Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  6 - 12v ? og forbro spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Activa Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har fået erhvervet mig en 67´ 1300, som jeg er igang med en mindre renovering af.

Så er spørgsmålet bare hvordan jeg får lavet den om til 12V ? Passer en 12v generator med indbygget laderelæ lige over på ? Ledningerne fra det gamle laderelæ er jeg ikke i tvivl om. Udover det er det vel bare at skifte tændspole, viskermotor og pærer. Starteren må bare holde så længe den kan til 12V.

Og nu til forbroen.
Jeg har bestilt en rå 2" smallet og justerbar forbro, men er lidt i tvivl om hvordan den gamle skal skilles ad ? skal jeg tage belastningen på nogen måde ? Findes der evt. en step by step guide ?
Jeg har forstået at torsionsstængerne bare skal kortes 1" i hver side, korrekt ?

Spørgsmålene har sikkert været oppe før og har ledt men syntes ikke jeg har fundet det.. Så håber på lidt hjælp så min bil kan blive klar til sommeren..
-------------------------------------------
67' 1300
Eastcoast Oildrippers
Mark 51248017 Parkvej1@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
generatoren med laderelæ gør , du skal dog enten ha skiftet møllehjulet eller blæserhuset og din oliekøler - jeg ville vælge det sidste.
har du haft dynamo på før skal generatorfoden også skiftes .
der kan bliver lidt plads problemer alt efter hvilken karberator og indsugnningsmanifold du har, men det kan løses.
husk at spænd 36mm møtrikken på bagsiden godt og grundigt - ellers falder den
af efter et stykke tid.

torsionsstængerne skal bare kortes så meget at det passer med bærearmene , og ja det er ca +/- en tomme , du kan måle dig frem til det når det er monteret op.
det samme med styrestængerne.

du skal huske bimetal fjederen på karberatoren , magnet ventilen på karberatoren.
viskermotoren . blinkerelæ , fjernlys relæ og prærene i speedometeret også .

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.