Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW Bobbel Cab - rust billeder til PICKUP JENS

Tags:
No tags yet.

(permalink) cab70 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er der billeder af mit rust arbejde som aftalt.

Kig på det og mail eller ring til mig.

Mvh.

CAB70
Bobbel_001.jpg
Bobbel_002.jpg
Bobbel_003.jpg
Bobbel_004.jpg
Bobbel_005.jpg
Bobbel_006.jpg
Bobbel_007.jpg
Bobbel_008.jpg
Bobbel_009.jpg
Bobbel_010.jpg
Bobbel_011.jpg
Bobbel_012.jpg
Bobbel_013.jpg
Bobbel_014.jpg
Bobbel_015.jpg
Bobbel_016.jpg
Bobbel_017.jpg
Bobbel_018.jpg
Bobbel_019.jpg
Bobbel_020.jpg
Bobbel_021.jpg
Bobbel_022.jpg

(permalink) bjrn l.pedersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej, Lap på lap-finsk gruppesex, lavet i polen ??. mvh. Bjørn l.p. 2072 0194
(permalink) Slot Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg gætter på god svensk håndværk :)
-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) MPA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det bliver et kæmpe arbejde for at redde den cabriolet, specielt fordi den er så skamsvejst som den er.
Men alt kan vel lade sig gøre for en dygtig pladesmed.....
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den ser ikke godt ud, men med 4 nye komplette inderskærme, 2 nye varmekanaler, 2 nye cabvanger, 2 nye bagerste tværvanger, ny resevehjulsbrøn, nyt forpanel og nyt bagpanel skal det nok blive til en bil igen....

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) MPA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Den ser ikke godt ud, men med 4 nye komplette inderskærme, 2 nye varmekanaler, 2 nye cabvanger, 2 nye bagerste tværvanger, ny resevehjulsbrøn, nyt forpanel og nyt bagpanel skal det nok blive til en bil igen....



Hehe det er jo næsten en ny bil, bortset fra et par stumper...
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
netop, specielt når man så også tænker på at den inderste ramme i bilen (torpedoer og diverse andre steder) skal reppes, men det kan laves.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
På den anden side, så er det jo netop sådan et projekt en ny skal tage, hvis han/hun gerne vil lærer at svejse.:) Det kan jo ikke gå ret meget værre end det ser ud nu:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mbechmann skrev:
På den anden side, så er det jo netop sådan et projekt en ny skal tage, hvis han/hun gerne vil lærer at svejse.:) Det kan jo ikke gå ret meget værre end det ser ud nu:)


Jo for lige nu er karossen stadig lige, idet den bare er lappet og lapppet og lappet!
Men når først man er begyndt at udskifte store pladedele (tankstol, varmekanaler, inderskærme osv. osv.), så skal der virkelig måles måles og måles for at man ikke ender op med en bil der i sidste ende er blevet skæv på den ene eller anden måde.
Som jeg ser det er problemet at finde de rigtige stumper i en ok kvalitet, samt at få det svejst sammen uden at det bliver skævt.

mål mål mål og mål igen, og hav god tålmodighed... og mål så lige en ekstra gang, og monter så alle skærme trinbrædder, klapper osv. - og svejs så det hele færdigt når ALT passer.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Mbechmann skrev:
På den anden side, så er det jo netop sådan et projekt en ny skal tage, hvis han/hun gerne vil lærer at svejse.:) Det kan jo ikke gå ret meget værre end det ser ud nu:)


Jo for lige nu er karossen stadig lige, idet den bare er lappet og lapppet og lappet!
Men når først man er begyndt at udskifte store pladedele (tankstol, varmekanaler, inderskærme osv. osv.), så skal der virkelig måles måles og måles for at man ikke ender op med en bil der i sidste ende er blevet skæv på den ene eller anden måde.
Som jeg ser det er problemet at finde de rigtige stumper i en ok kvalitet, samt at få det svejst sammen uden at det bliver skævt.

mål mål mål og mål igen, og hav god tålmodighed... og mål så lige en ekstra gang, og monter så alle skærme trinbrædder, klapper osv. - og svejs så det hele færdigt når ALT passer.


Det er slf rigtigt nok. Men igen, det er jo netop en af de ting man skal lærer når man skal lærer at svejse:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Holy crap :0/

det er vist billigerer og skrotte den og købe den her i stedet for
http://vwnettet.dk/forum/topic/382218 seriøst...
medmindre den har en affektionsværdi for dig altså.

eller her http://www.bbt4vw.com/Car%20sales/Autoverkoop/cabrio/cabrio1303body.php
den kender jeg dog ikke prisen på - men så kunne du da bruge din bund og papirer.
ring evt til classic part thomas og få ham til at hjælpe dig med den hvis det er.
jeg kan dog ikke love dig noget på hans vejne.

kan godt være den er lidt smådyr , men inden du får betalt de dele den der kræver, og
du får betalt de timer der skal i den med det arbejde rasser beskriver , så bliver den der nok dyrerer.

jeg vil dog håbe for dig at den var RIGTIG billig den cab da du købte den.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Hold da op... der er lavet det samme patchwork ud af din cab som af min.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Scharling Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:


Jo for lige nu er karossen stadig lige, idet den bare er lappet og lapppet og lappet!
Men når først man er begyndt at udskifte store pladedele (tankstol, varmekanaler, inderskærme osv. osv.), så skal der virkelig måles måles og måles for at man ikke ender op med en bil der i sidste ende er blevet skæv på den ene eller anden måde.
Som jeg ser det er problemet at finde de rigtige stumper i en ok kvalitet, samt at få det svejst sammen uden at det bliver skævt.

mål mål mål og mål igen, og hav god tålmodighed... og mål så lige en ekstra gang, og monter så alle skærme trinbrædder, klapper osv. - og svejs så det hele færdigt når ALT passer.


Du har så ret!

En nemmere måde er 151 tuber sealer.. :)
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Scharling skrev:

En nemmere måde er 151 tuber sealer.. :)


og en lille smule spartel så er den i vinkel:):):):):):):):)
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hehe en smule humor den eneste der ikke har reageret herinde i tråden er Jens ??
Mon han ligger i respirator nu og gisper...

Kunden"jeg har en bil med lidt rust , kan du hjælpe ??"
Jens"JA JA JA JA DA bare send mig lidt billeder så klarer vi den "

Hehehe... super scenarie jeg lige fik der.
Muhahaha
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den der har mod på at lave sådan en bil brænder virkelig for sagen - det kan man så ikke lige sige om den sidste der har været igang med svetsen der :D
Alt kan laves for den der er dygtig nok.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
men kan nok lave den forholdvis nemt så den kan synes - men skal man ud og bruge en masse penge på lak og gummi og kalesche og interiør mm . er det næsten dumt ikke
at få det lavet så det er iorden , og ser man sådan på det vil jeg mene at det er billigerer at købe en anden karosse eller en helt anden bil.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
men kan nok lave den forholdvis nemt så den kan synes - men skal man ud og bruge en masse penge på lak og gummi og kalesche og interiør mm . er det næsten dumt ikke
at få det lavet så det er iorden , og ser man sådan på det vil jeg mene at det er billigerer at købe en anden karosse eller en helt anden bil.


Det kommer jo helt klart an på hvad ens ambitioner og drømme er. Jeg har diskuteret det rigtig mange gange med Thomas og mange mange flere, da jeg jo står i samme situation.
Det skærer mig i hjertet at skulle ud og finde en anden karosse. Det er bare ikke det samme for mig og jeg ville føle at bilen mistede sin sjæl. Kald mig bare tosset.

Samtidigt vil jeg jo heller ikke gå på kompromis. Så det må tage det antal år og de mange tusind kroner det nu kommer til at tage.

Jeg ved ikke hvor længe du, cab70, har haft din cabriolet. Men har du haft den et sykke tid og har haft prøvet at nyde den i periode, kan jeg godt forstå hvis det er præcis denne bil du vil have lavet.

Det er bare et rigtig stort og rigtig dyrt projekt. Ingen tvivl om det.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
der var jo derfor jeg spurgte om den havde nogen affektionsværdi for ham mette , som din jo har - det er der stor forskel på ..
og du har jo nok også i sinde og beholde din nærmest forever , det betyder jo også lidt ..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) MPA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mette, er din lige så slem som denne cab? - det er næsten svært at forestille sig:D

(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
MPA skrev:
Mette, er din lige så slem som denne cab? - det er næsten svært at forestille sig:D



Ja, desværre. Og ja det var svært at forestille sig, når man tænker på hvor forholdviis pæn den så ud inden den blev skildt ad.
Men ja - min er også lap på lap og spartel på spartel og grimme svejsninger på grimme svejsninger.
Og jeg har ikke engang fået taget mig sammen til at få den sandblæst endnu. Det vi har fundet var nok til at sætte ned i 1 år for at få modet tilbage.

Bare et eksempel fra den ene inderskærm:



Det ser dog værre ud når man står og kigger direkte på den.

Bornholmer skrev:
der var jo derfor jeg spurgte om den havde nogen affektionsværdi for ham mette , som din jo har - det er der stor forskel på ..
og du har jo nok også i sinde og beholde din nærmest forever , det betyder jo også lidt ..


Fair nok - og ja Buster og jeg vi skal blive gamle (eller gamlere, nej ikke ældre- gamlere, gammel kan jeg jo ulig alle ander ikke blive :wink: ) sammen. Det er der ingen tvivl om!
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) MPA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm, ja det ser heller ikke for godt ud...
Lidt sjovt at de nyere VW'er ofte er mere rustne end de gamle fra 50 og 60'erne.
De må have sparet på kvaliteten af jernet...
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
MPA skrev:
Hmm, ja det ser heller ikke for godt ud...
Lidt sjovt at de nyere VW'er ofte er mere rustne end de gamle fra 50 og 60'erne.
De må have sparet på kvaliteten af jernet...



Syns nu de klare sig med og ruste godt og grundigt,uanset årgang,og det er alle steder

West

som holder med Søren angående den Cab
(permalink) pickup_jens 21 81 86 68 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
4 stk inderskærme og bagaagerumsbund og varmekanal og capvanger og tværvange og bagpanel og frontplade og reservehjulsbund og indvendig frontplade og mange timer så skulle den være klar og vi ha ikke set bunden i nu
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hold nu op med alt det dommedagspis.

Hvis ikke ejeren redder den er der en anden der skal gøre det.
Ind i mellem skulle man tro at der var en udtømmelig kilde af biler vi bare kunne tage fra.
Mettes ånd er den rette.

Var det min, skar jeg alle de lapper af og tog den derfra.
Det ser jo bare slemt ud fordi det er loddet sammen med jönsonsvets!

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply »

You must log in to post.