Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  How To: Smalle bærekugle forbro?? hjælp mig..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Allesammen.

jeg har efter længere tids overvejelse besluttet mig for at lave min egen smallet forbro, ville egentlig helst betale mig fra det da jeg er sikker på et godt resultat, men hvis angoradrengene kan så kan jeg fandme også(0:

Det eneste jeg mangler er bare en plan og hjælp fra jer(0:

er der ikke en venlig sjæl som kan forklare mig med billeder, faktisk skære det ud i pap for mig hvordan og hvorledes jeg skal gøre, hvad jeg skal købe og hvad jeg skal være ekstra forsiktig med??

min bil er en bobbel fra 1967 med five spokes(virkelig irreterende ET)0: , vil egentlig bare ha den smallet så meget som muligt uden at jeg skal fjerne tårnene så et sted mellem 2" og 3" kan jeg vel gøre..

lige nu har jeg en justerebar forbro på med en rigtig træls da justering på den peger ned mod jorden og derfor går på jorden og alt hvad der rager bare ligt over jorden hele tiden

håber i vil hjælpe mig(0:

Mvh Daniel
-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) klokmose Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så kan det dårligt skæres mere ud i pap: http://www.btinternet.com/~aircooled/wolfsburgeast/beamnarrow.html

Men det skal svejses ordenligt. tænk hvis forbroen knækker pga af kolde svejsninger :-(
(permalink) tom j Member
Skrev for 16 years siden | | | |
har også tænkt mig at smalle min selv, har set flere forskellige måder div steder på nettet. men efter hvad jeg kan se må det nemmeste være at skære forbroen over lige inden til støddæmper tårnene, altså fjerne lidt i begge sider... har ikke set nogen der har gjort det sådan, men det må sgu da være det nemmeste,så der er jo ingen beslag der skal flyttes... efter havd jeg kan se burde det kunne lade sig gøre.... er der andre her inde der ved at det ikke er muligt at gøre sådan, så råb lige op..`!
-------------------------------------------

(permalink) tom j Member
Skrev for 16 years siden | | | |
og ja det skal svejses ordentligt..... jeg er selv mekaniker, men hvis jeg går igang med opgaven, bliver det en smed jeg kender der skal skære og svejse
-------------------------------------------

(permalink) BRB Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=tom j]har også tænkt mig at smalle min selv, har set flere forskellige måder div steder på nettet. men efter hvad jeg kan se må det nemmeste være at skære forbroen over lige inden til støddæmper tårnene, altså fjerne lidt i begge sider... har ikke set nogen der har gjort det sådan, men det må sgu da være det nemmeste,så der er jo ingen beslag der skal flyttes... efter havd jeg kan se burde det kunne lade sig gøre.... er der andre her inde der ved at det ikke er muligt at gøre sådan, så råb lige op..`!

Rååb...ikke muligt pga lejerne.
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Klokmose.

nu har jeg læst den igennem et par gange, men er dog ikke en haj til engelsk, tror dog alligevel jeg har forstået det meste.

noget jeg ikke kan forstå er hvad det er han gør ved tårnene?? og skal jeg gøre det med mine tårne på min bærekugle forbro?? det er jo vist på link pin forbro..

Mvh Daniel

P.s TOM: har sendt til en PM.

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
BRB skrev:
[quote=tom j]har også tænkt mig at smalle min selv, har set flere forskellige måder div steder på nettet. men efter hvad jeg kan se må det nemmeste være at skære forbroen over lige inden til støddæmper tårnene, altså fjerne lidt i begge sider... har ikke set nogen der har gjort det sådan, men det må sgu da være det nemmeste,så der er jo ingen beslag der skal flyttes... efter havd jeg kan se burde det kunne lade sig gøre.... er der andre her inde der ved at det ikke er muligt at gøre sådan, så råb lige op..`!


Rååb...ikke muligt pga lejerne.



urethan bøsninger!!!!! noget andet er at hvis du lægger snittet så langt ude så er der større belastning af det svejste område hvorimod er det imellem beslagene så er der ingen belastning overhovedet.

desuden trode jeg alt skulle svejses ordentligt!!!!!!
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Dani8600 skrev:
Hej Klokmose.

nu har jeg læst den igennem et par gange, men er dog ikke en haj til engelsk, tror dog alligevel jeg har forstået det meste.

noget jeg ikke kan forstå er hvad det er han gør ved tårnene?? og skal jeg gøre det med mine tårne på min bærekugle forbro?? det er jo vist på link pin forbro..

Mvh Daniel

P.s TOM: har sendt til en PM.




nej du skal ikke gøre det med dine tårne på din bærekugle forbro, vil du ha den smallet så meget som du skriver og du vil beholde dine tårne skal du lave nogen
store buler i dine inderskærme der hvor tårnene sidder , jeg husker ikke hvor meget man kan smalle en bærekugle forbro uden de buler med tårne , men det bør du kunne måle dig frem til - jeg ved dog det ikke er ret meget, der er også lige en tankstol
og tage hensyn til.

så frem med målebåndet og ud og mål.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok Ib, Troede nemlig godt man kunne smalle den op til 3 tommer, vil helts ikke lave hærværk på bilen, også selvom det ikke er synligt..

Mvh Daniel
-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det kan også godt være man kan - det ved du når du har målt på bilen om en 3 tommer kan være der uden buler.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) tom j Member
Skrev for 16 years siden | | | |
selvfølgelig skal alt svejses ordentlig, men der er jo forskel på at svejse i 0,9 plade og sjevese i en forbro
-------------------------------------------

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja personlig ville jeg selv ha købt en ny der ikke var svejset , men vil man tage chancen med en hjemmelavet for at spare lidt penge , så skal man da ha lov vel.

bare det ikke går ud over andre hvis man ikke har svejset det godt nok , og ja jeg har set to forbroer der knækkede pga dårlige svejsninger , men jeg har også selv haft en der var bukket totalt uden at knække i svejsningen.
dog kun sænket - ikke smallet dengang, men svejsningen er den samme.

lad en smed men en lidt større svejser svejse det , han ved hvad der skal til for at det holder.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) tom j Member
Skrev for 16 years siden | | | |
sjevese........ aaarrrggg... sprog spasser
-------------------------------------------


Reply

You must log in to post.