Clausenvw skrev:
Tid til en update af mit bus projekt....
Det har i mellemtiden vist sig at bussen ikke er en westy, men der imod en amerikansk ombygning af navn sportsmobile, denne er bygget i Idiana i 1966, og fabrikken Sportsmobile ekst. faktisk endnu, de bygger dog ikke på VW længere....
Da først alle de mekaniske problemer blev løst , med hensyn til forbro , styrtøj etc...kom der godt gang i pladearbejdet...
Bussen blev jo købt " klar til maler " men der skulle temlig mange lag lak på for at dække over diverse skader...og rust, mere en jeg havde regnet med, men hey...det sgu også en bil med over 40 år på bagen.....
De steder jeg vidste der var rust, var bunden i kassen samt en højre panel, der var lidt " uldent " men ellers virkede den fin....
Senere viste sig desværre at der var lavet en ordentlig gang klamp på hele højre side incl. noget lapværk i hjulkassen...man havde simpelthen lagt ny plade oven på gammel dårlig plade , hæftet det et par steder og på med masser af sort klister...
Langt op af højre side viste sig en gammel skade med spartel lag op til 2 cm
tykkelse...
Panelet under sidedøre virkede tyndtslidt men ellers fint, men også her var der rust, så her har jeg fået skiftet både midter samt yderpanel...
En del steder var buller bare fyldt op med spartel, de er nu alle tømt for spartel og rettet rigtigt op...
Men nu skulle det efterhånden være ved at være slut, dog mangler vi lige at skifte bund i begge sider i kabinen, de er hullede ude langs med kanten....
En typisk U.S.A Rep med et 4 tommer søm bankes hul så spartel får godt fat,hurtigere og billigere end en pladesmed
West