Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til split ur!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er i gang med at skile splitten af til maler. Men ville så lige til at skille speedometeret af.

Er der nogen af jer der har prøvet at skille sådan et ur af...? Kunne godt tænke mig at få de 2 hvide knapper af, for at komme til at male det ordenlig... Skal man bare bore de små stifter ud på bagesiden...
split2ur.jpg
spliit6ur.jpg

-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) bulli Member
Skrev for 16 years siden | | | |
spørg gustav,han har lige lavet det samme men kommer ikke ret tit på sitet mere

hilsen kylle
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad farve skal den males? :D Lidt OT men man er vel nysgerrig :P
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er ikke så meget andet at gøre end at bore kraverne på bagsiden væk. Så kan du bagefter, med et mindre bor, lave et lille hul som du skærer gevind i og som du så kan sætte en skrue i, som kan holde knappen på plads. Noget værre pille arbejde, men det kan lade sig gøre. Som du skriver, kan det ikke blive et ordentligt malerarbejde, uden at de fjernes. Desuden har indmaden bag knapperne rigtig godt af at blive rengjort og smurt op. Så giver de ikke problemer i de næste mange år.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Okay.. Det var også noget i den stil jeg havde tænkt mig... Hvad med de små farvede glas? Er de limet i, eller kan man også få dem forsigtigt ud...

Outlaw: De skal bare være hvide som de er originalt på en de luxe
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Gustav fik et par gode svar på TheSamba:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=1983123&highlight=#1983123
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De små glas kan Du bare trykke ud. Så vidt jeg husker sidder den en slags låsering.
Jeg skar ikke gevind i mine knapper. Da jeg borede knapperne af fjernede jeg så lidt materiel som muligt, sådan at den lille skive der ligger imellem stadig kunne centreres på knappen, og så fik de simpelthenhen en loddeklat.
Men det andet lyder lidt mere prof :D

-Tonny
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der var et par gode råd på the samba. Super...

Hvad vej trykkede du glassene ud Tonny? Ville nødig knække noget, da alt er stort set fejlfrit på uret...

Ja nu vi snakker ur, er der nogen der har sådan skilt af for at renovere urskvien?

Kunne være lækkert hvis man kunne få det op at ringe osse...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Outlaw skrev:
Hvad farve skal den males? :D Lidt OT men man er vel nysgerrig :P


Tænkte du på hele bilen?
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SPRasmussen skrev:
Outlaw skrev:
Hvad farve skal den males? :D Lidt OT men man er vel nysgerrig :P


Tænkte du på hele bilen?



Ja det gjorde jeg faktisk :P
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SPRasmussen skrev:
Der var et par gode råd på the samba. Super...

Hvad vej trykkede du glassene ud Tonny? Ville nødig knække noget, da alt er stort set fejlfrit på uret...

Ja nu vi snakker ur, er der nogen der har sådan skilt af for at renovere urskvien?

Kunne være lækkert hvis man kunne få det op at ringe osse...


Fra forsiden, der sidder den der lille låsering (nummer 11) Jeg trykkede bare på glassene med en lille træpind med omtrent samme diameter, og så kom både glas og låsering ud. Prøv evt. at ruske lidt i låseringen for at se om den sidder løst, hvis den er rusten kan det godt være at Du skal være lidt forsigtig. Men som sagt, jeg havde ingen problemer med det.

-Tonny



Billede_2.jpg

-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Super... Takker Tonny
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej SP!

Har været igennem det og hjælper gerne.
Jeg har også den lillebitte gevindtap der skal til.
Godt råd.. WD40 ned i hullerne til de små glas. Låseringen kan være ret rusten.

G.

Reply

You must log in to post.