Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Clausens Splitbus-sportsmobilecamper

Tags:
No tags yet.

(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Clausenvw skrev:
Tid til en update af mit bus projekt....

Det har i mellemtiden vist sig at bussen ikke er en westy, men der imod en amerikansk ombygning af navn sportsmobile, denne er bygget i Idiana i 1966, og fabrikken Sportsmobile ekst. faktisk endnu, de bygger dog ikke på VW længere....

Da først alle de mekaniske problemer blev løst , med hensyn til forbro , styrtøj etc...kom der godt gang i pladearbejdet...
Bussen blev jo købt " klar til maler " men der skulle temlig mange lag lak på for at dække over diverse skader...og rust, mere en jeg havde regnet med, men hey...det sgu også en bil med over 40 år på bagen.....

De steder jeg vidste der var rust, var bunden i kassen samt en højre panel, der var lidt " uldent " men ellers virkede den fin....

Senere viste sig desværre at der var lavet en ordentlig gang klamp på hele højre side incl. noget lapværk i hjulkassen...man havde simpelthen lagt ny plade oven på gammel dårlig plade , hæftet det et par steder og på med masser af sort klister...
Langt op af højre side viste sig en gammel skade med spartel lag op til 2 cm
tykkelse...

Panelet under sidedøre virkede tyndtslidt men ellers fint, men også her var der rust, så her har jeg fået skiftet både midter samt yderpanel...

En del steder var buller bare fyldt op med spartel, de er nu alle tømt for spartel og rettet rigtigt op...

Men nu skulle det efterhånden være ved at være slut, dog mangler vi lige at skifte bund i begge sider i kabinen, de er hullede ude langs med kanten....



En typisk U.S.A Rep med et 4 tommer søm bankes hul så spartel får godt fat,hurtigere og billigere end en pladesmed

West

(permalink) micha racing Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er da godt du kan få lavet. som man siger man kan ikke se alt uden man sliber bilen ned :(((( men bilen er stadigvæk 40 år og se i lyset af dette er det en fin bil...

mvh thomas
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har ind imellem pladearbejderne prøvet diverse højder af på bussen , så nu har jeg sådan nogenlunde styr på hæve/sænkning af bagenden af bussen...
De nye dæk jeg har fået på : 175/55/15 foran samt 195/60/15 bagtil virker fine, dog er den noget hård foran..., men man må jo lide for skønheden. he he he

Efter en del prøveture rundt i omegnen, mente jeg at være klar til syn...
Så det skulle prøves...først afsted til vejerboden...her var de mere interesseret i bussen end i at veje den..så afsted til synshallen, men inden blev jeg stoppet af en pæn " direktør type " der lige skulle høre hvor man kunne få sådan en bus...
( så Thomas ...han har fået dit nummer ....)

Efter ankomst til synshallen, skulle ikke mindre end 2 inspektører igang med synet,
men igen var det bilen og dens historie der var interesant , og selve synet noget der bare skulle overståes...
Jeg fik følgende bemærkninger med på vejen. Betinget godkendt pga. manglende anslagsgummi på forbro samt bagtøj...det er ikke muligt at montere på CSP forbroen samt straigth axle kittet...men det var jo mit problem , som de sagde.....
Den skulle dog ikke stille om...HURRA
Men de skulle selfølgelig lige have et par ture iden..de mente nu at den kørte godt for en 1500 ...ha ha

Så idag skulle det sgu være med hensyn til afgiften, afsted til skat og høre hvad de mente....efter lidt dialog omkring bilen,gik de igang med deres beregninger....
Så kom dommen ....6300,- at betale men var jeg uenig kunne jeg afvente en endelig afgørelse...næ nej du....jeg betaler, så lige ind ved siden af og købe et sæt nummerplader...JUBII så er den sgu DANSK....

På vejen hjem , kørte jeg lige forbi maleren og mindede ham om hans næste projekt MIN BUS !!!!! Jeg holder fast i farvevalget ( som forøvrigt er direktørens ) Velvet green med hvid top...
Så lige en uge med adskillelse samt en masse slibning...så er det op til maleren...

IMG_1267.jpg
IMG_1268.jpg

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) micha racing Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tillykke med synet
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja... tillykke.

Hvad højde er den endt/synet med?
-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tillykke med synet og pladerne.

Har du fået mere historie og fakta om Sportsmobilen?


-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tillykke med det hele! Fint at så'n en gammel bus kan imponere og distrahere et par synsmænd. :)

Held og lykke med maleren. Glæder mig til at se dig på Engen til sommer.
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Godt at se/høre at du fik rettet de "små lakfejl" he he, tillykke med synet ven;-)

Niels.
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Svendsen(vw261)]Ja... tillykke.

Hvad højde er den endt/synet med?

Den blev synet med højden du så den i...ganske lav, der var overhovdet ingen problemmer, kun bemærkninger om " den er godt nok sød....men ikke særlig høj "



-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
AircooledBoxer skrev:
Tillykke med synet og pladerne.

Har du fået mere historie og fakta om Sportsmobilen?




Ikke endnu , bortset fra et par kopier af et par salgsblade der viser ombygningen, samt en beskrivelse og et link af den nuværende Sportsmobile fabrik, som har en VW split udstillet i deres salgshal...

http://www.sportsmobile.com/index.html
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lyngbye skrev:
Tillykke med det hele! Fint at så'n en gammel bus kan imponere og distrahere et par synsmænd. :)

Held og lykke med maleren. Glæder mig til at se dig på Engen til sommer.


Kigger helt sikkert ud, om ikke andet for at se resultatet af dit projekt....
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Niels_Tolstrup skrev:
Godt at se/høre at du fik rettet de "små lakfejl" he he, tillykke med synet ven;-)

Niels.


Tak Niels...hvordan går det hos dig ? den skal vel også snart til syn .....
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ha ha, ikke lige med det samme, men jeg fik da gnisten tilbage og er nu gået igang;-) Men det bliver sgi ikke denne sommer!!
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så er det tid til en update, der har været tryk på værkstedet med alle mulige forberedelser, inden bussen kunne glide afsted til maleren...
Da den så kom afsted, gik jeg igang med alle de ting der kunne ordnes mens han havde bussen....

Men nu er det meste hjemme igen, og er selv super glad for farven, mener selv den er meget tæt på den org. velvetgreen, og nu med hvid top...
Malerresultatet blev meget godt, der er lidt der skal rettes, men det har også været en kæmpe omgang, bussen havde en del småbuler overalt...

Mens bussen var væk skete der også lidt:
Der er blevet lavet en del møbler ( har dog hjælp til dette ) !!!
Der er lavet motor ( ligeledes med hjælp ) - stor tak til doktor John- han har sagerne....
Ligeledes har jeg fået betrukket forreste sæder, og skal nu igang med bænke hynder
Ellers har den stået på afrensning samt polering af alle enkelt komponenter...
Der er sgu mange...men mener selv det er blevet helt godt....
Tagbagebærer er adskilt og alle lameller er slbet og lakeret en del gange...
Jeg har fundet en glasfiberkasse til bagebærer der skal lakeres i bilens farve. til transport af grill/kul/diverse....bussen skal jo bruges !!
Alle beklædninger der fuldte med bussen har jeg skrællet forsigtigt og beklædt på ny, jeg kunne ikke lide de prægninger der var i vinylen....
Jeg har solgt mine 5 spokes, og købt andre fælge, har dog ikke fået dem hentet hjem endnu efter dækmontering det sker sikkert på Mandag....
Ellers står de næste par dage på montering af ledningsnet samt særskilt 12V system, ligeledes laver jeg 230V i bussen , til de længerevarende træf :-))

Jeg når ikke bustræffet på Fyn...pisse ærgerligt, og det går mig virkelig på, men jeg vil altså hellere lave bussen i et fornuftigt tempo og så troppe op til nogle senere træf, og så må det være bustræf 2009 den deltager i ....










Baglygteglas_113.jpg
Baglygteglas_108.jpg
Baglygteglas_107.jpg
Baglygteglas_116.jpg
Baglygteglas_119.jpg
Baglygteglas_121.jpg
Baglygteglas_130.jpg
Baglygteglas_135.jpg
Baglygteglas_139.jpg
Baglygteglas_141.jpg
Baglygteglas_148.jpg
Baglygteglas_150.jpg
Baglygteglas_171.jpg
Baglygteglas_173.jpg
Baglygteglas_176.jpg
Baglygteglas_177.jpg
Baglygteglas_179.jpg
Baglygteglas_181.jpg

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvor ser det bare fedt ud! Så skal du bare til at igang, med det rigtigt sjove nu, samling. :)
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
For søren da, hvor bliver den bare flot!

Respekt herfra :-)

mvh
JAKOB
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
FLOT FLOT - gid min bus så sådan ud nu ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det ser super ud det der og de helt rigtige farver :)))) her lige et foto så du har lidt at savle over
406627.jpg

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den er bare lige i skabet;-)
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den ser rigtig fin ud din bus,glæder mig til at se den en dag
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Super flot...!! Upload endelig flere billeder, når du når videre i processen. Jeg er i hvert fald helt pjattet med at kigge på sådan noget!

Mvh. Kåre
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så skete der lidt mere de sidste par dage, dog har varmen gjort en lidt mør i bolden...
Jeg har nu fået lavet EL både bilesn system samt det ekstra 12V - 230V de systemer er komplet adskilt, således min motor/dynamo ikke skal kæmpe med den ekstra belastning som stereo/køleskab/ etc.....
Jeg har fået loftpladerne sat op, det var ikke nemt....!!!!
samt monteret instrument bordet op igen....
Ligeledes har jeg kæmpet hvor jeg skulle placere min omdrejningstæller samt olietermometer, og mener selv jeg fandt løsningen, det krævede så lige nogle spec. byggede instrument huse, men det blev løst af en god smedekammerat ..lækkert !!
Jeg var skideglad for et par instrumenter med old look jeg havde købt af en her inde på nettet, desværre har det vist sig at omdrejningstæller ikke er til noget..pis !! er der nogen der ligger inde med en tilsvarende ( racemix )eller noget old look sort med crom frontring i 52 mm er jeg meget interresset.
en anden ting er min lyskontakt, der er lavet et 18 mm hul i instrumentbordet til denne, men dens "fastholde" ring er normal str. ca 16 mm og falder derfor lige igennem, jeg kan godt huske nu at den var monteret op med spændeskiver på begge sider, men har glemt at få rettet dette inden maler .pis pis...
Ligeledes mangler jeg sideblink med crom, dem jeg har fra KB er ren orange, dem kan jeg sgu ikke få mig selv til at montere....



Elinst_bussen_001.jpg
Elinst_bussen_002.jpg
Elinst_bussen_003.jpg
Elinst_bussen_004.jpg
Elinst_bussen_005.jpg
Elinst_bussen_006.jpg
Elinst_bussen_007.jpg
Elinst_bussen_008.jpg
Elinst_bussen_009.jpg
Elinst_bussen_010.jpg
Elinst_bussen_011.jpg

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Kbmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hold da helt kæft.... Hvem der dog havde sådanne evner.... Det sgu' genialt det der... Respekt.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det spiller sgu clausen - forstår ikke du frygtede så meget at komme igang - det går
jo glimrende
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |
total iorden
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))

Reply »

You must log in to post.