Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Surt opstød..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Kontoudskrift hver 5. år ! Den går jeg ind for, så absolut.....

Godt Nytår

(permalink) tiguan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hej

Kontoudskrift hver 5. år ! Den går jeg ind for, så absolut.....

Godt Nytår




Ja det var så lige mig, ovenover.
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Karsten.vw]Var der lidt mere styr på tingene kunne jeg hurtigt fyre min 5-10kg af på stumper som jeg "ikke vidste jeg havde brug for" og jeg er med sikkerhed ikke den eneste... så hvis du mener at Webshop er "dyrt" så gi' mig da i det mindste en opdateret hjemmeside..


for F...... din røv.....

hvis du vil bruge penge så kom til mig..... jeg kender en "lille tuner" ikke rat langt her fra der forsvinder dine penge lige så hurtig som du kan stave til mig-godt-li-store-patter.....

mvh
JB

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jens_Bukbjerg skrev:
[quote=Karsten.vw]Var der lidt mere styr på tingene kunne jeg hurtigt fyre min 5-10kg af på stumper som jeg "ikke vidste jeg havde brug for" og jeg er med sikkerhed ikke den eneste... så hvis du mener at Webshop er "dyrt" så gi' mig da i det mindste en opdateret hjemmeside..



for F...... din røv.....

hvis du vil bruge penge så kom til mig..... jeg kender en "lille tuner" ikke rat langt her fra der forsvinder dine penge lige så hurtig som du kan stave til mig-godt-li-store-patter.....

mvh
JB



Læs hele indlæget Jens... det er ikke det med at bruge sine penge der er problemet... men derimod udvalget og kvalliteten af "reservedelskataloger" på div. DK sider...

Eks.... jeg "renoverede min 68' forbro.. med nye bærekugler +div. Det hele er indkøbt fra en "Dk forhandler" til en justerbar forbro.. det hele bliver monteret.. hvorefter jeg senere snakker med dig og får af vide at man kan købe "kugler" specielt til "voldsænkning".......

Pris på std.bærekugle ca' 100,- (købt hos sponsor)
Pris på csp-bærekugle 160,- hos farmer (model med større vandring)

Havde jeg haft en webside med fine foto's og lidt tekst, havde jeg ikke lavet mit fejlkøb... så var der blevet købt csp-bærekugler... om den skulle "voldsænkes" eller ej..

Det er fandme surt at skifte bærekugler for anden gang... når de gamle stumper, har fået en fin gang blank sort lak... øv!




På en Webshop er det mig der ved hvad jeg skal ha' (i store træk).....
I butikken/kælderen er det sælgeren der bestemmer og vejleder (evt. læs vildleder)

Jeg vil ha' den rigtige vare i første huk! Det er pisse svært at købe noget man ikke ved eksisterer!!

Jeg har ikke tid til at bruge 5 år på at bygge en gammel buggy :-)

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Folkevognmiljøet har i de sidste 6 år (hvor jeg har været med) været som nu:
Bent er i gang med en side, men har for travlt med at sælge stumper til at få den færdig... havde der været et behov for den webshop, så var den her.

mht bærekuglen:
Havde du bare grebet knoglen, ringet og fortalt hvad du havde gang i, så havde du den rigtige ting første gang. Så simpelt er det...

Jeg har aldrig oplevet at blive vildledt af en af de danske forhandlere. Var dette sket, kunne jeg jo bare klikke på nogle af alle de fancy hjemmesider der findes i udlandet.

Godt nytår
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
En opdateret side med "fine" fotos og lidt tekst kan "betjene" langt flere "overflade" kunder på¨en gang... med telefon er det den samme "historie" der skal fortælles igen og igen... Tidsspild efter min mening..

Så kommer den igen... "der er jo ikke så mange kunder" men som du selv skriver: (citat)
Bent er i gang med en side, men har for travlt med at sælge stumper til at få den færdig...


Skal jeg bruge stumper som jeg er i tvivl om er personlig kontakt uundværlig..det kan jeg kun give dig ret i.

Andet eks. på fejl køb efter personlig og meget travl betjening...
Jeg køber komplet ny bremsesæt til mit buggy projekt.. monterer delene... hvorefter jeg får en personlig snak med Farmer som kan fortælle mig at på en buggy er det et must at monterer 22mm hjulcylinder på baghjulsbremserne istedet for std...
Hvor fanden skulle jeg vide det fra??
Havde jeg haft mulighed for at se det "danske" vareudvalg med foto og lidt tekst kunne dette have været undgået, (det er ikke prisen der spiller en rolle)

Og når jeg skriver "danske" vareudvalg er det sku' fordi at det ligger på hylderne...

Karsten






-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) HMS Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Som jeg ser det har Karsten.vw fat i den lange ende hvis der er en opdateret web site med et godt overblik og vel illustreret af hvad der er tilsalg så bestiller man ud fra det i stedet for at ringe og bruge Firmaet kostbare tid hvilket jo må være guld værd og hvis man er ny i faget er det jo en stor hjælp til at finde det man søger uden at skulle ringe og stille dumme spørgsmål og igen bruge firmaet tid.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
har man et overskud på en forretning på feks 200000 kr efter skat på et år bruger man sgu da ikke 40-50000 kr på markedsføring og ugentligt 2 - 10 timer - fordi man har en kundekreds på et par tusinde kunder - og slet ikke når de kun er max ti procent af kunderne der ikke selv kan finde ud af det , og man har alle de kunder man har tid til , og flere til egentlig.

hvorfor overhovedet bruge en eneste krone på markedsføring når man næsten ikke kan følge med i forvejen , så sparker man sig selv i røven med endnu flere kunder, man slet ikke har tid til.

man kunne selvfølgelig sætte priserne op med 30% - men så tuder i jo bare over det i stedet for.

kig på CSP i tyskland - eller BBT's PDF katalog i belgien - skriv numrene op og bestil via net eller tlf i dk
det er slet ikke så svært når det er PR
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg holder stadig på at en opdateret "side" som minimum ville fordobble salget.. og hvorfor bliver du ved med at snakke om 30% pristigning... jeg har sku' aldrig hørt om at det skulle være dyrer at handle i en netbutik, frem for at handle i en alm. butik... snarer tværtimod... men det er ikke for at presse prisen.. det er bare for at komme ud af "stenalderen"..

Jeg er ny inden for luftkølede vw'er, og er ikke den eneste som hader at stille "dumme" spørgsmål.. men jeg kan sku' ikke mindes hvornår jeg sidst har mødt så ringe webshop muligheder... det skulle da være engang tilbage i 90'erne


Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) HMS Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
har man et overskud på en forretning på feks 200000 kr efter skat på et år bruger man sgu da ikke 40-50000 kr på markedsføring og ugentligt 2 - 10 timer - fordi man har en kundekreds på et par tusinde kunder - og slet ikke når de kun er max ti procent af kunderne der ikke selv kan finde ud af det , og man har alle de kunder man har tid til , og flere til egentlig.

hvorfor overhovedet bruge en eneste krone på markedsføring når man næsten ikke kan følge med i forvejen , så sparker man sig selv i røven med endnu flere kunder, man slet ikke har tid til.

man kunne selvfølgelig sætte priserne op med 30% - men så tuder i jo bare over det i stedet for.

kig på CSP i tyskland - eller BBT's PDF katalog i belgien - skriv numrene op og bestil via net eller tlf i dk
det er slet ikke så svært når det er PR
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er ikke varerne det er galt med... det er problemet at danske forhandler ikke viser deres ting bedere frem....

Det burde ikke være nødvendig at kende en', som kender en', som igen kender en', for at få de rigtige stumper!

Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja men forstår du ikke at de har kunder nok ???

de kan slet ikke følge med - de knokler røven ud af bukserne for at følge med ...

hvorfor så reklamerer for at få endnu mere tralvt ?

man kan kun ha en webbutik billigerer end en alm butik når man sælger rigtig meget.
og man evt har et stort lager. som feks scooterbutikker.
men med 2000 kunder - hvor de 1800 handler der alligevel - hvorfor skulle man så gøre det.
der er jo ingen fortjeneste i at bruge 40-50000 kr for de sidste 200 kunder der tilsammen i snit køber for 500 kr om året - det hænger ikke sammen - det er en forretning - ikke en service virksomhed.

du finder da heller ikke en webshop for feks rugkiks i dk - selvom der er flere end 2000 mennesker der spiser rugkiks i dk.


Det burde ikke være nødvendig at kende en', som kender en', som igen kender en', for at få de rigtige stumper!
nej men det er det , og det er egentligt hyggeligt nok..

og du har stadig de udenlanske kataloger hvis det ikke er nok
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 16 years siden | | | |


"det er ikke en scooterbutik med et kundegrundlag på 40 -50000 kunder.

er man i tvivl om hvad man kan få og købe til sit projekt , så brug jeres personlige netværk - og har man ikke sådan et - så skaf et.
der er klubber overalt i dk.

det fedeste ved at ha special bil er livet uden for sin computer.
det er der man lærer mest - og køber de bedste og billigste varer.
så med mindre man sidder i spjældet - så deltag i klubber og træf, eller find et
par venner med samme interresse."




Jeg vil give Ib 100% ret i denne tråd.
En web scootershop har MED GARANTI ikke trofaste kunder som vender tilbage og køber stort ind, over de næste 15-20 år.

Med en hobby som vores, med gamle biler, er man altså nødt til at sætte sig lidt ind i tingene. Det er ikke godt nok at sige, "jeg havde aldrig købt forkert hvis bare der havde været en webshop", netop fordi det er HER i skal bruge internettet.
Brug søgefuntionen på de sider i besøger eller lav et indlæg...... hvis man er newbie eller bare lidt usikker, så er det altså helt okay at spørge !

Det drejer sig da ikke om at man skal købe sig en hobby! Eller er jeg bare blevet gammel??
Jeg har altid nydt at komme hos Dennis (Bug Service) for at få en snak om hvad jeg kunne gøre ved det ene eller andet problem........ for fanden, jeg har set hans børn blive voksne ;-)

Bent fra Kit&Buggy Service har altid været klar med hjælp og hurtige forsendelser..... jaja, jeg ved at han kan være svær at nå men du får ALTID svar på en KONKRET forespørgsel over email.

Som Ib også siger, så er det netop den personlige kontakt og handel, de menneskelige relationer der gør vores hobby og projekter til noget særligt...... for mange og for udbyggede webshops ender med at gøre os til scooternørder...... "giv mig for 5.000 kr blandet fra T-H tak"

Bevares, jeg har også dele liggende der aldrig blev brugt. Jeg har nok ikke vidst bedre eller gik bagefter en anden vej med projektet. DET ER DET HOBBEN DREJER SIG OM.
Når jeg har villet handle i udlandet og ikke har kunnet finde oplysning om delene, så har jeg ringet! Især de amerikanske forhandlere "belønner" dig for et telefon opkald, med en langt større seriøsitet og en bedre rådgivning.

Giv din hobby den tid den fortjener....... vi skulle jo gerne synes den var sjov!

Thomas
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 16 years siden | | | |
"Eks.... jeg "renoverede min 68' forbro.. med nye bærekugler +div. Det hele er indkøbt fra en "Dk forhandler" til en justerbar forbro.. det hele bliver monteret.. hvorefter jeg senere snakker med dig og får af vide at man kan købe "kugler" specielt til "voldsænkning".......

Pris på std.bærekugle ca' 100,- (købt hos sponsor)
Pris på csp-bærekugle 160,- hos farmer (model med større vandring)

Havde jeg haft en webside med fine foto's og lidt tekst, havde jeg ikke lavet mit fejlkøb... så var der blevet købt csp-bærekugler... om den skulle "voldsænkes" eller ej..

Det er fandme surt at skifte bærekugler for anden gang... når de gamle stumper, har fået en fin gang blank sort lak... øv! "



Hvis du ikke kan finde den info på en udenlansk hjemmeside....hvad får dig til at tro at du ville kunne finde den hvis der var en dansk ?????

alt info er der ude dansk eller ej...det er sku lige meget

og iøvrigt må jeg give bornholmer ret med hensyn til hvorfor der ikke er danske hjemmesider

mvh thomas
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Okey jeg forstår dig..... Men..

Hvad skal man med en dansk webside som ikke bliver opdateret... det som Bent har gang i er sku' da kanon... men da jeg første gang besøgte hans "side" og klikkede på "Buggy tilbehør og udstyr" blev jeg da skuffet (opdateret 3.marts 2000)og var overbevidst om at butikken ikke eksisterede mere!!




Og til Ib..
-kunder nok???
-hvorfor så reklamerer for at få endnu mere tralvt ?

det lyder som om at du mener at det kun er en lukket kreds der får chancen til at købe stumper. Handler det ikke om at dele sin hobby med andre?


Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis du ikke kan finde den info på en udenlansk hjemmeside....hvad får dig til at tro at du ville kunne finde den hvis der var en dansk ?????

alt info er der ude dansk eller ej...det er sku lige meget

og iøvrigt må jeg give bornholmer ret med hensyn til hvorfor der ikke er danske hjemmesider

mvh thomas

Problemet er ikke udenlanske "sider" det er mangelfulde dk sider! Dk siderne er der,men "kæden er faldet af" Det er sku' for halv hjertet!

Jeg forlanger ikke at der skal bruges milioner... men et godt dig.kamera ville gøre underværker !!
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
når noget er tilsalg her på vwnettet (brugte og nye stumper) er der sku' altid et eller flere billeder på anoncen..... det kan vi godt finde ud af...

Hvorfor kan andre ikke det???

Hvis man har givet sig tid til at tilbyde en vare på en netside, kræver det ikke meget at ligge et par foto's af varen samme sted

Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 16 years siden | | | |



Jeg har ikke tid til at bruge 5 år på at bygge en gammel buggy :-)

Karsten




AV den var under bæltestedet....

JB
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jens_Bukbjerg skrev:



Jeg har ikke tid til at bruge 5 år på at bygge en gammel buggy :-)

Karsten




AV den var under bæltestedet....

JB

ikke når du har min totale respekt for dit projekt;-)
Og takker for de mange gode råd og vejledning!

Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Karsten.vw]
Jens_Bukbjerg skrev:



Jeg har ikke tid til at bruge 5 år på at bygge en gammel buggy :-)

Karsten




AV den var under bæltestedet....

JB

ikke når du har min totale respekt for dit projekt;-)
Og takker for de mange gode råd og vejledning!

Karsten



der er kaffe på kanden i morgen efter kl 12 så du kan kikke forbi og græde ud over dine "fejlkøb" for du er ikke den eneste der har gjort det ;-)

JB

(permalink) Kirk... Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det jeg mente er at alt info findes på de udenlanske sider....så det med bærekugler kunne man nok have læst sig til inden...men self gør man nogle fejl køb eller overser noget...dansk eller ej

MEN vil absolut give dig ret i at de danske hjemmesider er lusede....og ville være dejligt hvis der var en som cip1.com i danmark...der køber jeg mange dele...men de danske forhandelere har ikke brug for en hjemmeside tilsyneladet (læs for lille market)

mvh thomas
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jaja - men det bliver nok ikke anderledes foreløbig - også længe det ikke gør det,
må du gøre det uden web butik , som vi andre gammeldauws oldinge har gjort i årtier.

tlf og personlig kontakt.

jeg brugte også 5 år på mit første projekt ....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Steen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har ca 70 km til den, for mig, nærmeste af VWNettet's sponsorer som har hjemmeside. Der har jeg så kørt forgæves efter at kigget på hjemmesiden, der stod ikke noget om at der var ferielukket og jeg var ikke den eneste den dag.

Hvor lang tid tager det at lægge den information på siden?
Det betyder så at næste gang der skal bruges noget så er en udenlandsk webside måske løsningen, frem for at køre forgæves.

Jeg har haft ringet til Bent, det er svært at komme igennem men en flink fyr det er han.
Gad vide hvor meget nemmere det var at få fat på ham, hvis han ikke skulle svare på spørgsmål om priser som kunne findes på en hjemmeside.

En OPDATERET hjemmeside er ikke kun for at øge salget, den kan altså osse løse opgaver.



-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) unik buggy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan da kun give karsten vw ret
er selv i gang med et buggy projekt og mangler mange stumper til den

med en ordentlig webshop skal butikkerne ikke bruge nær så meget tid i telefonen fordi dele blev bestilt online
tiden går stærkt når man skal bestille 30 dele over telefonen

henrik
-------------------------------------------
Henrik / 40274601
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Steen skrev:
Jeg har ca 70 km til den, for mig, nærmeste af VWNettet's sponsorer som har hjemmeside. Der har jeg så kørt forgæves efter at kigget på hjemmesiden, der stod ikke noget om at der var ferielukket og jeg var ikke den eneste den dag.

Hvor lang tid tager det at lægge den information på siden?
Det betyder så at næste gang der skal bruges noget så er en udenlandsk webside måske løsningen, frem for at køre forgæves.

Jeg har haft ringet til Bent, det er svært at komme igennem men en flink fyr det er han.
Gad vide hvor meget nemmere det var at få fat på ham, hvis han ikke skulle svare på spørgsmål om priser som kunne findes på en hjemmeside.

En OPDATERET hjemmeside er ikke kun for at øge salget, den kan altså osse løse opgaver.





det med at løse opgaver har du ret i ...

men der er ca 16000 forskellige reservedele på en bobbel - der er ca 60 forskellige bobler - også er der de andre typer vw'er også ...

feks 16000 x 60 x 5 = knap en halv million vare numrer

det tager ikke lang tid ,at tage et billede af en del - men tager godt nok lang tid
at tage billeder af samtlige forskellige dele - også skal billederne redigeres
og kategoriseres , og lægges op på sitet .
alle der lejer lidt med web programmering ved hvor lang tid det tager.
også skal der skrives en tekst og en pris på hver enkelt del.
tro mig - det er et kæmpe arbejde - som i et bare lidt større firma kræver en fuldtids ansat. og det er der ikke økonomi til i lille danmark.
i tyskland . eller USA kan det sagtens gå - men danmark er alt for lille til den slags.

nu skriver torben 40-50000 kr for et sådan site - det skulle jeg haft for at lave det - og efterfølgende pr år for at holde det ved lige.
med opdatering af priser og nye reservedele.

det kan ikke gå i lille dk at bruge så mange penge på det.

men i har ret i - at så kunne man lige så godt ha ingenting i stedet for at ha lidt.
for vidste folk hvad de skulle forholde sig til.

mht til bengts site - er der i de sidste 4 år 3 webdesignerer der har bøffet ham.
så jeg forstår egentlig godt han har givet op.
det er et meget omfattende system at sætte op. og man kan umuligt selv lære det
når man har for lidt tid. det er det for kompliceret til.


men igen igen igen - kig på siderne i udlandet og bestil præcis de samme varer i dk
ved vores sponsorer - det er ikke deres skyld at dk er et lille land.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.