ja jeg må pröve mig fram..jeg har monteret et tykt kabel fra batteriet til stel og det krafttige flettede kabel mellem ramme og gearkassen.
lige nu er jeg lidt irreteret over at jeg ikke köbte et alm ledningsnet til en bobbel..
Jo men det er jo også dyrt, jeg har pillet det ud af en bil.
Man kunne måske med fordel bruge et fra en type2 79-90. Der er også et par ledninger i overskud til instrumenter og noget mere længde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
træk et selv :-) de nye universalrelæer har jeg rimelig styr på, og jeg har en god kontakt til ordentlige kabler. Det er hurtigt og "nemt" at trække ledningerne selv og så bliver det som man vil have det. Så slipper man for al det med farver der ikke passer, ekstra ledninger der er sat i den bil man høster fra ( for gamle vw'er er spækket med underlige ledninger efter 30år ungdomsvoldtægt)- Det kræver ca 80 meter kabel, nogle gode kabelsko, et klart hovede og 2-3 eftermiddage.
Hvis du sætter dig ned og nærstudere ledningsnettet er det faktisk ganske nemt- så kan man enten følge det slavisk eller bare i hovedtræk såfrem man ønsker at trække selv. At lære og forstå et ledningsnet er som biokemi.....hvis du forsøger at overskue hele opgaven knækker man nakken. Start med at trække ledninger til de enkelte ting istedet for at sætte ledningerne på randomiseret. Først får du hornet til at virke, så pos.lys, nærlys, langt lys, blinklys, starter, osv osv....en ting af gangen.
Så vil jeg da gerne købe 10 meter af hver ledning i de rigtige farver.
Har du et nummer eller noget ?
mja hvad er de rigtige farver??? der er blå, sort, rød, brun, og hvid i 2,5 mm2. Det er gamle nkt kabler med højt indhold af gift ;-)og sidst jeg fik leveret fik jeg så jeg kunne trække i 3 biler og jeg har stadig noget igen....det vil jeg helst ikke af med for der er ikke uanede mængder men jeg skulle mene at jeg nok kunne finde hvad du søger. Eftersom jeg får det gratis så skal du nøjes med fragten, men jeg vender lige tilbage på pm når jeg har forhørt mig om der er mere at komme efter
ps. det her en en "frank only" aftale for som sagt er der ikke uanede mængder...
Nååh okey. Nej tak jeg troede du havde dem i de rigtige bosch-farver.
Jeg vil havde det sådan at hvis jeg engang sælger bilen, så kan en mekaniker finde ud af at reparere den.