal det fortindes med tin, ilt og gas, hvis det arbejde bliver lavet ordentligt, skal der stort ikke noget spartel på, inden lakarbejdet, og der bliver aldrig problemer, atspartlen synker osv.
mvh. martin lorentzen tlf 22767712
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
meget underholdende at læse jeres forskellige svar, jeg har fjernet tagrender på en porsche 911, og en karmann ghia, min karmann har en 3,4 liter 300 hk. motor og ingen problemer med styrken, og heller ikke noget problem med min porsche. skal til at fjerne tagrender på en 67 bobbel jeg er ved at resturerer, man skal bare fjerne ca. 1o cm. af gangen, hvorefter der skal fuldsvejses, mens det køles godt med luft. når det hele er svejst, skal det fortindes med tin, ilt og gas, hvis det arbejde bliver lavet ordentligt, skal der stort ikke noget spartel på, inden lakarbejdet, og der bliver aldrig problemer, atspartlen synker osv.
mvh. martin lorentzen tlf 22767712



S

Reply »

You must log in to post.