Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor vægt T4 vs. T1

Tags:
No tags yet.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er der lige et spørgsmål om motorvægt...

Der er ingen tvivl om at en type4 motor vejer mere en en type1... men hvor meget?

Det jeg går ud fra er en std. type1 1600 som sidder i min buggy... (ca' vandrette trækaksler).

skal jeg ha' lavet om på affjedringen hvis jeg monterer en type4?

Er der vægt besparelse hvis man bygger en Type4 2,0 om til type1 køling? (ikke porsche blæs) eller er det bare udseende man ændrer?

Karsten (SpørgeJørgen)

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den originale type4 med køling er et ordentligt skrummel bag i en buggy. Med noget af vægten langt bagud.
Vægtbesparelsen ved ombygning er nok begrænset, men du flytter vægten frem.

Type4 motoren er tungere end en type1. Små 25 kg. Men er sin vægt værd i guld.

Et sæt nicasil cylindre kunne hjælpe HA!
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Type4 motoren er tungere end en type1. Omkring 25 kg. Men er sin vægt værd i guld.

Jeg forstår ikke lige det med vægten... er det godt at den er tungere?

Og ja... det er f...me et skrummel:)
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
smid noget kontra vægt i fronten - så er den skid slået
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja... jeg regner også med at fylde tanken med beton... :)
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Karsten_vw skrev:
ja... jeg regner også med at fylde tanken med beton... :)


du kan vel bare forøge den lovpligtige kontravægt du allerede har i nu :0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvor mange kg skal jeg ca' hænge i "forbroen".. har pt. ingen vægt i nu... std er vel omkring 25kg + "t4 extra vægt" 25kg... så ender jeg vel på 50kg... eller hvad?
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jep - også kører din bil som en drøm - også på løst underlag..

men okay 50 kg ekstra er da en del - men bilen kører bedre - er mere retningsstabil mm
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
35-40 kg frontvægt er fint.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det passer jo lige med en pose :0)



nej du skruer bare klodsen på de fire skruer der holder forbroen , så passer det nok fint - også sidder den ikke i vejen - eller du får den ikke i hovedet hvis du kører galt.

og for dem som siger det er overflødigt - har i prøvet at køre med en på ???
det er virkelig noget der batter noget. så kan man seriøst køre råddent i den.
og lave flyvehop :0) uden den lander helt tosset.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej "med sin vægt værd i guld" Mente jeg nu at driftsikkerheden og hestene er vægtforøgelsen værd.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nej "med sin vægt værd i guld" Mente jeg nu at driftsikkerheden og hestene er vægtforøgelsen værd.


okey... langt flere fordele en ulemper..
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jo man er jo let på 2L uden at købe kineserstumper. Og så der der åbnet mulighed for 100-120 HK uden de store tiltag, så man bevarer holdbarheden.
For år tilbage troede man jo, eller jeg gjorde ihvertfald, at en type4 motor ikke kunne ødelægges.
Men da den kom over i transporteren og nok især i campingbilerne, så skal jeg love for at den fik lært det.
De hydrauliske løftere tog deres del af knaster og vippearme, men ejerne, der kun skulle bruge dem 2-3 uger om året, prøvede at lære dem til at køre uden olie. Det kunne motorerne ikke lære.
En overgang tog folkeræs også sin del. Men det fik ende da det blev forbudt at køre med fremmede motorer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Farmer skrev:
35-40 kg frontvægt er fint.
T


ja så fik jeg lavet en front vægt på 32kg (design "Jens Bukbjerg")
og så skal jeg nok mene, at fronten kom i "knæ"...
DSC01048.jpg
DSC01046.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.