hendrixxx skrev:
wrong again.....hvis alle overholdte trafikreglerne ville uheldene reduceres med over 90% på landsplan. Langt størstedelen af de dødsulykker der i Danmark, er alkohol eller fart den direkte årsag til uheldet.
Der er jo lavet en milliard opgørelser og statstikker over den slags, så dødsfald og uheld er ikke omkostningen ved trafik, men omkostningen ved dumhed/hensynsløshed.
Vidste i at trafikrelateret dødsfald er den hyppigste dødsårsag blandt unge mænd mellem 18 og 23år??? trafikrelaterede dødsfald overgår alle andre årsager med flere længder....
De fleste dødsulykker sker på landevej, i dagslys, i tørvejr..... er det fordi det er her omkostningen ved trafik "betales", eller er det dumheden/hensynsløsheden der tager over.
Som et andet kuriosum kan jeg også lige nævne et for hver dollar der bliver brugt på en cykelhjelm i USA, bliver der brugt 2 dollar på at behandle hovedskader forsaget af kørsel uden hjelm :-)
godt så:-)
Så er det jo ret enkelt...
1. Nul i promille
2. ALLE køretøjer drosles elektronisk, så de ikke kan køre hurtigere end tilladt
3. ALLE mennesker der vil være trafikkanter skal testes af en hjernevrider, der skal afgøre om man er dum eller hensynsløs.
Er man det, må man blive hjemme for evigt.
come on.... statistikker er kun til for at overbevise andre.
Om noget går rigtig galt eller ej har også tit noget med held og uheld at gøre.
Masser kører sprit uden der sker noget og andre køre efter reglerne og så går det galt alligevel.
Jeg vil ikke helt underkende det du siger, men man kan ikke sikre sig mod alt!!!!
En bil er et våben i sig selv og dette vil uanset hvad tage liv.
Problemet med mennesker er, at de i bund og grund ikke er inrettet i hovedet til at følge regler.
At "trodse/ville noget andet" er en del af det at have en intelligens.
konsekvensberegning er ikke noget vi laver når vi koncentrerer os om at køre...
Måske bliver vi lid opmærksom, hvis vi ser en politibil eller en fartmåler men 10 sek. efter de er væk har vi glemt det igen.
S