Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vanvidskørsel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja det er sku nok fordi han ikke havde et ungdomshus
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) tnt Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Puds glorien, drenge!(Det er garanteret også Jer som kører 105 på motorvejen i overhalingsbanen, fordi det har I ret til - tror I!)
-------------------------------------------
Hilsen

tnt
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tnt skrev:
Puds glorien, drenge!(Det er garanteret også Jer som kører 105 på motorvejen i overhalingsbanen, fordi det har I ret til - tror I!)


Yeps, helt klart. Der er jo lastbiler og biler med trailer som kører langsommere. Så de skal jo overhales med jævne mellemrum. Det er jo en af de ting man ikke kommer udenom når vi kører gamle biler.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er jo masser af argumenter for og imod høj fart.
Men jeg bliver altså irriteret over bilister der ikke har fattet at inde i tilkørselsrampen på en motorvej. Der skal man op på motorvejshastighed og så følge med i trafikken. Nu har jeg taget kørekort til motorcykel, og min kone til bil, for nyligt. Og vi lærer altså at give gas !
Første gang vi skulle på motorvej på motorcykel, sagde kørelæreren: " og nu er der ikke noget pjat, vi kører 110/130 der hvor vi må. Ikke noget med 95 fordi vi skal forbi en lastbil"
Til gengæld fik jeg lært at stoppe ved fodgængerfelt. Det har jeg aldrig gjort før.

Og så er det, som billederne af Volvoen også viser, jo ikke farten der dræber. Det er nedslaget der farligt. Hvis ikke man kører ind i noget er det helt ufarligt.
Prøv at tænk omkring år 1900. Da troede man ikke at det menneskelige legeme kunne tåle at køre over mere end, var det, 8 km/t. :)

Kør ordentligt, giv tegn på motorvej, hold afstand, sørg for at lygterne virker, og giv så noget gas.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er ikke længer siden end i mandags jeg var i vig og på vej hjem bliver jeg overhalet af 2 biler de overskrider fuldtoptrukne linjer og modkørerne blinkede som tosset det var 1 stk kvinde og en ældre herre på ca 50 og jeg kørte ca 90
Allan
-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fede skrev:
Det er ikke længer siden end i mandags jeg var i vig og på vej hjem bliver jeg overhalet af 2 biler de overskrider fuldtoptrukne linjer og modkørerne blinkede som tosset det var 1 stk kvinde og en ældre herre på ca 50 og jeg kørte ca 90
Allan


-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Bugmeister Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Til gengæld fik jeg lært at stoppe ved fodgængerfelt. Det har jeg aldrig gjort før.

Kør ordentligt, giv tegn på motorvej, hold afstand, sørg for at lygterne virker, og giv så noget gas.


Konge bemærkninger der Frank. Jeg tror det er en gammel regel den der med fodgængerfeltet :) :). Til min køreundervisning (i 1988 !!) fik jeg flere beviser på at det ekstra pedalsæt i bilen ikke kun var til pynt. Sjovt nok altid i forbindelse med en flok streger på vejen.

Min kørelærer var også tilhænger af at give den gas på motorvejen (den højre pedal forsvandt under foden på mig), den lille Golf diesel ku' stadig sine 140 med 4 voksne ombord.

Og Røntved, 50 år er sgu da gammel hæ hæ.
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Røntved bare spørg rundt omkring 50+ er en ældre herre fed halv skaldet og smart bil som peniserstatter.PUNKTUM
Allan
ps godt jeg kun er 49
-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fede skrev:
Det er ikke længer siden end i mandags jeg var i vig og på vej hjem bliver jeg overhalet af 2 biler de overskrider fuldtoptrukne linjer og modkørerne blinkede som tosset det var 1 stk kvinde og en ældre herre på ca 50 og jeg kørte ca 90
Allan


strækningen mellem Holbæk og Nykøbing er Danmarks farligste vejstrækning. Det er der jo en grund til....folk deroppe kører med hovedet oppe i røven og alkoholen i blodet. Jeg arbejder på sygehuset som bla. har den strækning som optagerområde og igennem de sidste 3 år har ganske mange mistet livet omkring Vig og Audebo.

Der var for noget tid siden en flok yngre mænd der skulle spille smarte og overhale 3 biler i et område med dårlig oversigt (Lige udenfor Vig mod Holbæk) og det endte jo selvfølgelig med at 4 biler blev impliceret i uheldet, flere blev slået ihjel eller døde i dagene efter, men føren af bilen havde ingen skrupler i af underholde intensivpersonalet med, at når han fik sine forsikringspenge skulle han have en ny hurtig bil og der glædede han sig umådeligt til..... det var så heller ikke hans først uheld i den kaliber. Skal vi have medlidenhed med ham????

Så sidder ignoranterne sikkert og tænker at han sikkert var et særtilfælde udenfor pædagogisk rækkevidde, men det er han desværre ikke- de er så godt som alle ens

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er lige kommet hjem fra Teknisk skole i Silkeborg, på vej hjem ligger vi og køre bag ved en lastbil.
Bag ved os køre en anden lastbil, som synes at det gik for langsomt og overhaler os.
Vi sidder bare og tænker hold da kæft han er modig, men lige pludslig blinker han 1 gang og begynder at trække ind, hvis vi ikke have bremset havde han kørt lige ind i siden på os.

Gammel idiot.

God weekend alle sammen.
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fede skrev:
Røntved bare spørg rundt omkring 50+ er en ældre herre fed halv skaldet og smart bil som peniserstatter.PUNKTUM
Allan
ps godt jeg kun er 49


ha ha, jeg er osse kun 49, men når at blive 50 i løbet af året og jeg er hverken fed eller halvskaldet hehe :)

Alt det her sludder om at henrette mennesker der kører stærkt er sku noget vrøvl: i sidste ende er det et spørgsmål om man har respekt når man kører stærk og ikke mindst rutinen. Der er STOR forskel på at køre stærkt og køre idiotisk, det er sgu dét der er problemet, ikke at køre med hovedet under armen når man kører stærkt.

Og som Frank siger: Kør ordentligt, giv tegn på motorvej, hold afstand, sørg for at lygterne virker, og giv så noget gas.

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Slettet Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tnt skrev:
Puds glorien, drenge!(Det er garanteret også Jer som kører 105 på motorvejen i overhalingsbanen, fordi det har I ret til - tror I!)

Fartbøller!

(permalink) Slettet Member
Skrev for 16 years siden | | | |
(permalink) Bulli 69 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der en statestik der siger at 10 % af alle ulykker skyldes spiritus !!det vil sige, at i de 90 % af ulykkerne skyldes det at man er ædru. :)

Det giver da stof til eftertanke,

PS. Nu ved jeg ikke hvad for en af delene denne unge mand hørte til.

Henning
-------------------------------------------
Folkevogne bliver altid bygget om.
Men er også flotte originale.
vw 1300 69 vw 1300 go-kart
(permalink) ses_auto Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Intressant læsning med alle forskellige gode indlæg og da jeg er en af dem der så en gang imellem er ham, der skal samle dem op som har kørt tåbeligt så er det man undrer sig over deres måde at de sommetider opfører sig i trafikken, men mange tror man er usårlige og kan styre alt, men jeg kan love jer for at når man skal dø så er man bange og kalder på mor, og det er trist når man sidder med et ung menneske der er på vej væk og man ved at der er ikke noget at gøre.
Det der bla, skal til er nok også en holdning blandt mange for som skrevet så tror mange at de er usårlige det ser man jo på spil osv, ligeledes dem der tror at man kan ligge ned og køre bil lige indtil de rammer et eller andet og faktisk ryger ud af selen (hvis man da bruger sådan en) og ned i bunden sammen med pedaler osv, og det er rigtig svært at få dem ud igen.
Jeg sætter lige et lille skema på så kan i jo se hvad vi og de forskellige organer vejer ved forskellige hastigheder og derfor tæk over farten.

Lad mig som eks. fortælle at leveren faktisk i nogle tilfælde bliver revet midt over af galdestrengen bare ved lav hastighed.

Normalt 36 kmt 72 kmt 108 kmt

Milt 0,25 kg 2,5 kg 10 kg 22,5 kg

Hjerte 0,35 kg 3,5 kg 14 kg 31,5 kg

Hjerne 1,5 kg 15,0 kg 60 kg 135 kg

Lever 1,8 kg 18,0 kg 72 kg 162 kg

Blod 5,0 kg 50,0 kg 200 kg 450 kg

Kroppen 70,0 kg 700,0 kg 2800 kg 6300 kg

Fortsat god Weekend
ses-auto

-------------------------------------------
Alt hjælp er godt, men rigtig hjælp er bedre, så lær FØRSTEHJÆLP før det er for sent.
(permalink) Allan Stenkjær Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej da man aldrig kan vide hvad der sker andre steder og længer freme på vejen,ingen kan se frem i tiden,så farten vil altid være det der bestemmer om man over lever et sammen stød,så kan man ha alt det lys på bilen, og de nyeste bremser på bilen, og alt den afstand til den der køre forand eller kommer i mod en,køre man hurtig eller køre den anden hurtig og dumt så er det meget sikert at man dør eller kommer i en rullestol.
Allan S
(permalink) dibbedut Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kører altid efter Monrad og Rislund trafikreglen:

"Det er farligt at opholde sig i trafikken, jo længere tid man er der desto farligere.Det gælder altså om at opholde sig mindst mulig tid i trafikken, det gælder altså om at køre så stærkt som muligt"

Jeg kan ikke se at der står noget om vildt høj fart i artiklen fra E.B eller at der er kørt totalt uforsvarligt, men de vælger at kalde det vanvidskørsel.Måske har en ellers fornuftig knægt fejlvurderet situationen.Nu er han stemplet af E.B som vanvidsbilist.Et godt råd, lad være med at købe den lorteavis med mindre du elsker at møje dig i død og ødelæggelse.
(permalink) Slettet Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ud fra at den volvo (voldsom volvo nærmest nu) man ser på billedet, er der med garanti en del der hvis man ikke i klippet ser den bagfra der havde kunnet give et kvalificeret bud på at det er en volvo, og ser jeg skaderne på lastbilen (Ekstrem vovlo?) så kunne jeg tro den har spindet en tur eller 2 om sig selv hvilket har givet en del kræfter frit spil til at pille den helt fra hinanden. Det ikke altid man behøver hastighed for at en bil ender som den, men logisk set, skulle han have set den lastbil og villet overhale har den fået med pedalen til asfalten. En typisk reaktion for en uerfaren bilist vil være at give den max gas og satse på det går godt (Og lukke øjnene imens, det har jeg srt eksempler på)
Jeg personligt blev træt af at samle den ene klaphat op efter den anden der ikke kunne styre sit kørekort, eller havde tunge sko. Ej for den sags skyld samle dem op der blev ofre for dem.
Men det kan blive ligeså grimt uden at det behøver være folk der har overtrådt hastighed og færdselsregler...
Det bliver kedeligt i længden, for den sidste tåbe er ikke født endnu Min kammerat vælger pt at køre på blanke sommerdæk, gerne med 120kmt på landevejen, selvom vi har sagt det til ham. Og politiet har umiddelbart ikke gjort andet end at give ham en løftet pegefinger...
(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kørte til tyskland igår.
Efter en af Ribe's rundtkørsler kommer der en golf 2 helt op i røven på mig selv om jeg køre 90 km / t (uhhaaaa) han kommmer så tæt på at hans forlygter forsvinder bag mig.
Træder på bremsen for at give ham en lærestreg, men han nåede da selv at bremse, også helt op i røven igen, så bremse, helt op i røven også bremse.
Indtil han så kom forbi med en finger op med ruden.
Er sgu ligeglad han fortjente sgu en lærestreg men det fik han sgu ikke.
Jeg holdte ind for at pisse også ud og køre igen, jeg overhaler en bil, og længere fremme ser jeg igen golf 2 helt oppe i røven på en vento, ak ja håber han køre galt og bliver kvalt i hans tonings film eller noget.
Jaja bare begynd og døm mig for mine dumme "Lærestreger", og nej jeg er heller ikke landevejens politi mand.

God weekend.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
MortenMadsenVw skrev:
Kørte til tyskland igår.
Efter en af Ribe's rundtkørsler kommer der en golf 2 helt op i røven på mig selv om jeg køre 90 km / t (uhhaaaa) han kommmer så tæt på at hans forlygter forsvinder bag mig.
Træder på bremsen for at give ham en lærestreg, men han nåede da selv at bremse, også helt op i røven igen, så bremse, helt op i røven også bremse.
Indtil han så kom forbi med en finger op med ruden.
Er sgu ligeglad han fortjente sgu en lærestreg men det fik han sgu ikke.
Jeg holdte ind for at pisse også ud og køre igen, jeg overhaler en bil, og længere fremme ser jeg igen golf 2 helt oppe i røven på en vento, ak ja håber han køre galt og bliver kvalt i hans tonings film eller noget.
Jaja bare begynd og døm mig for mine dumme "Lærestreger", og nej jeg er heller ikke landevejens politi mand.

God weekend.


Jeg er lige kørt fra Brønderslev til Grindsted, og jeg har oplevet lige nødagtigt dette 3 gange på samme tur. Den ene, fjols nr1, kørte i en varevogn med konen/kærsten ved siden af. De lå også så tæt at jeg ikke kunne se deres lygter. Men det blev da MEGET værre. Fjolset begynder at overhale OP AD BAKKE med fuldtoptrukket linier, og (selvfølgelig) med modkørende kommene lige over bakken. Han nåede kun lige akurat at komme ind, for hans varevogn var godt nok ikke den hurtigste bil i verden. Der fik jeg også en finger da han overhalede. Skal lige sige at jeg kørte 95.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Folk køre af lort her over, hold jer langt væk.
Arbejder i Grindsted og på tingvejen køre folk simpelthen som tosser.

Jeg er blevet bollet i røven af en polo coupe, så jeg finder mig simpelthen ikke i at folk ikke holder afstand.

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15404
PIC00028.jpg

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
MortenMadsenVw skrev:
Folk køre af lort her over, hold jer langt væk.
Arbejder i Grindsted og på tingvejen køre folk simpelthen som tosser.

Jeg er blevet bollet i røven af en polo coupe, så jeg finder mig simpelthen ikke i at folk ikke holder afstand.

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15404/quote

Ja det ved jeg. Faktisk er det fra Viborg og ned til Esbjerg. Der kører folk simpelt hen..jeg var lige ved at sige med hovedet under armen, men det passer ikke. Hovedet har de ladet ligge derhjemme.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jo jo men føl nu lidt med ham der påkørte dig....
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Johnnyr Member
Skrev for 16 years siden | | | |
"næsten" alle unge mænd kører som idioter indtil det går galt.
Det må jeg sku også indrømme at jeg gjorde.
IKKE 180 i byen, men rådent kørte jeg sku.

Og idag...
Ja hvis jeg er alene på motorvejen får den sku også lidt hane.

Selvfølgelig ikke over det tilladte, men helt op til:-)

Se hvor mange tunede motorer der er her på siden.
Hvorfor mon?

i USA giver man de unge pistoler og de myrder.
I danmark har vi heldigvis kun biler.

Men uheld er desværre en omkostning ved at have trafik.
Det kommer vi aldrig til at ændre.
Måske lidt ved at køre i gamle biler som vi ved ikke holder til et sammenstød???


synes det er dybt tragisk når folk dør i trafikken , men tror også det er uundgåeligt.. desværre

Johnny
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Johnnyr
Men uheld er desværre en omkostning ved at have trafik.
Det kommer vi aldrig til at ændre.
Johnny


wrong again.....hvis alle overholdte trafikreglerne ville uheldene reduceres med over 90% på landsplan. Langt størstedelen af de dødsulykker der i Danmark, er alkohol eller fart den direkte årsag til uheldet.

Der er jo lavet en milliard opgørelser og statstikker over den slags, så dødsfald og uheld er ikke omkostningen ved trafik, men omkostningen ved dumhed/hensynsløshed.

Vidste i at trafikrelateret dødsfald er den hyppigste dødsårsag blandt unge mænd mellem 18 og 23år??? trafikrelaterede dødsfald overgår alle andre årsager med flere længder....

De fleste dødsulykker sker på landevej, i dagslys, i tørvejr..... er det fordi det er her omkostningen ved trafik "betales", eller er det dumheden/hensynsløsheden der tager over.

Som et andet kuriosum kan jeg også lige nævne et for hver dollar der bliver brugt på en cykelhjelm i USA, bliver der brugt 2 dollar på at behandle hovedskader forsaget af kørsel uden hjelm :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply »

You must log in to post.