Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 3 motor til type 1???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Cornblue Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hey...

Er der nogen der ved om det er svært at bygge en 1600 type 3 om til en type 1??? Og hvor meget vil det koste, hvis man har en 1300 motor at tage stumper fra...?
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er sådan set meget nemt - det eneste problem der er, er at oliepinden sidder forskelligt. Dvs der er ikke noget hul i blokken på type 3 motoren, der hvor den sidder på type1'eren. På type 3'eren er der et kombineret påfyldningsrør og oliepindsrør som går til et hul i oliesumpen. Hvis du er lidt kreativ, så bruger du bare det rør i en afkortet udgave op gennem det bagerste køleblik.
Hvis din 1300 har dobbeltportede topstykker kan du bruge alle løsdelene direkte på type 3 motoren. Det vil dog være bedst at opgradere strømfordeler, karburator og manifold til 1600 stumper.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
"de" siger jo at 1600 motoren kører bedre med delene fra AB motoren (er det en AB 1300 du har?)

Men hvorfor skille en type3 motor ad??? der er ikke for mange af dem i forvejen så du må kunne bytte dig til noget andet
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Cornblue Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har selv en 1500, men en af mine venner har en 1300 liggende ved ikke om det er en AB? Men bruger nok stumperne fra min egen 1500. Har lige reserveret 1 stk 1600 "pandekage" motor til type 3, så ville renovere den og smide den bag på buggyen... Hvad med gearkassen, burde den ikke også passe (1600 t3 til 1500 t1)??
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg tør godt at vove den påstand at din nuværende 1500 kører bedre - eller kan komme til det - end en ombygget 1600.
Hvis din 1500 har kendebogstav H, så brug den og pas på den - det er den fineste motor der nogensinde er rullet af båndet.

Hvis du vil bruge den 1600, så brug den standard. Det er jo ligemeget i en buggy, hvor der er masser af plads.

Gearkasserne er de samme.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja her må jeg sgu give anders ret....1500 H motoren er den bedste motor der er lavet til dato- den kører PISSE godt

men jo type3 passer direkte på type1 gearkassen såfremt begge dele enten er 6v eller 12v udgaver (en 6v gearkasse kan dog laves om til 12v udgave ved at skifte bøsningen til starteren)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Cornblue Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok. Men havde også tænkt mig at lave 1600 om til en 1914 hen af vejen, vil gerne ha lidt flere HK´er i buggyen. Men hvad kan man sælge 1500 motoren for hvis den er komplet??
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
komplet turnkey og den kører perfekt og har ok kompression så kan du godt prøve at skyde den af for 5 kg hvis den har udseende med sig....som sagt så er 1500H det fede
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.