Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lidt nyt for German Look og Käfer Cup fans

Tags:
No tags yet.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej


Jeg fandt lidt nyt omkring type 4 tuning... eller dvs det er i hvert fald nyt for mig :-)

En af de hårdeste Käfer Cup biler, efter min mening, er Dr. Jozef Gerolds 02'er med 2,9 liter type 4!
Men det tilknyttede team/firma Holzapfel Tuning har åbentbart taget blyanten/CAD-systemet i egen hånd, og udviklet næste genration af type 4 maskinen.
Puha der ligger mange udviklingstimer i modellen alene! Tør slet ikke tænke på hvad det har kostet at bygge prototypen....

Prøv introen:

http://home.arcor.de/alex.zaeh/home.html

Derudover har de tidligere åbentbart også udviklet et færdigt kit, så man kunne/kan? købe sig til en 4 cylindret 911-maskine, baseret på type 4 blokken. Det er der folk, som har prøvet før, men dette "kit" ser da ud som om, at det er specielt produceret til 4-cylindret - ingen svejsninger på ventildæksler osv.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/42176.jpg

Derudover en tråd om ovenstående, samt en hel masse "gamle" billeder fra Käfer Cup i 90'erne. Efter min mening virkeligt interessant :-)

http://www.bug-talk.de/forum/viewtopic.php?t=10556&postdays=0&postorder=asc&start=0

Mvh Peter


cup-lubo002.jpg

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Frem i rækken med indlægget...

Reply

You must log in to post.