Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW Bobbel Cab - rust billeder til PICKUP JENS

Tags:
No tags yet.

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Gustav_t skrev:
Mettes ånd er den rette.


Ja da, men af en eller anden grund har jeg på fornemmelsen at den giver mig en del svejsearbejde... ;)
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Gustav_t skrev:
Mettes ånd er den rette.


Ja da, men af en eller anden grund har jeg på fornemmelsen at den giver mig en del svejsearbejde... ;)


Hvordan indsætter man en uskyldig fløjten? :wink:
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Jvang Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Jo for lige nu er karossen stadig lige, idet den bare er lappet og lapppet og lappet!
Men når først man er begyndt at udskifte store pladedele (tankstol, varmekanaler, inderskærme osv. osv.), så skal der virkelig måles måles og måles for at man ikke ender op med en bil der i sidste ende er blevet skæv på den ene eller anden måde.
Som jeg ser det er problemet at finde de rigtige stumper i en ok kvalitet, samt at få det svejst sammen uden at det bliver skævt.

mål mål mål og mål igen, og hav god tålmodighed... og mål så lige en ekstra gang, og monter så alle skærme trinbrædder, klapper osv. - og svejs så det hele færdigt når ALT passer.


Hvem siger at den er LIGE nu??? bare fordi det er lapper, der er lavet behøver bilen altså SLET ikke at være lige! jeg tror ikke du kan finde to usvejste vwer og samligne dem på mm... der er ingen af dem der er helt ens!

hvis man ikke kan leve med en eller to mm forskel og noget tilpasning af skærme, døre osv... så skal man enten købe en urørt bil eller finde sig en anden hobby!

den der bil er godt nok dårligt lavet, menselvfølgelig kan den laves...

vang
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jvang skrev:

Jo for lige nu er karossen stadig lige, idet den bare er lappet og lapppet og lappet!
Men når først man er begyndt at udskifte store pladedele (tankstol, varmekanaler, inderskærme osv. osv.), så skal der virkelig måles måles og måles for at man ikke ender op med en bil der i sidste ende er blevet skæv på den ene eller anden måde.
Som jeg ser det er problemet at finde de rigtige stumper i en ok kvalitet, samt at få det svejst sammen uden at det bliver skævt.

mål mål mål og mål igen, og hav god tålmodighed... og mål så lige en ekstra gang, og monter så alle skærme trinbrædder, klapper osv. - og svejs så det hele færdigt når ALT passer.


Hvem siger at den er LIGE nu??? bare fordi det er lapper, der er lavet behøver bilen altså SLET ikke at være lige! jeg tror ikke du kan finde to usvejste vwer og samligne dem på mm... der er ingen af dem der er helt ens!

hvis man ikke kan leve med en eller to mm forskel og noget tilpasning af skærme, døre osv... så skal man enten købe en urørt bil eller finde sig en anden hobby!

den der bil er godt nok dårligt lavet, menselvfølgelig kan den laves...

vang

Jeg gik bare ud fra at manden selv lige har skruet skærme, klapper osv. af - og derfor ved han jo om det hele passer som det skal. Når han så skal samle igen opdager han jo nemt hvis der er noget der ikke passer.

ps. jeg kan sagtens leve med 1-2mm tilpasning, faktisk lever jeg med over 5mm tilpasning - alt over har jeg selv ændret.


-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gregers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Jvang skrev:

Jo for lige nu er karossen stadig lige, idet den bare er lappet og lapppet og lappet!
Men når først man er begyndt at udskifte store pladedele (tankstol, varmekanaler, inderskærme osv. osv.), så skal der virkelig måles måles og måles for at man ikke ender op med en bil der i sidste ende er blevet skæv på den ene eller anden måde.
Som jeg ser det er problemet at finde de rigtige stumper i en ok kvalitet, samt at få det svejst sammen uden at det bliver skævt.

mål mål mål og mål igen, og hav god tålmodighed... og mål så lige en ekstra gang, og monter så alle skærme trinbrædder, klapper osv. - og svejs så det hele færdigt når ALT passer.


Hvem siger at den er LIGE nu??? bare fordi det er lapper, der er lavet behøver bilen altså SLET ikke at være lige! jeg tror ikke du kan finde to usvejste vwer og samligne dem på mm... der er ingen af dem der er helt ens!

hvis man ikke kan leve med en eller to mm forskel og noget tilpasning af skærme, døre osv... så skal man enten købe en urørt bil eller finde sig en anden hobby!

den der bil er godt nok dårligt lavet, menselvfølgelig kan den laves...

vang


Jeg gik bare ud fra at manden selv lige har skruet skærme, klapper osv. af - og derfor ved han jo om det hele passer som det skal. Når han så skal samle igen opdager han jo nemt hvis der er noget der ikke passer.





Du er bare sur :-) Rasser .... !!! Bare fordi din bil er skæv :-)
(permalink) Jvang Member
Skrev for 16 years siden | | | |


Jeg gik bare ud fra at manden selv lige har skruet skærme, klapper osv. af - og derfor ved han jo om det hele passer som det skal. Når han så skal samle igen opdager han jo nemt hvis der er noget der ikke passer.

ps. jeg kan sagtens leve med 1-2mm tilpasning, faktisk lever jeg med over 5mm tilpasning - alt over har jeg selv ændret.

ja man skal jo tilpasse tingene, det er et must! man kan ikke bare skrue tingene på i blinde...

men jeg ser nok snart din bil... så skal jeg komme med en vurdering : )



(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jvang skrev:


Jeg gik bare ud fra at manden selv lige har skruet skærme, klapper osv. af - og derfor ved han jo om det hele passer som det skal. Når han så skal samle igen opdager han jo nemt hvis der er noget der ikke passer.

ps. jeg kan sagtens leve med 1-2mm tilpasning, faktisk lever jeg med over 5mm tilpasning - alt over har jeg selv ændret.

ja man skal jo tilpasse tingene, det er et must! man kan ikke bare skrue tingene på i blinde...

men jeg ser nok snart din bil... så skal jeg komme med en vurdering : )





så går jeg ud fra vi ses i morgen ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja, det tror jeg!

Reply

You must log in to post.