Hævet splitbus -hvordan ? - følg kampen...
Hey champs
Så begynder spørgsmålene fra rookien...
Indsatte billede viser forbroen på min westy,kan det ses udfra billedet om den er sænket max eller min...
Jeg skulle gerne have den hævet lidt....
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
den er sænker max - så du hæver den bare max , i begge beslag, så passer det nok meget godt ...
husk at smør godt - både før og efter ... det er den nemme del . bare vent til du kommer til bagtøjet - og du skal ha bilen til at stå vandret med lodrette hjul - uha uha ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hvis det er for at få den synet at du vil hæve den så lad den blive nede og kør en tur ud til bi.......b de er til at snakke med.
/Lars
Den er hævet max på det øverste billede...
SPRasmussen skrev:
Den er hævet max på det øverste billede...
gir du gas nu ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
det er ib der er forkert på den . den er næsten ikke sænket i forbroen
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
uuuuups ja billedet er fotograferet bagfra og fremad i kørselsretningen - det er rigtigt ja - sorry..
det er på boblerne at sænkningsbeslaget sidder den anden vej. pinligt ;0(
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det var det jeg frygtede , det jo vildt...så kan den ikke hæves..
er i vimmer den kan blive lav så ...lige nu er der 1/2 cm frigang i kassen...!!!!
Er den eneste måde at hæve den på , er enten anden forbro eller andre spindler...?
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
Prøv at tage et billede af en af spindlerne... Det kan være der er monteret nogle af de nye 5" droppede spindler på den.
Eller måske er du "heldig" at de måske bare har taget nogle fjedre ud af forbro = sænket...
Clausenvw skrev:
Det var det jeg frygtede , det jo vildt...så kan den ikke hæves..
er i vimmer den kan blive lav så ...lige nu er der 1/2 cm frigang i kassen...!!!!
Er den eneste måde at hæve den på , er enten anden forbro eller andre spindler...?
Hvorfor!? Hvis du er heldig er der også monteret sænket spindler, og så kan den komme helt i kælderen ;)
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962
41791477
Lange skrev:
Clausenvw skrev:
Det var det jeg frygtede , det jo vildt...så kan den ikke hæves..
er i vimmer den kan blive lav så ...lige nu er der 1/2 cm frigang i kassen...!!!!
Er den eneste måde at hæve den på , er enten anden forbro eller andre spindler...?
Hvorfor!? Hvis du er heldig er der også monteret sænket spindler, og så kan den komme helt i kælderen ;)
Skal lige have den gennem syn,derfor..
så det er bare at håbe synsmanden også syntes den er fed ! he he
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
skulle det gå helt galt må du låne nogen alm spindler af en eller anden ...
evt en hel forbro - den er ikke slem af skifte
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Bornholmer skrev:
skulle det gå helt galt må du låne nogen alm spindler af en eller anden ...
evt en hel forbro - den er ikke slem af skifte
Jeps ...
men jeg prøver lykken først, i har sambaer , jeg har limbo ..."how low can you go"
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
Min bus er synet som den står her. Havde talt med Frank synsmand fra Nibe om hvad han mente og han sagde at hvis den kunne dreje og fjedre uden at hjulene går på så kunne man ikke kaser den. Så jeg kørte til syn og fik den synet. Den har org. spindler på som den står på billedet og er just. helt op og kan godt komme længere ned (det skal den til sommer)
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
vw261 skrev:
Hvis det er for at få den synet at du vil hæve den så lad den blive nede og kør en tur ud til bib de er til at snakke med.
/Lars
Hej Lars
Det er denne højde vi snakker om, har du erfaring med dem derude med noget lign...?
Mvh Lars
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
Idag er det prøvet at finde højde på bussen...
Bagunder viste det sig at den var meget skæv, men det fixede Doktor John
Forunder kan den ikke komme op , men meget længere ned....!!
Hvad skal man så , sælge forbro og købe ny org...montere droppede spindler..
er dette det mest optimale med hensyn til afjedring ?
Beholde forbro, ( smallet - justerbare fra Wagenwest ) og montere alm. spindler
giver det ikke en meget hård affjedring..?
Jeg ved godt at det er fedt at køre lavt...men dette er for meget for min smag...
Hvad skal jeg... er der andre løsninger / kombinationer...
Skal jeg have anden forbro skal jeg jo også have fjedre/ styrstænger etc...
Hvor køber man en ny alm. forbro mit alles til fornuftige penge...?
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
Jeg bytter gerne med en earlybayforbro komplet spindel til spindel, hvis det kunne have interesse. Det skulle være bolt on..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Du kan da også bare skære justerbeslagene fri og flytte dem lidt, og så svejse dem i igen. Det ville jeg nok gøre.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Rasser skrev:
Du kan da også bare skære justerbeslagene fri og flytte dem lidt, og så svejse dem i igen. Det ville jeg nok gøre.
Ja det var da en mulighed, for broen må jo med vilje være lavet ekstrem lav ..
Den kan jo ikke have samme spillerum som en alm. forbro med justerbar beslag,for så ville den vel være i "normal pos" når den er hævet max...eller er det forkert opfattet ?
altså når vi ser bort fra spindlerne...
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
det er nogen lunde i de fleste tilfælde korrekt opfattet - men skær forbroen over - drej den og svejs den igen - så er den i vinkel fjum fjum , ikke helt lovligt - men det er der så meget der ikke er, uden at blive påpejet nogen sinde.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det var ligegodt grov....!!!!
Der kan ikke skabes højde på westyen uden der skiftes dele....æv
Efter at have troet løsning var fundet, med at flytte beslagene fik jeg igår en skrækkelig tanke....så på værkstedet og se ...pis pis pis, der er ikke plads ned til gearskifteren til at flytte nederste sænkningsbeslag længere ned...
Så turen til Angoraland er ny aflyst og ny løsning skal findes....
Jeg tror at en smallet 4" forbro samt åbenbart 5" dropspindler er lige vildt nok...
Hvertfald for mig....
Hvordan tjekker man spindler er det ene eller andet...tager lige billede senere men ellers hvor måler man ?
Lige nu er jeg mest til ny sænknings forbro med alm. spindler, men går det så galt ved skærmkanten ?
Er med på en bytter, men kun til ligeså fine dele/ renoverede som mine egne
( næsten nyt det hele )
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
Der er en komplet forbro til salg herinde.
VWenligst Split
hvor lang tid kan du vente clausen - jeg får en forbro med alm droppede spindler i næste måned - du evt godt må låne - men ring lige - så snakker vi lige om det ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Sidste nyt.....
Efter en snak med Bornholmeren, hvor forskellige muligheder blev vendt vedr. at få lidt højde på forenden af bussen,blev det første resultat at jeg ville finde et par alm. spindler...og montere dem på den nuværende 4" smallet sænkningsforbro.
Efter et par opkald samt et del PMér til de der havde meldt deres interesse i spindler samt forbro,blev jeg dog alligevel i tvivl, næsten alle de tilbudte spindler skulle renoveres, og ombytningsløsninger var der ikke mange af...
Derfor tog jeg beslutningen om at købe et helt nyt setup til forenden...
Jeg tog en snak med flere leverandører,og fandt ud af at Farmer rent faktisk havde en CB 2" smallet sænkningsforbro på lager, incl. et nyt smallet fjedersæt...FEDT...
dyr løsning men så skulle det rykke....men nej......
Efter at idag at have afmonteret 4" forbroen , fandt jeg ud af at der ikke er monteret beslag til styrtøjsdæmper på forbroen fra Farmer....æv æv
Nå men efter et opkald til Doktor John , skulle arbejdet fortsætte, han mente nu nok han lige kunne skaffe et gl. beslag, som han ville montere senere....
Men men men , da jeg ville flytte styrtøjet , viste det sig at akslen ( undskyld rookie sprog ) der holder armen med styrstænger monteret, ikke var lang nok til den nye forbro, den kunne faktisk ikke nå igennem beslaget...pis pis , det skal bare drille....
Så nu skal en sådan skaffes...men er det så en org. der skal bruges eller en spec...
jeg mener at den ca. skal være 112-115 mm lang, for at passe på CB forbroen,er det org. længde..?
Endvidere fandt jeg den anden dag ud af at der manglende en pakning mellem bærearme og spindel på den ene, men efter et besøg hos KB service i Fredags, var løsningen at købe et komplet spindel renoveringssæt for at få den ene pakning...er der ikke nogen der har en ekstra i overskud, eller en anden løsning...mine spindler er nemlig i perfekt stand , så et helt komplet renv. sæt er lige vildt nok, men okey måske nødvendig....
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914