Ja men det slåes til/fra med at skifterelæ. Kontakten ved rattet giver bare en stel der får relæet til at skifte.
Prøv at se dette diagram. Det er et godt gammelt ledningsnet, som det så ud da far var dreng. Det er sådan jeg husker det. Det ser lidt anderledes ud senere i årgangene. Men farverne og funktionerne er de samme.
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_67.jpg
UDSKRIV DET I FARVER !! Og tag det med i værkstedet, eller med i seng og læs på det inden du sover. Det gør jeg når der er noget jeg ikke forstår.
Se at blinkrelæet får stel - eller 31, bliv ikke forvirret af at den samme stel fordeles til netop, op/nedblænding, det kommer sådan set ikke sagen ved. VW har bare lavet forbindelsen på den måde. Det er bare en stel ! Som så også bruges af den kontakt.
Så har det S eller 49a til kontakten, den går også over til kontrollampen.
Til sidst får den + eller 15. Prøv at se broen mellem klemmerne på sikringsdåsen. Den forbinder bare 15 til flere sikringer, kan du se det ?
Læg også mærke til de andre broer til lyset f.eks. På den måde får man en sikring til højre/venstre.
Læg mærke til hvordan B+ eller 30, den tykke røde går rundt med strøm. Så er der bare en bro inden i nogen af kontakterne.
Alle kontrollamperne får også en 15 med en bro bag på speedometeret. Smart ikke ?