SorenJ skrev:
Den ser ikke godt ud, men med 4 nye komplette inderskærme, 2 nye varmekanaler, 2 nye cabvanger, 2 nye bagerste tværvanger, ny resevehjulsbrøn, nyt forpanel og nyt bagpanel skal det nok blive til en bil igen....
Mbechmann skrev:
På den anden side, så er det jo netop sådan et projekt en ny skal tage, hvis han/hun gerne vil lærer at svejse.:) Det kan jo ikke gå ret meget værre end det ser ud nu:)
Rasser skrev:Mbechmann skrev:
På den anden side, så er det jo netop sådan et projekt en ny skal tage, hvis han/hun gerne vil lærer at svejse.:) Det kan jo ikke gå ret meget værre end det ser ud nu:)
Jo for lige nu er karossen stadig lige, idet den bare er lappet og lapppet og lappet!
Men når først man er begyndt at udskifte store pladedele (tankstol, varmekanaler, inderskærme osv. osv.), så skal der virkelig måles måles og måles for at man ikke ender op med en bil der i sidste ende er blevet skæv på den ene eller anden måde.
Som jeg ser det er problemet at finde de rigtige stumper i en ok kvalitet, samt at få det svejst sammen uden at det bliver skævt.
mål mål mål og mål igen, og hav god tålmodighed... og mål så lige en ekstra gang, og monter så alle skærme trinbrædder, klapper osv. - og svejs så det hele færdigt når ALT passer.
Rasser skrev:
Jo for lige nu er karossen stadig lige, idet den bare er lappet og lapppet og lappet!
Men når først man er begyndt at udskifte store pladedele (tankstol, varmekanaler, inderskærme osv. osv.), så skal der virkelig måles måles og måles for at man ikke ender op med en bil der i sidste ende er blevet skæv på den ene eller anden måde.
Som jeg ser det er problemet at finde de rigtige stumper i en ok kvalitet, samt at få det svejst sammen uden at det bliver skævt.
mål mål mål og mål igen, og hav god tålmodighed... og mål så lige en ekstra gang, og monter så alle skærme trinbrædder, klapper osv. - og svejs så det hele færdigt når ALT passer.
Scharling skrev:
En nemmere måde er 151 tuber sealer.. :)
Bornholmer skrev:
men kan nok lave den forholdvis nemt så den kan synes - men skal man ud og bruge en masse penge på lak og gummi og kalesche og interiør mm . er det næsten dumt ikke
at få det lavet så det er iorden , og ser man sådan på det vil jeg mene at det er billigerer at købe en anden karosse eller en helt anden bil.
MPA skrev:
Mette, er din lige så slem som denne cab? - det er næsten svært at forestille sig:D
Bornholmer skrev:
der var jo derfor jeg spurgte om den havde nogen affektionsværdi for ham mette , som din jo har - det er der stor forskel på ..
og du har jo nok også i sinde og beholde din nærmest forever , det betyder jo også lidt ..
MPA skrev:
Hmm, ja det ser heller ikke for godt ud...
Lidt sjovt at de nyere VW'er ofte er mere rustne end de gamle fra 50 og 60'erne.
De må have sparet på kvaliteten af jernet...