Hello...
Så har jeg kørt den første luftkølede vogn hjem til adressen, men desværre bare for kort tid inden den ryger til Danmark.
Men til problemet. Det her er en 60'er model med en 1300 motor der, som sælger sagde, ikke var helt ny længere. Når jeg kørte hjem og trillede afsted i første gear døede motoren ud når jeg slap koblingen helt. Lige så snart jeg trykkede koblingen ned igen var tomgangen der igen og andet gear kunne forsøges. Men ak, samme resultat? Hvis jeg "filer" på koblingen går det helt fint, og motoren kan sagtens tage gas og omdrejninger i frigear. Men som skrevet, lige så snart den står i gear dør den ud.
I tillæg når motoren dør ud kommer der nærmest et lille "klonk" og det lyder/mærker som om der er noget der løsner eller går ud af led ikke langt bag forsæderne. Det kan også mærkes i speederen, lidt som den bliver lidt skæv? Lidt samme fornemmelse som at skubbe en bil der står i gear lidt frem og tilbage for at få drejet krumtappen. (hvis det var forståeligt)
Det var en lidt lang forklaring, men tror det var det bedste jeg kunne klare. Er der nogen der ved hvad dette kan være? Bilen skal køres en lille times tid til Larvik og så fra Hirtshals til Brønderslev om en tre ugers tid. Og der kunne det da være fint om den kørte lidt bedre. (i sær for ham der skal køre den..... he he) Ellers får vi se om den må blive i den nuværende ejers varetægt i stedet.
Men her trænger jeg lidt hjælp..
Så har jeg kørt den første luftkølede vogn hjem til adressen, men desværre bare for kort tid inden den ryger til Danmark.
Men til problemet. Det her er en 60'er model med en 1300 motor der, som sælger sagde, ikke var helt ny længere. Når jeg kørte hjem og trillede afsted i første gear døede motoren ud når jeg slap koblingen helt. Lige så snart jeg trykkede koblingen ned igen var tomgangen der igen og andet gear kunne forsøges. Men ak, samme resultat? Hvis jeg "filer" på koblingen går det helt fint, og motoren kan sagtens tage gas og omdrejninger i frigear. Men som skrevet, lige så snart den står i gear dør den ud.
I tillæg når motoren dør ud kommer der nærmest et lille "klonk" og det lyder/mærker som om der er noget der løsner eller går ud af led ikke langt bag forsæderne. Det kan også mærkes i speederen, lidt som den bliver lidt skæv? Lidt samme fornemmelse som at skubbe en bil der står i gear lidt frem og tilbage for at få drejet krumtappen. (hvis det var forståeligt)
Det var en lidt lang forklaring, men tror det var det bedste jeg kunne klare. Er der nogen der ved hvad dette kan være? Bilen skal køres en lille times tid til Larvik og så fra Hirtshals til Brønderslev om en tre ugers tid. Og der kunne det da være fint om den kørte lidt bedre. (i sær for ham der skal køre den..... he he) Ellers får vi se om den må blive i den nuværende ejers varetægt i stedet.
Men her trænger jeg lidt hjælp..