Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vis mig dit TWO TONE TMI sædetræk

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fed farve .. det bliver du glad for - hvor er dit indtræk fra ?
(permalink) VWbobbel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er købt ved WolfsburgWest, da ingen af dem der sælger indtræk i DK ville tage det hjem... Alt er skiftet, og alt, jeg mener alt har været ude, og bunden har fået emalje og lyddæpmning, det samme har grissekassen... Nu mangler jeg blot et forsæde, som jeg skal have et par nye fjedre til, underligt de ikke kan holde 50 år :-)... Så næste projekt er den skal lakeres, men der skal "tid" til...

PS, har du et stykke pladevat til og ligge under det stykke stof jeg sender, ellers har jeg tilovers... Der skal helst lidt under for at det sidder rigtig...

/ Christian
(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du må gerne sende et stykke vat med også ... Kanon :-)

Gregers
(permalink) Maob1973 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej,

Er selv ved at bestille sædebetræk til min VW 1303 fra USA. Er der nogen forskel på et US sæde og et europæisk sæde til en 1973 model (underforstået vil et sædebetræk købt i USA passe til mine europæiske sæder)? Har spurgt Wolfsburg, men han vidste det ikke.

Er der nogen der kan svare mig på om TMI er til at trække udover det eksisterende betræk eller om det også kan anvendes hvis man vælger at skifte pads ud og betrække på ny? Jeg gennemrenoverer mine sæder fra bunden af med nye pads, så jeg er interesseret i at finde de betræk, der finder bedst anvendelse i den sammenhæng.

Mvh
Bo
(permalink) VWbobbel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Bo...

Jeg er ikke expert på detalier... :-) Men har ikke hørt om der skulle være forskel på to synsmæssige ens sæder... Sådan at forstå, der er jo forskel på sæderne, især for, årgangene imellem, men ellers tror jeg ikke der er... Jeg har købt mit betræk i USA også, der er ingen problemer... Hvis det er TMI du vil have på, kan du prøve og kontakte dem, de svare helt sikkert på sådan en forespørgsel... Det bedste resultat er og fjerne det gamle betræk, af flere årsager... Dels vil du få mere end svært ved og få god pasform med de gamle under, men hvis du ikke får en tilstrækkelig posltring mellem fjedre og betræk, kan der være risiko for gennemtrængning af fugt, eller rustmærker... Det letteste er og købe færdige paddings, men alm skum og pladevat kan give samme resultat, til langt mindre pris... Kan bla. købes ved TM Materialer eller Juhlin...

Christian
(permalink) Maob1973 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak Christian for dit svar.

Jeg er bekendt med at sæderne er forskellige årgangene i mellem, men er lidt "bekymret" for at at der blev anvendt forskellige sæder i US og Europa (på trods af at de synsmæssigt ser ens ud). Men som du skriver så er dette nok usandsynligt.
Så TMI er vejen frem udfra det du skriver - underforstået når man også vil skifte polstring ud, så kan man stadig anvende TMI (selv om det også er beregnet til at trække ned over det gamle betræk).

Bo
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Maob1973 skrev:
Tak Christian for dit svar.

Jeg er bekendt med at sæderne er forskellige årgangene i mellem, men er lidt "bekymret" for at at der blev anvendt forskellige sæder i US og Europa (på trods af at de synsmæssigt ser ens ud). Men som du skriver så er dette nok usandsynligt.
Så TMI er vejen frem udfra det du skriver - underforstået når man også vil skifte polstring ud, så kan man stadig anvende TMI (selv om det også er beregnet til at trække ned over det gamle betræk).

Bo


Jeg kan godt forstå dine "bekymringer" mht om der er anvendt forskellige sæder i US og Europa. Jeg forsøgte selv at blive klogere på mine sæder til en 73'er tidligere. Jeg har dog ikke bestilt betræk endnu, der går nok lang tid, inden jeg kommer dertil. Men her kan du se min oprindelige tråd med spørgsmål til sæder og årgang: http://vwnettet.dk/forum/topic/268268/page/1
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Maob1973 Member
Skrev for 16 years siden | | | |


Jeg kan godt forstå dine "bekymringer" mht om der er anvendt forskellige sæder i US og Europa. Jeg forsøgte selv at blive klogere på mine sæder til en 73'er tidligere. Jeg har dog ikke bestilt betræk endnu, der går nok lang tid, inden jeg kommer dertil. Men her kan du se min oprindelige tråd med spørgsmål til sæder og årgang: http://vwnettet.dk/forum/topic/268268/page/1



Hej Mette - har allerede læst din udmærkede tråd om dette og har også gennemsøgt thesamba, men jeg har stadig lidt bekymringer mht mit køb (surt at bruge en masse penge på noget der ikke passer som det skal). Jeg har følerne ude andre steder vedrørende dette emne (Käferland.de, hoffmann-speedster.com) så jeg skal nok opdatere denne tråd, hvis jeg bliver klogere.

Reply

You must log in to post.