Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Den BEDSTE maling!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
spørg maleren du vil handle ved - han har sikkert et helt tredie forslag :0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Johnnyr Member
Nej!!!

Jeg vil have råd fra en der ved hvad han taler om :-)

Ikke en maler der bare vil tjene lidt mønt på mig.

I!!!
Altså jer der har prøvet at male bund mange gange ved hvad der holder, er nok de bedste rådgivere... Hvis altsåå bare i kunne blive enige :-)

En maler ved tit kun hvad han tjener penge på, eller hvad der er pænt.

Selvfølgelig ville en VW'er der er maler være SUPER.... Har vi sådan en? :-)

Kom nu med et holdbart og pænt råd!!!

Johnny
(permalink) morten hammer Member
jeg har flere gange brugt Hempel skibsmaling "polybest" som er en 2 komponent superstærk emalie maling, den kan sprøjtes eller pensles på og flyder perfekt sammen. Hvis du vil have gummihud under skal den dampe af i flere dage ellers bobler det op af fortynderen. Polybest kan fåes i mange farver i større farvehandlere og skibstilbehørs forretninger og koster ca det samme som autolak.

bund.jpg

のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) Gundersen Member
Jeg er vw´er og maler samtidig med at jeg tjener lidt mønt på det.
Det vi plejer at gøre er at give en Epoxy grundfarve oven på en ren sandblæst bund derefter lad det afdampe et par dage og så kan du bruge 2k lak,det bedste er en 2k lak fra en lastvognserie altså det som bruges på deres undervogne det holder men ikke noget med at stå og fedte med det der skal altså påføres noget my.
Godt nytår Henrik.
painted black
(permalink) Schumann Member
Hmm... nu vil jeg ikke sige hvordan DU skal gøre det men vil fortælle hvordan jeg ville gøre det.

Du skriver:
Den er allerede metalliseret og grundet, så skal kun males. -

- Hvilken grunder..???

Jeg vil sige at hvis man skal tro og høre på den der sælger vores produkter så er deres og også min mening at man skal behandle metalliseret emner sådan her..:::

Efter metallisering sprøjtes en 2k WASH-PRIMER (2k, produkt med primer og hærder)på emnet. Det er for det meste en tynd primer og der er tilsat lidt farve for at man vil kunne se hvor man har giver. Den "
Epoxy...?
Er det ikke fortidslevn?

Jeg ved faktisk ikke hvilken grunder...
Ved bare den er rød :-)

Troede 2 komp acryl var det man brugte i dag...

Jeg er ligeglad hvad det koster.. (næsten) :-)

Da mit projekt sikkert bliver langvarigt, skulle det derfor gerne holde.

Johnny
(permalink) autolak Member
Er også selv maler og nu syns jeg at jeg også må deltage aktivt i debatten.

-Epoxy er efter min mening NO-GO!-

På bar' metal ville jeg give en washprimer som Schumann også siger men det er vel ikke nødvendigt når Johnny siger at bunden allerede er grundet?!
Herefter ville jeg give én gang sort non-sanding (eks. Sikkens Colorbuild) og slutte af med to lag sort 2K acryl farve.
Vi har det sidste år malet to lignende bunde og det er den fremgangsmåde der er blevet brugt. Ingen af kunderne har klaget...

Bilen er ikke til hverdagsbrug så derfor kan jeg ikke se at det er nødvendigt at ha' hverken gummihud eller andet ekstra stærkt lag på bunden da slidtagen vil være minimal.

Det skal lige siges at jeg udelukkende laver personvognslakering og derfor ikke har noget stort kendskab til lastvognslakering, men til netop dette projekt kan jeg ikke se hvorfor at lastvognsfarve skulle være bedre end den 2K acryl farve vi bruger til personvogne (udover den minimale prisforskel)?..

Med venlig hilsen og rigtig godt nytår
Martin V.
(permalink) Danborn Administrator
Schumann skrev:

LAK...::: - - - AUTOLAK ?? Hmm.-. lastvognslak eller personlak... Det er de pikmenter der er i lakken, Personvognlak er den fine lastvogn er grov.

Jeg ska sgu ikke ha pikmenter i min lak!

Godt nytår!

Jesper

My drinking team has a racing problem.... 23201389
Så mangler vi bare forslag om farvelade eller fedte farver :o)

Der er godt nok mange meninger...

Måske skal jeg bare tage chancen med en af dem.

Bare skide ærgerligt hvis det er den forkerte.

Tusind tak for alle inputs...!!!

Og godt nytår til alle

Johnny
(permalink) Anonym Member
Da jeg malede undervogn (non VW) var anbefalingen fra malingsleverandøren en epoxy grunder og så noget 2K-polyethan halløj ovenpå. Poly'en skulle være det samne som bruges til f.eks lastbilschassis'er. Begrundelsen var netop at den var mere hårdfør overfor stød og slag. Under en bil kan køres med med kan det ikke undgås at dækkene smider sand og sten op fra vejen.

Med hensyn til gummihud så har den jo også en anden funktion end bare at tage af for stenslag...nemlig dæmpning af vej og hjulstøj! Ved så ikke hvor meget eller lidt det batter i en gammel boble. Men på en moderne bil kan en alm. undervognsbehandling jo være nok til at give en hørbart fald i støjen. "Gummihud" findes også i mange varianter og kan ligges med forskellig struktur (også nærmest glat tror jeg) og man behøver jo heller ikke absolut at byge det hele til i et tykt lag. Ude i siderne/hjulkasserne hvor hjulene smider vand og skidt rundt, er det mest udsatte område. :)

Reply

You must log in to post.