Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motorjomfruens dagbog.

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja vil prøve at smide lidt billeder ind af mit motor projekt, og da jeg ikke ved ret meget om det kan det jo være nogle af de "lærte" retter mig inden jeg splitter det hele ad.
her er rengjort blok, som jeg var så DUM! at glasblæse, jo den blev pæn, og ja det tager ca. en uge at gøre den ren igen, det gør jeg aldrig igen!
har målt den et par stedder og den ser fornuftig ud, det er en AD.
alle oliekanal propper er boret ud for rengøring, og der er kommet en plump i fra den oprindelige oliekanal, og lavet omløb til oliefil (ikke ill.) krumptap,svinhjul og trykplade er afbalanceret og plejlstænger er vejet/slebet af så de vejer det samme.
buggy_012.jpg

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Cruus Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lyder spændende, har selv tænkt på at gøre det samme med en ADér jeg har i kælderen, men jeg ved dårligt nok hvad oliekanaler er, så jeg suger lige til mig :-)

Vh

Michael
-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad er dit mål med den? har du nogle data på stumperne? knast, cyl/stempler, toppe osv osv?
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
BuggyBoy skrev:
Hvad er dit mål med den? har du nogle data på stumperne? knast, cyl/stempler, toppe osv osv?


ja jeg har jo en "spørgejørgen" tråd der hedder "skarp knast eller udveksling" hvor jeg er startet.

Men når man ikke ved ret meget om det ret tekniske, må man jo starte et sted, og med denne tråd og billeder regner jeg med at det nok skal gå.

Jeg regner med en 284 graders knast, har købt et nyt sæt mahle stempler + cylindre i 1600ccm. og std. toppe som jeg efter morten gearheads opskrift vil prøve at porte, strammere fjedre, 009 fordeler, tarmslyng (evt. m. stinger) og så har jeg bestilt et sæt 40mm kardrons. måske hvis jeg har tid/lyst en hjemmelavet oliesum i alu.det kan jeg høre at der flere der kører med nogenlunde samme opsætning, så det prøver jeg også. ret mig venligst hvis noget er galt.

morten
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
i dag er der blevet købt eagle 110W knast (tror jeg nok den hedder)284G knast oliefilter holder, så må eg se om ikke jeg kan få vejet plejlstængerne af i weekenden, og så få samlet blokken.
buggy_013.jpg
buggy_015.jpg
buggy_016.jpg
buggy_019.jpg
buggy_020.jpg
buggy_025.jpg

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
billede nr:
1-afbalanceret svinghjul (+krumtap)
2-junior hjælper (ja det kan piger faktisk godt!)
3- færdigsamlet krumtap, med nye lejer, klar til at ligge i.
4- krumtap lagt i blok, løftere smurt med fedt.
5-knast lagt i, smurt med fedt.
6-blokken samlet.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) kanalt Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Virring

Kan du ikke lige fortælle hvad du har givet for at få afbalanceret din krumtap

hilsen kanalt
-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja og hvor :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan man ikke bare damprense den når den er blevet glasblæst???
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jo... men glas i kanalerne kræver at man borer propperne ud, og den er blevet højtryks renset ca. 7 gange, men hvergang ryger der lidt rundt, så den er blevet vasket op både i hånd og i opvaskemaskine, og med flaskerenser. så nu skulle den gerne være ren, men for en sikkerhedsskyld, monterer jeg et oliefilter på den.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
endelig endelig fik jeg mine toppe hjem, med ny-fræste ventiler og sæder, men så kommer problermerne, jeg har forskellige slags køle blik til under cylindrene, er der ikke lige en der kan fortæle hvad der er bedst, da jeg er lidt i tvivl.
og det er jo snart forår............

virring
CIMG1891.jpg
CIMG1892.jpg
CIMG1882.jpg
CIMG1887.jpg
CIMG1889.jpg

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja ved ikke om det er det øverste eller det næste bilelde jeg skal vælge?`
de næste to er bare af toppene, og det sidste: junior hjælper stadigvæk..........hun kan jo lige så godt lære det.

virring
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hjælp
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) TroelsBP Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Morten !!

Ser fint ud, dit projekt. Hvis du trækker fra min 1200 på vej ud af byen, er du jo nødt til at bygge én til mig også.....Hvilken af dine vogne er maskinen igrunden til ?

Troels
-------------------------------------------
Mobil: 2838 7757
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jo tak troels, håber da den kan trække fra den, det er en 1600 med skarp knast og dobbelt karb's. af hvad jeg kan høre herinde giver det mellem 75-80 hk. og den skal i buggy'en, den der sidder i er ikke ret god tror jeg, men ved det ikke, den er forøvrigt også grim.
hvis jeg skal bygge en til dig skal det snart være, for det foregår inde i stuen!! og det får man jo ikke ligefrem en nobel-pris for, af mor'en, vi skal lave underetagen om til sommer, så det er nok derfor jeg fik lov.......MEN jeg fik lov.
der var ingen motor i boblen da jeg fik den, så der kom en 1600 i dengang, så den skulle også gerne komme før dig til kalø.......hvis den kan køre.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) TroelsBP Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg fik ikke lov, det er udenfor diskution.
Glæder mig til brølet, når du starter den op med Stingeren monteret.
Jeg har iøvrigt påbegyndt adskillelsen af 1303'eren idag......

Ses / T
-------------------------------------------
Mobil: 2838 7757
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
"offtopic" hvor meget skal den skilles ad?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så kom der køleblik og topstykker på.................og arg!!! jeg hader stødstænger
buggy_042.jpg

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rigtig fint motorprojekt. Fik du afklaring på hvilken type køleblik der er bedst? For det kunne jeg egentlig også tænke mig at vide.
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
nej nogle mener at det store er det bedste, men der i det viste dokument står, enda understreget, at det ikke må bruges på type 1 motor..........håber da det duer. og tak for ros'en

virring
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
karburatorer mont. og speeder træk justeret´, nogenlunde, ind, ventilerne er stillet, til 0,05 og dækslerne er mont. tændingen mangler at blive justeret, men der skal lige strøm på før det. inden jeg monterer remmen til dynamoen, laver jeg lige et lille trick jeg har lært af frank, noget med strøm på D+ og så skal dynamoen køre rundt som en motor, eller mangler der lige lidt udstødning, men det skulle være til at finde ud af. momentnøglen jeg havde lånt til at spænde koblingen fast med var kæmpe, men det er også nødvendigt, så sammen med at stort koben gik det hele, og motoren er klar til at komme ud i garagen og bag i buggy'en.........................så skal det bare stoppe med at regne.

virring
buggy_155.jpg
buggy_157.jpg

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 15 years siden | | | |

re-renovering: HUSK AT SPÆNDE SVINHJULET MED 35 KG. ærgeligt men sandt. men til sagen hvad skal kopressionsforholdet være på sådan en???

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg

Reply

You must log in to post.