okay tak for svaret frank
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
okay tak for svaret frank
hey
hvornår skal denne synes
DR 75954
vh vwmanden
DR 75954 sept. 2013
hej...
Kan du kigge på denne bil for mig ??
hvornår er den sidst synet , hvornår skal den synes igen.. og har den veteran status??
VD52325
på forhånd tak
lic2plz
Det står på din reg.attest. Den er åbenbart synet i oktober 2002, og den er veteran og skal synes oktober 2010.
Din bil har en "valgfri synsdato", det kan godt være det hedder noget andet på reg.attesten, så den tæller ikke fra første reg.data mere.
Hej Frank,
Jeg har lige checket min bus med reg nr. ZT54663 på biltorvet.
Her står der at den skal synes hvert andet år, selvom jeg bad om at få den registreret som veteran på motorkontoret. Ved du hvad årsagen er?
Hej Frank.
Min bug er godt nok afmeldt. Men dens gamle reg.nr er DR68091. Ved ikke om du kan checke den, for er i tvivl om den skal synes i 2011 eller 2014.
På forhånd tak. Morten
Hej Frank, kan du også hjælpe her
På forhånd mange tak
dn70515
Hej Frank.
Takker mange gange.. skal bare lige høre, hvad betyder valgfri synsdato??, og jeg har lige prøvet at trække oplysninger på biltorvet, der står : dato for sidste godkendelse til syn 08-02-2005...men længere nede står der:dato-udgangspunkt for kommende periodesyn: 11-10-2002..spørgsmålet går så på.. hvoffor har den været til syn i 2005?
håber du kan hjælpe mig... men har forstået den skal til syn oktober 2010..men hvad nu hvis jeg kører den til syn i april/maj, gælder det så som periodisk syn for de næste 8 år ?
mage tak .
Lic2plz
BAY71 når jeg tjekker mine biler med 8 års syn på biltorvet står der osse syn hvert andet år... systemet ka nok ik se den er på 8 års syn...
ZT54663 april 2016
DR68091 har været afmeldt i mere en 12 mdr. Så den får en ny "valgfri synsdato" når den igen bliver synet.
Der er også svar til lic2plz. En "valgfri synsdato" en noget bilerne får hvis de af en eller anden grund bliver synet "udenfor" deres normale rytme.
jeg kan ikke se eller vide hvorfor en bil evt. har været synet. Det er jo heller ikke interessant.
Nej Bilbasen, Biltorvet osv. Har ikke styr på hvornår bilerne skal synes. De regner vist bare fra 1.reg.dato. Og det passer jo sjældent på gamle biler.
Jeg har også fået email fra Bilbasen om at min bil skulle synes. Hvad rager det i øvrigt dem ?. Jeg har så skrevet til at det det var forkert og at jeg syntes de skulle holde op med det pis.
dn70515 skal synes til nytår. Få det nu gjort så du ikke skal ud at køre i salt. Den kunne synes allerede i juli i år.
Tak for det Frank. Vil det så sige at min skal synes igen for at komme på plader? Den blev sidst synet i 2006 (tror jeg). Takker for svaret. Morten
Ja
Okay. Synet frafalder når den er afmeldt? Æv Æv. Men tak. Morten
Nej, hvordan udleder du det ?. Hvis bilen har fulgt sine periodesyn, så kan du afmelde den i op til et år, og så hente plader igen. Hvis den er afmeldt i mere end et år skal den synes.
Men din bil er afmeldt 29.10.2008 og det er jo lige godt et år siden. Derfor skal den synes. Desuden SKULLE den have være synet i juni 2008, såh der var jo nok en grund til at den blev afmeldt. Den stod jo så til en nummerpladeindragelse, som det hedder :)
OK. Troede bare at når det var synet i 2006 var der 8 år til syn, når nu den var veteran. Men jeg er alligevel igang med den store tur - så et syn er da ikke noget problem :-).
Nåh ja undskyld. Den er da veteran. Men det hjælper stadig ikke når den nu har været afmeldt i mere end et år. Derfor tænkte jeg heller ikke på at se om den er veteran. Så skulle du have hentet plader til den for en måned siden.
Hmm. Det skulle jeg have vidst. Byttede mig til boblen for 3 uger siden. Typisk. Men tak Frank!
skal denne synes ved ejerskifte og hvornår ellers.
xs54473
Ja den er sidst synet i september 2005, så den skal synes uanset hvad du gør. Det skulle den også have været i 2007 :)
Hejsa Frank.
Du kunne vel ikke hjælpe mig med denne DD83094
Hej Frank
Kunne jeg få dig til at tjekke denne VW´er VY49605
På forhånd tak
Lange VY49605 skal synes juni 2010
Hilsen Kasdorf
Takker ;-)
DD83094 er ikke indr. Den er afmeldt for 3 uger siden.