Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ? til Farmer ang. ministroker

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg stiller dette spørgsmål i et åbent forum da det kan have interesse for andre.

Hvilken km/l økonomi kan der forventes med den mindste ministroker, og ville det være interesant at lave med 74 mm i slag(som skrevet i et andet indlæg, er det ikke nødvendigt med bearbejdning af blok)? og ville den lande omkring de 100Hk.?

Mvh. Teddy
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har engang bygget en 1968cc (74x92) Jeg mener ikke der skulle slibes i blokken for at krumtappen fik plads, men den ene plejlstang ramte aksialflangen på knasten.
Der drejer man lidt af knasten.
Jeg mener Iver, kører med 76 i slag, med 85,5 i boring. Jeg skal lige spørge ham.

100 HK på 1700cc ? Måske, men ikke "bare lige"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej. jo Iver kører 76 X 85,5

Mere slag er altid godt. - Sådan da. grunden til at jeg har valgt 76 mm som grundlag for denne serie er, 1. At prisen er den samme om det er 74 eller 76 mm. 2. 74éren hjælper, men med 76 mm slag kan man virkelig begynde at mæreke fordelenene . Bla det faktum at man kan trække mere brugbart moment, dvs moment over et bredere omdr. område.
- I nogen blokke kan en 74ér gå rundt uden problemer, i andre ikke.

- Brændstoføkonomi handler jo i høj grad også om ham der træder på pedalerne, gearing etc. Men ved alm blandet kørsel kan du forvente ca. 10 km/l. Med konstant 80/100 km/t ser vi tit op til 13 - 14 km/l.

Hvis du jagter god økonomi, osse i det daglige, bykørsel etc. bør du nok sænke hk kravet lidt og så bruge en anden knast med de ændringer af motoren der nu skal til samtidig. Jeg har en opsætning der trækker 80 - 85 hk og 140 nm, som typisk går 12 - 12,5 i snit, - stadig på 95 oktan brændstof.

T
PS. Jeg har lige opdaget at der er røget en dyno udskrift af på ministroker siden. Den får jeg lige lagt op igen asap, så du kan se hvordan den lægger effekten.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.