Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Veteranforsikring, hvornår må bilen bruges?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Galaxie Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nu var oplæget til denne tråd ikke prisen, men mere om man overhovedet kunne være sikker på at få noget fra forsikringen, hvis skaden skete.

Men jeg vil da lige tilføje at jeg giver ca 1400 for en bil der er forsikret for 275.000,-
Og jeg må også køre i vinterhalv året.
-------------------------------------------
email: flemming@erkongen.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg betaler 658,00 og er dækket op til 100.000.
Jeg ved det for jeg har "testet" forsikringen i sommer.

Der var ingen problemer og jeg kan ikke rose Alm. Brand nok.

G.
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har tegnet igennem Runa forsikring. Fik ved mødet med forsikrings-agenten eller hvad det hedder intet at vide om max km. stand og om hvornår kørsel var tilladt.
Det eneste jeg fik at vide med datoer var autohjælpen der kun var i sommerhalvåret(?!?)

Tegnede forsikringen ved dem men tror da lige jeg skal have ringet til dem og snakke for i så fald har de solgt mig et produkt jeg ikke kan bruge til noget da jeg gerne vil have min bil til rådighed 365dage om året hvis vejret skulle være til det. Og med den tøse-vinter vi har haft i år har der da været flere lejligheder hvor jeg har haft min vogn ude at trille..?
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) tnt Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Syntes lige det lød billigt, men ingen dit og ingen dat efter 1955 - skod:(

Cruus skrev:
Kan findes nederst på siden :

http://www.gfforsikring.dk/0D45CCD8-6E35-4A6B-B6A3-F00495C74AAC?frames=no&



-------------------------------------------
Hilsen

tnt
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Zster skrev:
Jeg har tegnet igennem Runa forsikring. Fik ved mødet med forsikrings-agenten eller hvad det hedder intet at vide om max km. stand og om hvornår kørsel var tilladt.
Det eneste jeg fik at vide med datoer var autohjælpen der kun var i sommerhalvåret(?!?)

Tegnede forsikringen ved dem men tror da lige jeg skal have ringet til dem og snakke for i så fald har de solgt mig et produkt jeg ikke kan bruge til noget da jeg gerne vil have min bil til rådighed 365dage om året hvis vejret skulle være til det. Og med den tøse-vinter vi har haft i år har der da været flere lejligheder hvor jeg har haft min vogn ude at trille..?
Jamen det er rigtigt nok. RUNA forsikring har ikke vinterstilstand (muligvis som den eneste veteranforsikring?). Du må gerne anvende den bil hele året, men husk: KUN LEJLIGHEDSVIS

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det samme har nordisk veteran/alm brand, det koster bare lidt ekstra.
Jeg syntes nu det er synd at køre i bilerne i dårligt vejr.
VWenligst Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Cruus Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Split 261 ]Det samme har nordisk veteran/alm brand, det koster bare lidt ekstra.
Jeg syntes nu det er synd at køre i bilerne i dårligt vejr.
VWenligst Split

Lyder interessant, hvor meget mere skal man give for det?

Det har jo været godt veterankørsels vejr mange gange ?

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
[quote=Thomas 12cm]Nordisk veteran forsikring 600kr om året dog max 6000km



og hvor meget får du så max for din bil vist den forsvinder eller brænder op ???

30000 kr ???
kan du så ikke ligeså godt få det med det samme af mig - også skal du ikke tænke mere på den bil nogen sinde - hehe



Danske forsikring...veteranforsikring: ansvar og kasko året rundt dog max 3000km
pris 2000,- og de dækker op til 600.000,-
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kan ikke huske det da jeg ikke bruger denne service, men mener det er ca 3-400kr men det kan de oplyse jer om når i ringer til dem.
Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Cruus Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok, ku være jeg skulle undersøge det nærmere!

Tak

Michael
-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Cruus skrev:
[quote=Split 261 ]Det samme har nordisk veteran/alm brand, det koster bare lidt ekstra.
Jeg syntes nu det er synd at køre i bilerne i dårligt vejr.
VWenligst Split


Lyder interessant, hvor meget mere skal man give for det?



De lægger 25% til den præmie du betaler nu.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der nogen der ved om der er nogen, der tilbyder veteranforsikring uden bil nummer to, og aflåst garage? Ved godt at dette nok ikke er tilfældet, men hvis nu der var ville det jo være dumt ikke at vide det...

Jeg betaler en formue i forsikring, og endda kun ansvars, men køre faktisk kun inden for rammerne af veteranbrug.
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Kong Box]Er der nogen der ved om der er nogen, der tilbyder veteranforsikring uden bil nummer to, og aflåst garage? Ved godt at dette nok ikke er tilfældet, men hvis nu der var ville det jo være dumt ikke at vide det...

Mvh. Kåre

Ikke mig bekendt. Det lykkedes mig faktisk at få min cabriolet forsikret som classic car, samme betingelser som veteran, før jeg fik en bil nr 2.
Jeg levede op til alt andet end bil nr 2. Jeg ringede og fik en god snak med assurandøren. Forklarede ham hvor jeg arbejdede og hvordan vilkårene var mht. bil i indre by kbh etc etc. Til sidst var han overbevist om at jeg ikke brugte den til alm. dagligdags kørsel, hvilket jeg heller ikke gjorde og så forsikrede de den.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Lange Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Kong Box]Er der nogen der ved om der er nogen, der tilbyder veteranforsikring uden bil nummer to, og aflåst garage? Ved godt at dette nok ikke er tilfældet, men hvis nu der var ville det jo være dumt ikke at vide det...

Jeg betaler en formue i forsikring, og endda kun ansvars, men køre faktisk kun inden for rammerne af veteranbrug.
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Uhh lange, det var godt nok dyrt i forhold til hvad vi andre giver med kasko.
Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm, jeg har faktisk Top Danmark! Men det kan måske være det er noget med "ung mand 23 år", men jeg vil da lige prøve at snakke med dem. Jeg giver vist omkring 7000 kr. for ren ansvarsforsikring....

Mvh. Kåre
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Kong Box]Jeg giver vist omkring 7000 kr. for ren ansvarsforsikring....

Mvh. Kåre

Så er det da godt nok tæt på at du kan købe en 0,9 Fiat Uno eller noget i den stil og have på plader/vægtafgift + en veteranforsikring på din bus for de samme penge (så får du også en bedre forsikring af din bus)
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lange skrev:
[quote=Kong Box]Er der nogen der ved om der er nogen, der tilbyder veteranforsikring uden bil nummer to, og aflåst garage? Ved godt at dette nok ikke er tilfældet, men hvis nu der var ville det jo være dumt ikke at vide det...

Jeg betaler en formue i forsikring, og endda kun ansvars, men køre faktisk kun inden for rammerne af veteranbrug.
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nu har jeg ikke km-begrænsning på min forsikring..., men jeg har ofte spekuleret over hvordan de kontrollerer antal kørte kilometer?

Skal man opgive tællerstand en gang om året, eller lægger de sammen og tager snittet af det du har kørt pr. år, den dag bilen ligger i grøften?
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75

Reply

You must log in to post.