Karrosseri sidder skævt på bunden!!?
Hej
Måske en kunne oplyse mig om det kan lade sig gøre på en 1303.
Venstre baghjul sidder ca. 2,5cm. længere ude end højre, lydpotten
banker imod i venstre side, og de 2 enderør sidder også for langt
til venstre. Bagfra ser det hele skævt ud. (måske billeder senere).
Jeg vil mene at bagerste del af karrosseriet skal et par cm. til venstre.
KAN MAN DET???????????????????.
Hilsen fra Aabenraa
Palle.
Syntes det lyder som om den har haft en skade?
-------------------------------------------
40607123 - 9620 Aalestrup
Det er surt... Det der er sket, er at der er en der har svejst i din bil, som troede han vidste hvad han gjorde. Det kan så efterfølgende konstateres, at det vidste han ikke (lidt amatøragtigt vil jeg tillade mig at sige). Desværre er det noget der sker meget af, så du er ikke den eneste, selvom det er en dårlig trøst :-( Det du kan gøre, er at se om der er noget i resten af bilen fremad, der er nogenlunde i orden, og så vurdere om du har tålmodighed til at skære bagenden fra hinanden, og genopbygge den ordentlig. Du skal dog forvente at købe nye pladedele for at det kan lykkedes. Og samtidig være lidt heldig osse ;-)
Det er en træls situation at stå i, men der er ikke så meget andet at gøre ved det. Desværre.
Mvh Jan_vw
Prøv nu først og find ud af hvad der er skævt,og hvorfor
West
det med skærmene er faktisk meget normalt selvom det lyder underligt ..
det har de fleste bobler faktisk. dog ikke helt så meget.
men den med udstødningen lyder som om der er noget galt , man kan nok justere det lidt ved at løsne karossen , men du kan ikke flytte den så meget vil jeg tro .
den har nok haft en bagskade engang, som kan være meget omfangsrig at få rettet op.
eller er der en der har renoveret den engang og svejst det hele skævt på.- det er også meget normalt.
det kan også skyldes du har to uorg skærme af forskellig kvalitet , men når det også er bagpanelet er det næppe kun det.
går flertallet herinde ud og måler på deres bobbel , vil der på de fleste være en forskel på en cm til 1½ - også på dem som aldrig har været skadet , renoveret eller svejset i.
tror i ikke på mig - så kan i jo gå ud og måle , og evt skrive jeres forskel ind her
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Tak for oplysningerne
Ja det var noget i den retning jeg havde frygtet.
Har brugt den som hverdagsbil i 3 år nu, 60 km. dagligt
sommer og vinter - næsten uden problemer.
Det bliver jeg ved med, og så må jeg leve med de der småfejl.
Bilen er ellers flot renoveret overalt, og har kørt i Ringsted
som invalidebil far ny af.
Jeg køber et sæt 15 mm. sporvideforøger og montere i højre side,
der hvor lydpotten banker imod får inderskærmen en af den store
hammer, og det med enderørerne kan jeg leve med - færdig basta.
Godt nytår til alle.
Palle
15mm spacer i den ene side??? Det lyder ikke som nogen god ide, så flytter du jo skævheden ned i undervognen, det kan da umuligt være godt for noget????
/Mads
Hej.
Jeg må også lige komme med en lille kommentar til "skæv karosse", da jeg har samme problem.
Efter at have nusset med tilpasninger o.lign. igennem flere år, røg bilen til maler, og det var først da jeg skulle montere bagkofanger, at jeg fandt ud af at der er s.. noget galt her. Kunne ikke helt få kof. til at sidde lige.
Så fandt jeg ud af at der sidder 2 forskellige bagskærme på, venstre side er rigtig fra 74 og op, højre side er fra før 74. Det er da til at få en dårlig af at det først blev opdaget da bilen kom fra maler.
Prøv at se på billedet en tydelig forskel der er, skørtet på den venstre forneden, den rigtige skærm, er meget kortere og mere skrå en på den højre der jo går længere ud inden den drejer op. Baglygter sidder heller ikke i samme højde ca. 2 cm. forskel. Udstødninger er også forskudt lidt mod venstre.
Endvidere er den venstre skærm også meget mere "smalskuldret" foroven dvs. skærmen er smallere og baghjulet kommer længere ud mod kanten foroven.
Jeg har dog en "forkert" skærm til at ligge til venstre side, da de klæder bilen meget bedre.
Så jeg har også lavet det lille trick med spacers så hjulene kommer ca. lige langt ud.
Jeg spugte Dennis fra Bugservice om problemet, og han sagde at alle vw er mere eller mindre skæve bagi.
Men hvis bagenden er skæv, hvordan kan skærme og motorklap så passe perfekt, og det kan da kun være fra støddæmperkonsoller og bagud den kan være skæv, da karossen jo er fikseret mellem disse konsoller, uden at kunne bevæge sig mange millimeter sideværts.
Erik
PS. prøv lige at se en sjov detalje, hvis vw skulle ende med 4 hjul i vejret, skulle falck eller autohjælp da kunne finde den ,da nummeret er det samme hvordan den vender.
-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail:
erik-lene@webspeed.dk
-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail:
erik-lene@webspeed.dk
okay - det var så to biler med samme problem - jeg kunne godt tænke mig der var flere der prøvede at måle deres bil - jeg har desværre ikke nogen bobbel selv ...
men tror desværre ikke at jeres problem er enestående - langt fra enda ..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hvis hele karossen er skæv, hvordan passer motorens køleblik så og hvordan sidder krumtappen i forhold til lukkebeslaget til bagklappen? (de skulle jo gerne line op) Tror mest på den med en original skærm og en uoriginal, samt evt dårligt repro bagpanel eller udstødning.
jeg har mistanke om at det gælder på alle bobler - også dem med org skærme og som aldrig har været renoveret - derfor kunne der være rart med nogen mål for at få bekræftet eller afkræftet den mistanke ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Ja hej igen.
Ja der er rigtigt at køleblikket sidder lidt trængt i venstre side, og at lukkebeslaget til klappen er en anelse forskudt mod højre.
Der var dog en mekaniker (han har selv rodet med vw) der foreslog at løsne traversen hvor gearkasseophæng sidder, og lægge nogle sims ind der i venstre side, så man faktisk vrider motor og gear en lille smule mod højre ud af centerlinien.
Mekanikken er jo nok ligeglad med de måske 2-3 mm helt derinde under vognen, det gir jo meget ude ved kofanger måske 10-15 mm.
Kardanaksler vil jo også optage den smule skævhed der er, men hvad med gearskift,det kan vel ikke betyde det helt store.
Det vil desværre ikke hjælpe på hjul og skærme, kun på køleblik og udstødninger.
Erik
-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail:
erik-lene@webspeed.dk