Hvalen skrev: hopper ud af 4 gear, hvad skal købes for at lave det det er når den sejtrækker..
En anden gearkasse er helt klart det nemmeste!
At skifte de dele Frank nævner vil helt sikkert løse problemet, men det er ikke noget man lige skifter på en eftermiddag med et topnøglesæt og en gummihammer.
Prisen på reservedelene vil sikkers også overstige prisen på en anden brugt gearkasse.
------------------------------------------- I love anything that goes fast enough to do something stupid in. meanbug@gmail.com
synes bare at his jeg køber en anden gearkasse ved jeg ikke om den er lige så dårlig som den jeg har og er ved at få lavet en motor 2168 ccm med omkring 130 hk. så den skal være rimelig i orden? Nogen som har ide om prisen på de ting som frank nævner?
(permalink)Frank_AndersenMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
Så køb en ny, eller renoveret ved en af sponsorerne.
------------------------------------------- Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvis du spænder 130 heste på din std. gearkasse er der ret god chance for at du rykker den i stykker så hvorfor ikke købe/lave noget ordenligt som passer til din motor?
Efter min mening er det som at tisse i bukserne at fikse det 4. gear. 130 heste kan rykke alt muligt andet i den gearkasse i stykker alligevel.
------------------------------------------- I love anything that goes fast enough to do something stupid in. meanbug@gmail.com
(permalink)Frank_AndersenMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
Jeg kørte med 2,6L, 207 HK på en std. gearkasse. Den tror jeg tog skade fordi jeg havde monteret et aluminiums-sidedæksel. Det kan ikke give efter, men "bliver ude" og fjedrer ikke tilbage når det har fået noget gas.
En std. kan tåle meget. Især dem med loddede medbringere på 3 og 4 gear.
Det de ikke kan tåle er dragracingstarter, donuts, og "hovedetoppeirøvenkørsel".
Hvis lige der koblet til og bilen ruller, kan den tåle meget.
Herregud jeg og det slæng vi var, først i 80´erne har da aldrig kørt med mindre end 2 liters type4 og der gik da mange år før jeg fik råd til at lave noget ved gearkassen. Gearkassen havde vi da aldrig vrøvl med.
Men vi skulle jo også bare køre fra en BMW 323-325, så man behøvede jo ikke køre med hovedet oppe i røven.
Jørn Dalsgård kørte baneløb, på amatørplan og fik da først problemer da han begyndte at køre på slicks.
Det 4.gear der hopper ud. Det er slitage.
------------------------------------------- Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
tak for svarene synes ike lige finansen er til en ny gearkasse så vil lige renovere denne her så må vi se om det bliver orginale dele eller om jeg kan finde nogle som kan holde til lidt mere.. gearkassen har også holdt længe på min 1914 motor så det kan du nok også på den næste, håber jeg men selvfølgelig vil nummer et være at købe en ny der kan holde..