Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vanvidskørsel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Johnnyr Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:



wrong again.....hvis alle overholdte trafikreglerne ville uheldene reduceres med over 90% på landsplan. Langt størstedelen af de dødsulykker der i Danmark, er alkohol eller fart den direkte årsag til uheldet.

Der er jo lavet en milliard opgørelser og statstikker over den slags, så dødsfald og uheld er ikke omkostningen ved trafik, men omkostningen ved dumhed/hensynsløshed.

Vidste i at trafikrelateret dødsfald er den hyppigste dødsårsag blandt unge mænd mellem 18 og 23år??? trafikrelaterede dødsfald overgår alle andre årsager med flere længder....

De fleste dødsulykker sker på landevej, i dagslys, i tørvejr..... er det fordi det er her omkostningen ved trafik "betales", eller er det dumheden/hensynsløsheden der tager over.

Som et andet kuriosum kan jeg også lige nævne et for hver dollar der bliver brugt på en cykelhjelm i USA, bliver der brugt 2 dollar på at behandle hovedskader forsaget af kørsel uden hjelm :-)


godt så:-)

Så er det jo ret enkelt...
1. Nul i promille
2. ALLE køretøjer drosles elektronisk, så de ikke kan køre hurtigere end tilladt
3. ALLE mennesker der vil være trafikkanter skal testes af en hjernevrider, der skal afgøre om man er dum eller hensynsløs.
Er man det, må man blive hjemme for evigt.

come on.... statistikker er kun til for at overbevise andre.

Om noget går rigtig galt eller ej har også tit noget med held og uheld at gøre.
Masser kører sprit uden der sker noget og andre køre efter reglerne og så går det galt alligevel.

Jeg vil ikke helt underkende det du siger, men man kan ikke sikre sig mod alt!!!!
En bil er et våben i sig selv og dette vil uanset hvad tage liv.

Problemet med mennesker er, at de i bund og grund ikke er inrettet i hovedet til at følge regler.
At "trodse/ville noget andet" er en del af det at have en intelligens.
konsekvensberegning er ikke noget vi laver når vi koncentrerer os om at køre...
Måske bliver vi lid opmærksom, hvis vi ser en politibil eller en fartmåler men 10 sek. efter de er væk har vi glemt det igen.
S
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jo jo men nu er verden jo ikke så sort og hvid at man kan gøre den salgs. JEg prøver såmænd bare at fremhæve at størstedelen af de ulykker der koster menneskeliv har med alkohol, fart og manglende sikkerhedssele at gøre. Det er ikke noget fiktivt eller subjektivt man prøver at bilde folk ind....det er rent naturvidenskab og det er det eneste folk tror på- ting der kan måles, vejes og fremstilles uden der kan rejses tvivl- med andre ord: promille, var selen på eller ej, havde føren kørekort og hvor mange kg har bilen været presset med/længden på bremsespor. Det er ikke tal man kan argumentere imod og det er jo skønheden ved naturvidenskab. Kig på materialet og fjern de ulykker hvor føren enten havde promille, ingen sele på og/eller for meget fart på, og du står med mindre end en håndfuld dødsulykker.

Kører du uden sele, promille i blodet og tung højre fod kræver det jo ikke den udvidede ledvogtereksamen at regne ud hvorfor det går galt når det går galt....

Og ja, er er da folk der kører hurtigt, sprit og uden sele hver dag og de overlever og bliver 100år, men argumentet for at de faktorer dermed ikke er afgørende, er ligesom at sige man kender en der har røget siden han var 8år og han blev 120år og dermed er beviserne for at tobak er farligt tvivlsomme...for hver af dem kan jeg fremhæve tusinder der er døde af tobak.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
dibbedut skrev:
Jeg kører altid efter Monrad og Rislund trafikreglen:

"Det er farligt at opholde sig i trafikken, jo længere tid man er der desto farligere.Det gælder altså om at opholde sig mindst mulig tid i trafikken, det gælder altså om at køre så stærkt som muligt"

Jeg kan ikke se at der står noget om vildt høj fart i artiklen fra E.B eller at der er kørt totalt uforsvarligt, men de vælger at kalde det vanvidskørsel.Måske har en ellers fornuftig knægt fejlvurderet situationen.Nu er han stemplet af E.B som vanvidsbilist.Et godt råd, lad være med at købe den lorteavis med mindre du elsker at møje dig i død og ødelæggelse.


Kan jeg kun give dig ret - total lorte avis, som altid vælger deres egen sandhed udfra hvad der sælger bedst.

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) DenGrønneSniger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
næsten hver morgen når jeg kører de 27 km fra mit nat job og hjem kommer der 2-5 biler og kører vanvigtigt og overhaler alt og alle i små hurtige biler
de sker tit at lastbiler blinker af dem...
det er slut en dag med det ræs jeg håber bare ik det går ud over mig....
der kun køre og følger narmal trafikken.. med 80-90 kmt på den vej med meget trafik
-------------------------------------------
Jylland DK
vwpanelvan@gmail.com
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:


wrong again.....hvis alle overholdte trafikreglerne ville uheldene reduceres med over 90% på landsplan. Langt størstedelen af de dødsulykker der i Danmark, er alkohol eller fart den direkte årsag til uheldet.

Der er jo lavet en milliard opgørelser og statstikker over den slags, så dødsfald og uheld er ikke omkostningen ved trafik, men omkostningen ved dumhed/hensynsløshed.

Vidste i at trafikrelateret dødsfald er den hyppigste dødsårsag blandt unge mænd mellem 18 og 23år??? trafikrelaterede dødsfald overgår alle andre årsager med flere længder....




90% tror jeg nu nok ikke på, men det ville reducere det kraftigt. Du skriver at størstedelen af dødsulykker er alkohol eller fart den direkte årsag - der er så et par andre faktorer, som ikke er med: rutine og dumhed/hensynsløshed. Ved alkohol vil det ikke forandre noget -da det sløver hjernen og nedsætter reaktionsevnen hjælper hverken rutine og hensyn til andre nogetsomhelst, men ved fart spiller det en større rolle, at man har rutine og ikke kører hensynsløst, fordi man har erfaring nok til at bedømme om det vil gå ud over andre når den får lidt pedal, f.eks. er man alene på motorvejen med udsyn til alle sider eller er det myldretrafik. Det spiller altså en stor rolle at man tar hensyn til andre, især når man har haft kørekort i mange år og har stor erfaring.

Bjarne

-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tro mig Spaceman....det er 90% og det er primært unge mænd mellem 18-23 der mister livet og det er altid fart/alkohol/ingen sele. De sidste 10 procent er folk der falder i søvn, gamle med ringe dømmekraft, overset vigepligt, mobiltelefon og cd-afspiller kræver lidt for meget koncentration osv.... prøv så igen at fjerne de faktorer der hedder man ikke skal køre når man er syg eller træt, man skal ikke tale i telefon eller rode med anlægget mens man kører og man skal få styr på sin vigepligt så er der ikke ret meget tilbage hvor man kan kan sige at brud på færdelsloven der ligger til grund for ulykken....

Med andre ord, så skal man køre efter forholdne, holde sin afstand, være ædru, glemme telefonen en stund og huske selen.....det er småting som vi næsten alle gør hver dag, og mere skal der ikke til :-)

Man skal naturligvis også overveje konsekvensen af sine handlinger og acceptere/respektere sine egne evner. Det er da helt rigtigt at de fleste af os kører for stærk i ny og næ, men vi har så også overvejet stedet og tidspunktet og derfor går det også godt....men at overhale op ad bakke, mere end 2 biler af gangen med dårlige oversigtsforhold, overhalinger der kræver man kører 150km/t for at kunne nå det osv osv vidner om dårlig planlægning og konsekvensvurdering....og ja det er manglende rutine....derfor er det unge mænd mellem 18-23 der er de farligste
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.