Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tænding ???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
min 1303 går af h...... til i motoren

Har monteret nye tændrør, tændkabler, platiner, just. ventilerne (de stod næsten ok inden, de skulle ikke just særlig meget)

Har også lavet 2 compressionsmålinger og alle cyl var på mellem 8-9 bar både med gas og uden gas

Problemet er at den går på 3 cyl, det gjorde den også før alle delene blev skiftet

Tror det er noget med tændingen, da alt andet er ok

Mvh Martin (Randers)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
long shot - men jeg havde to sæt nye tændrør , hvor af et pr sæt var deffekt...

prøv udelukkelses metoden - pil et tændkabel af , af gangen og se om det ændrer noget på den måde den kører..

men utæt indsugning , eller is i karberatoren .

nu skriver du jo ikke om den gør det hele tiden , eller kun ved visse RPM...

du har selvfølgelig justeret gnist tap på tændrør og lign som foreskrifterne siger man skal ...

men ellers søg på tænding - du er langt fra den den første med disse problemer på dette site ..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du har tjek på tændingsrækkefølgen,ikke??


West











(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det skal lige siges at den er lidt langsom til at ta gassen,ved ikke om det er normalt??

Købte bilen for en måned siden i skanderborg og kørte selv i den til randers, og opdagede at den var sløv, bare en lille bakke så skulle den i 3 gear for at slæbe sig over.

Kan det ha noget at gøre med at den kun har kørt ca 1000 km om året de sidste 10år???
Skal den bare ud og fyres af?? og pines halvt ihjel

Den er kvik til at starte, det ville den da ikke være hvis et tændrør/kabel er defekt

Martin k (Randers)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tændings række følge 1 4 3 2
Men hvor er cyl 1 , 2 , 3 , 4 ???

Det er godt nok et amatør spørgsmål men en bil fra 74 er lidt for simpel til at jeg forstår det
(permalink) Kaj Hansen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det står oven på Køleblikket . Og hvis strøm fordeleren sidder korrekt er der på kanten og strømfordeleren et mærke det er Cylinder nr. 1 og rotoren kører jo med uret
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
der står ikke noget om det på køle blikket
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
medmindre det er en meget dårlig kvalitet køleblik du har - så står det helt ude i siden af motoren - ved / under gummilisten til karossen . det er stemplet/præget ned i metallet - med ca 1½ cm høje tal.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Steen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har så set motorer hvor køleblikket er byttet rundt, så hjælper numrene ikke meget.

Her er numrene: http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/zylinder.php

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Steen skrev:
Jeg har så set motorer hvor køleblikket er byttet rundt, så hjælper numrene ikke meget.

Her er numrene: http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/zylinder.php



så skulle det helst ikke passe på - uden at ødelægge det...
men er det noget billigt chrome blik passer det nok lige godt i begge sider - men så passer det også på en elefantrøv - hehe

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nej nej hvor dum har man lov til at være....

en gennem gang af tænd kablerne på fordeler dækslet, de sad ikke rigtigt...

men nu kører den 112% ok
Tak for hjælpen

ps kunne bornholmeren tænke sig og hjælpe mig med at just carburatoren
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ellers tak - det er for koldt - og der følger altid noget andet med ...

men grundindstillingen hedder helt i bund med blandingskrue og tomangsskrue .

også 2½ omgang ud derfra - og sørg for at speederkablet er helt sluppet.

også finjusterer du den derfra .
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
for koldt, i min garage er der 21 grader...
kan man finde en just. anvisning på nettet til min kaburator, syntes ikke den vil helt det samme som mig
(permalink) Steen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg var faktisk lige i garagen og kigge. Der står en motor hvor de sidder forkert, det er ikke noget billigt chrom noget(de er sorte) og de ser ikke ødelagte ud.
Det er så sjovt nok en motor der er pillet af en svensk Buggy så det er ikke kun pladearbejdet de er nogle fjolser til..................

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
for koldt, i min garage er der 21 grader...
kan man finde en just. anvisning på nettet til min kaburator, syntes ikke den vil helt det samme som mig



står du inde i en garage med 21 grader - og med motoren i tomgang - skriv lige vist du ikke lever i morgen :0)

jeg kender ikke til en anvisning der virker - det er lidt på gefüll
jeg plejer at få en ven til at fintrimme min - han er bedre til det end mig.
så hjælper jeg ham med noget andet ..

men han er ligesom mig - totalt kuldesky - en af grundene til vi kun kører i bilerne om sommeren ..

men går det helt i hårdknude - må vi jo kigge på det efter weekenden.
jeg er bare meget doven om vinteren , der er nok en lille bjørn gemt i mig.

en ting der er vitigt her om vinteren - er karberatorsprit - især i mellemområdet fra helt kold til varm. og det er med garanti der du har problemer med at den ikke vil som du vil ...

men prøv dig lidt frem selv - det er det man lærer noget af.

man kan skrue en hel del i de 2 skruer inden de er slidt op :0)

det er ikke fordi jeg ikke vil hjælpe dig - det er bare lidt sjoverer at prøve lidt selv - og især når det lykkedes.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.