Det her projekt har været lidt lang tid undervejs, men nu er det så endelig kommet på skinner. Jeg har altid været vild med rods: traditionelle hot-rods (mest Ford), v-rods og næsten alle andre rods og Customcars.
Da JJ jo var den første med en godkendt v-rod på plader i danmark, var det naturligt at jeg fik en lille snak med ham om mit projekt :) Det er så blevet til et par timer over tlf. og messenger med skitser, tegninger og ansøgninger til færdselsstyrelsen osv farende hen over messenger i en tyk strøm :)
Da de mest radikale v-rods er mere eller mindre umulige at få synet i DK, galdt det om at finde en måde som nogenlunde kom på den rigtige side af loven og så var det naturligt at kigge på Tobias' første v-rod fra '90'erne, som den bedste måde at gøre det på: at korte karossen for at få forhjulene længere ud og så osse gøre det på samme måde som Tobias, nemlig at korte karossen i et snit gennem bagerste siderude så bilen får de bedste proportioner.
Det var så noget med at finde ud af hvormeget det skulle være, for at se rigtigt ud - det endte så efter lidt snak og klistre klippe i photoshop på 18 cm opkortning ca. 10cm bag B-stolpen.
Nu skal man jo passe på med at genere f.styrelsen når man har en ansøgning liggende hos dem :) men JJ sendte ansøgningen den 10 oktober og vi fik det første afslag d 28 november. Der var nemlig en medarbejder som lige havde glemt at sige til JJ, at han holdt helt op med at arbejde ca en uge efter deres sidste samtale ???? (fåårkkhead) så der lå ansøgningen på hans tomme skrivebord og længtes efter, at der var nogen som gad og kigge på den :) pyyyhhaa!! nu gir man jo heldigvis ikke så nemt op, så de fik en chance mere og der er nu gået så lang tid, at jeg ikke gider vente med at få bygget bilen til godkendelsen ligger her, som ellers var meningen: ikke starte med at bygge bilen, før godkendelsen fra f.styrelsen lå på bordet.
NU GIDER JEG FANDME IKKE VENTE MERE :) og det er JJ så heldigvis med på.
Projektet blev så osse yderligere forsinket da jeg købte en Ford A og ville lave en rod af den osse :) , men så må man se på sine begrænsninger med hvor mange rods man har tid ($$$$$) til på en gang: jeg har en split-rod som jeg gerne vil nusse lidt mere på, en Ford hot-rod og så en v-rod. Det kan ikke lade sig gøre, så jeg solgte A forden igen og koncentrerer mig nu om den v-rod og så må Ford rodden komme om et år eller to.
Bjarne
Da JJ jo var den første med en godkendt v-rod på plader i danmark, var det naturligt at jeg fik en lille snak med ham om mit projekt :) Det er så blevet til et par timer over tlf. og messenger med skitser, tegninger og ansøgninger til færdselsstyrelsen osv farende hen over messenger i en tyk strøm :)
Da de mest radikale v-rods er mere eller mindre umulige at få synet i DK, galdt det om at finde en måde som nogenlunde kom på den rigtige side af loven og så var det naturligt at kigge på Tobias' første v-rod fra '90'erne, som den bedste måde at gøre det på: at korte karossen for at få forhjulene længere ud og så osse gøre det på samme måde som Tobias, nemlig at korte karossen i et snit gennem bagerste siderude så bilen får de bedste proportioner.
Det var så noget med at finde ud af hvormeget det skulle være, for at se rigtigt ud - det endte så efter lidt snak og klistre klippe i photoshop på 18 cm opkortning ca. 10cm bag B-stolpen.
Nu skal man jo passe på med at genere f.styrelsen når man har en ansøgning liggende hos dem :) men JJ sendte ansøgningen den 10 oktober og vi fik det første afslag d 28 november. Der var nemlig en medarbejder som lige havde glemt at sige til JJ, at han holdt helt op med at arbejde ca en uge efter deres sidste samtale ???? (fåårkkhead) så der lå ansøgningen på hans tomme skrivebord og længtes efter, at der var nogen som gad og kigge på den :) pyyyhhaa!! nu gir man jo heldigvis ikke så nemt op, så de fik en chance mere og der er nu gået så lang tid, at jeg ikke gider vente med at få bygget bilen til godkendelsen ligger her, som ellers var meningen: ikke starte med at bygge bilen, før godkendelsen fra f.styrelsen lå på bordet.
NU GIDER JEG FANDME IKKE VENTE MERE :) og det er JJ så heldigvis med på.
Projektet blev så osse yderligere forsinket da jeg købte en Ford A og ville lave en rod af den osse :) , men så må man se på sine begrænsninger med hvor mange rods man har tid ($$$$$) til på en gang: jeg har en split-rod som jeg gerne vil nusse lidt mere på, en Ford hot-rod og så en v-rod. Det kan ikke lade sig gøre, så jeg solgte A forden igen og koncentrerer mig nu om den v-rod og så må Ford rodden komme om et år eller to.
Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk